Dobra Energia dla Olsztyna chciała zaprezentować się jako marka proekologiczna, zaangażowana w temat czystej, zielonej energii. Marce chodziło również o identyfikację z Olsztynem oraz głębszą integrację z lokalną społecznością, olsztyńskimi inicjatywami i instytucjami.
Olsztyn Green Festival ma ambicję być najbardziej zielonym festiwalem w Polsce. Co roku rozwijamy jego ekologiczny wymiar. Chcemy edukować całe rodziny - poprzez spotkania z ekspertami, gry, warsztaty – na temat zrównoważonego stylu życia. Poza wiedzą rozwijamy też praktykę - podczas festiwalu można wyrabiać dobre ekologiczne nawyki, chociażby korzystając z recyklomatów.
W ramach eventu chętnie nawiązujemy współpracę z markami i instytucjami, których misją jest ochrona środowiska i klimatu.
Byli nią wszyscy, którzy cenią: dobrą polską muzykę, kontakt z naturą, relaks w plenerze, zdrowy tryb życia, tematy i działania związane z ekologią, doświadczenia przeżywane wspólnie z rodziną czy przyjaciółmi. Liczyliśmy również na mieszkańców Olsztyna i regionu, ponieważ na festiwalu wybrzmiały mocno wątki lokalne.
Nasz target w dużej części pokrywał się z tym pożądanym przez Dobrą Energię dla Olsztyna, dlatego współpraca od początku zapowiadała się bardzo owocnie.
Zorganizowany przez Agorę S.A. i Wyborcza.pl Olsztyn Green Festival odbył się między 12 a 14 sierpnia 2022 r. na plaży miejskiej w Olsztynie - w malowniczej scenerii jeziora i zieleni w Centrum Rekreacyjno-Sportowym „Ukiel".
W ciągu trzech dni na dwóch scenach festiwalu odbyły się 24 koncerty topowych polskich muzyków, m.in. Darii Zawiałow, Kultu, sanah, Artura Rojka, Marii Peszek, Ralpha Kaminskiego, Mrozu, Tymka, Natalii Szroeder. Wydarzenie dostarczyło doświadczeń z crème de la crème polskiej muzyki alternatywnej, popowej, elektronicznej i hip-hopowej.
Na głodnych czekały najlepsze food trucki, a na pasjonatów mody – fashion trucki.
Powstało aż 30 stref poświęconych rozrywce, relaksowi i edukacji. Ich tematem przewodnim była oczywiście ekologia.
W specjalnej strefie spotkań ogłoszono laureatów plebiscytu "Wyborczej" i marszałka województwa warmińsko-mazurskiego - „Klimatyczni 2022". Nagrodzono osoby i organizacje z regionu, które realnie troszczą się o przyrodę
Zorganizowaliśmy przeznaczony dla olsztynian konkurs na Facebooku Wyborcza.pl/Olsztyn: "W jaki sposób Ty i Twoja rodzina dbacie o środowisko? Jakie są Wasze eko zwyczaje?". Poprosiliśmy o odpowiedzi w komentarzach pod postem, można w nich było zamieścić zdjęcie. Dobra Energia ufundowała jako nagrody 10 zestawów zawierających karnet rodzinny dla 4 osób na Olsztyn Green Festival oraz unikalny, firmowy zestaw upominkowy.
Festiwal obszernie zapowiadaliśmy i relacjonowaliśmy w prasie i serwisach Grupy Wyborczej (ogólnopolskie i lokalne wydania "Gazety Wyborczej"), w serwisach Grupy Wyborczej (Wyborcza.pl., Wysokieobcasy.pl i serwisy lokalne), jak również w mediach spoza portfolio Agory ("Nowe Życie Olsztyna", "Newsweek", Noizz.pl, Hiro.pl, Bomega.pl, Uwmfm.pl, Bogatyregion.pl).
W social mediach przeprowadziliśmy promocję na profilach FB i Instagramie festiwalu.
W prasie i serwisach internetowych "Wyborczej" opublikowaliśmy artykuły promowane później w social mediach, m.in.:
Ponadto wydarzenie promowaliśmy w radiu, kinach i na nośnikach outdoorowych
Uzyskaliśmy też:
Współorganizatorem wydarzenia był Urząd Miasta w Olsztynie, partnerem głównym Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a partnerem miejsca - OSiR Olsztyn.
Dobra Energia dla Olsztyna została opiekunem całej strefy ekofestiwalu oraz strefy spotkań. Były to:
W pierwszej strefie firmy i instytucje przeprowadzały pomysłowe warsztaty ekologiczne. Dobra Energia miała tu swoje stoisko w niepowtarzalnym, zielonym klimacie – ze snopkami siana, półkami ze skrzynek, żywymi kwiatami w kaloszach czy ozdobami z ubrań z recyklingu. Można było się tu oddać relaksowi i otrzymać gadżety biorąc udział w konkursie.
Dobra Energia zorganizowała na Instagramie i w miasteczku festiwalowym swój eko konkurs. Odpowiadając na pytania dotyczące dbania o środowisko, można było wygrać i wybrać nagrody: m.in. bidon, czapeczkę czy plecak.
Konkursowicze udzielali odpowiedzi w strefie Dobrej Energii po zeskanowaniu kodów QR umieszczonych na terenie miasteczka na specjalnych tabliczkach ALBO robili sobie selfie w festiwalowych ramkach i wrzucali na Instagrama z hashtagiem #DobraEnergia.
Ponadto marka rozmieściła na terenie miasteczka festiwalowego, m.in. przy każdym z koszy na śmieci, tabliczki edukacyjne z krótkimi ciekawostkami na temat dbania o środowisko i klimat (pojawiły się one również w social mediach jako posty).
W Studiu Spotkań z Dobrą Energią festiwalowicze mogli zdobyć autograf ulubionego muzyka oraz wziąć udział w spotkaniach ze znanymi specami od klimatu i środowiska. Również artyści opowiedzieli o ekologicznych aspektach swojej pracy i branży.
Przykładowi goście i tematy:
Specjalna ścianka kwiatowa z ledonem Dobrej Energii stanowiła tło wszystkich eko spotkań.
Podczas Green Olsztyn Festival Dobra Energia dla Olsztyna była:
Ponadto marka była obecna wskazaniem słownym i logotypem w artykułach redakcyjnych zapowiadających i relacjonujących Green Olsztyn Festival.
W social mediach - oprócz postów konkursowych - publikowaliśmy zaproszenia do stref Dobrej Energii oraz ciekawostki ekologiczne; wszystkie te publikacje opatrzone były logotypem marki oraz hasłem (na grafice) i hashtagiem #DobraEnergiaZawszezOlsztynem.
Olsztyn Green Festival przyciągnął aż 30 tysięcy uczestników. Poprzez spotkania, gry i warsztaty udało nam się zaangażować festiwalowiczów w temat ekologii - poszerzyć ich wiedzę i świadomość oraz zbudować pozytywne dla środowiska nawyki.
Event zintegrował ponadto lokalną społeczność, pokazał miejskie i regionalne inicjatywy aktywnie dbające o środowisko i klimat.
Daliśmy uczestnikom Olsztyn Green Festival 3 dni relaksu, rozrywki i kontaktu z naturą. Zapewniliśmy doznania muzyczne najwyższej jakości.
Dobra Energia dzięki wydarzeniu i jego promocji wzmocniła skojarzenie swojej marki z zielonym stylem życia i zrównoważonym rozwojem.
Merytoryczny udział eksperta marki w panelu dyskusyjnym na temat klimatu i środowiska wzmocnił skojarzenia brandu z eksperckością.
Angażując dzieci i dorosłych w gry, konkursy, warsztaty i ciekawe spotkania, Dobra Energia dla Olsztyna mocno zapadła im w pamięć, jako że interaktywne formaty kampanii i projektów skuteczniej docierają do odbiorców niż nieinteraktywne.
Zapewnienie przez Dobrą Energię uczestnikom Olsztyn Green Festival strefy chilloutu również wpłynęło pozytywnie na krzewienie świadomości marki.
Warto wiedzieć, że według badania Event Track 2018 91% respondentów deklaruje więcej pozytywnych emocji w związku z marką po tym, jak miało z nią kontakt podczas eventu.
Dobra Energia dla Olsztyna - spółka zarządzająca inwestycją dla Olsztyna - budową i obsługą Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów z odzyskiem ciepła. W pełni ekologiczny zakład przetworzy odpady komunalne, z których wyprodukowana zostanie zielona, czysta energia cieplna i elektryczna.
Źródła danych
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie: Agora S.A.