W dzisiejszych realiach może się zdarzyć, że Twój budżet na działania marketingowe nie jest porywający. Nie oznacza to jednak, że musisz zrezygnować z firmowych prezentów dla Twoich klientów.
Dobry prezent nie musi być drogi - powinien być jednak użyteczny i/lub zapamiętywalny. Najlepiej też, żeby kojarzył się z oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami.
Sprzedajesz online obuwie – dołóż pastę do butów lub zapasowe sznurówki. Sprzedajesz sprzęt elektroniczny – dołóż darmowego pendrive’a, płyn do czyszczenia monitora czy podkładkę pod mysz.
A może sprzedajesz oprawki do okularów? Elegancka szmatka do czyszczenia szkieł lub etui będzie jak znalazł. Nie zapomnij tylko o odpowiednim oznaczeniu prezentu. Warto by klienci pamiętali, że otrzymali to od Ciebie i wiedzieli gdzie można Cię znaleźć.
Prezenty firmowe dajemy też z różnych powodów. Czasami jest to chęć zostania zapamiętanym przez wielu klientów (szczególnie w handlu i usługach detalicznych). Czasami jednak to na czym nam zależy to wzmocnienie relacji z kluczowymi klientami lub partnerami w biznesie.
Taki partner lub klient to często jeden z bardzo ważnych filarów Twojego biznesu. Dlatego warto zadbać o dobrą atmosferę.
Strategiczne i przemyślane budowanie relacji jest szczególnie ważne współpracujesz z klientami w sektorze B2B lub prowadzisz program partnerski/lojalnościowy dla klientów (np. branża budowlana, bankowość, handel detaliczny i wiele innych).
W takim przypadku warto podarować coś wyjątkowego, prezent nie tylko wartościowy i użyteczny, ale też taki, który pozwoli klientowi poczuć się docenionym i będzie mu przypominał o twojej firmie.
Do budowy pozytywnego wizerunku marki często wystarczy, że dodasz coś osobistego od siebie, np. ręcznie podpisaną karteczkę z podziękowaniem za zakup i życzeniami.
W przypadku mniejszych firm lub tych sprzedających produkty ekskluzywne lub personalizowane jest to działanie, które może znacząco wpłynąć na ich pozytywny odbiór.
Wśród innych możliwości doceniania warto wyróżnić darmową dostawę i/lub zwrot. To jeden z tych prezentów, które oprócz dobrego wizerunku ułatwi też sporej części klientów w podjęciu decyzji o zakupie.
Nie wszystkie prezenty muszą być oczywiste i kojarzące się z Twoją marką i/lub branżą. Czasami warto klientów pozytywnie zaskoczyć i podarować im coś co choć niestandardowe sprawi im miłą niespodziankę.
Jak dobrze pokazał kryzys związany z pandemią koronawirusa, jednym z podstawowych „dóbr" w niepewnych sytuacjach staje się dostęp do informacji. Wiarygodnej, rzetelnej i sprawdzonej.
Nikt nie chce szukać, sprawdzać i weryfikować wszystkich informacji. Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy każdego dnia dociera do nas fala często sprzecznych artykułów i opinii.
Dlatego ludzie są gotowi nawet zapłacić aby ktoś inny to sprawdził, zweryfikował i podał w łatwej do "strawienia" formie. Dzięki temu mogą poczuć się trochę bezpieczniejsi lub przynajmniej dobrze poinformowani.
Jak wykorzystać ten trend do promocji Twojej firmy i budowania relacji z klientami?
Możesz podarować klientom prenumeratę cyfrową Wyborczej w wersji ze sponsoringiem.
To idealne rozwiązanie typu „win-win", na którym skorzystasz Ty i Twoi klienci. Prenumerata cyfrowa ze sponsoringiem to:
Będąc sponsorem prenumeraty twoja firma lub marka jest widoczna w formie nieinwazyjnych formatów reklamowych. I to we wszystkich treściach, na wszystkich urządzeniach (desktop, mobile, aplikacja), 24/7 przez cały okres trwania prenumeraty.
Sponsoring prenumeraty cyfrowej Wyborczej ciągle jeszcze jest niedocenianą formą prezentu dla klienta. A szkoda, bo to jeden z lepszych, sposobów na przedstawienie marki w pozytywnym świetle.
Zamawiasz sponsoring w prenumeracie w formie kodów na prenumeratę lub kart podarunkowych i przekazujesz je wybranym osobom.
Osoby, które otrzymały od Ciebie kod na prenumeratę aktywują ją na dedykowanym Twojej firmie formularzu.
Po aktywacji, obdarowane przez Ciebie osoby mają nielimitowany dostęp do Wyborczej. Jednocześnie w każdym artykule, na każdym urządzeniu i przez cały okres trwania tej prenumeraty znajdzie się reklama Twojej firmy. Co więcej, tą reklamę możesz wielokrotnie zmieniać tak, aby promować to, co w danym czasie dla Ciebie najważniejsze.
Wzmacnianie relacji z Twoimi klientami i partnerami biznesowymi dzięki sponsoringowi w prenumeracie to dobry kierunek. Szczególnie jeżeli chcesz przede wszystkim wzmocnić relacje z dotychczasowymi klientami a budżet na promocję nie oszałamia.
To jednak jedno z wielu narzędzi dzięki, którym możesz efektywnie i niedrogo promować swoją firmę. Zobacz o czym jeszcze piszemy na naszym blogu i sprawdź z czego jeszcze można i warto skorzystać, by nie wydając ogromnych pieniędzy na reklamę pozyskać wielu nowych klientów.
O tym warto przeczytać: