We wrześniu br. Wyborcza zdeklasowała inne polskie media pod względem liczby cytowań. W rywalizacji uczestniczyła zarówno prasa, jak i programy telewizyjne, rozgłośnie radiowe oraz portale informacyjne. Zestawienie przygotował Instytut Monitorowania Mediów.

Jako lider opiniotwórczości we wrześniu Wyborcza była cytowana w innych mediach 3 925 razy. Po piętach deptała naszej redakcji Rzeczpospolita (3 917), a nieco dalej uplasował się Onet (3 086).

Warto dodać, że o palmę pierwszeństwa w kategorii opiniotwórczości biło się aż 1600 mediów!

Szczególną uwagę odbiorców na łamach Wyborczej przyciągnął wywiad Agnieszki Dobkiewicz z burmistrzem Kłodzka, Michałem Piszką. Włodarz dolnośląskiego miasta twierdzi, że zabrakło oficjalnych komunikatów ostrzegających przed falą powodziową. Ponadto według Michała Piszki informacja od Wód Polskich o pęknięciu wału na tamie przeciwpowodziowej dotarła do niego dopiero cztery godziny po fakcie.

Pozostając w kręgu mediów Agory, zwróćmy uwagę na awans o pięć "oczek" Radia ZET (na dziewiąte miejsce). Stację we wrześniu cytowano 1 786 razy - m.in. dzięki rozmowie Bogdana Rymanowskiego z ministrem finansów. Andrzej Domański przyznał wtedy, że ze względu na szkody po powodzi „konieczne będzie zwiększenie rezerw specjalnych w budżecie na rok 2025".

Cały raport można zobaczyć na stronie Instytutu Monitorowania Mediów.

ZAPRASZAMY do reklamowania się na łamach i w serwisie Wyborczej oraz do obecności sponsorskiej, partnerskiej i patronackiej przy naszych licznych projektach.