Nauka nie pozostawia wątpliwości: obecny kryzys klimatyczny zagraża planecie. Szczególnie mocno dotyka młodych ludzi, bo określi ich przyszłość. Dlatego tak ważne jest, by młodzież posiadała wiedzę, świadomość i wrażliwość niezbędne do kreowania lepszej przyszłości dla nas wszystkich.
Z tego przekonania wyrósł popularny projekt Wyborczej "Wielki test wiedzy o klimacie", który redakcja Wyborczej prowadzi już po raz trzeci.
Centrum akcji to test dla uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych, odbywający się 26 listopada br. w 6 miastach Polski: Gdańsku, Katowicach, Opolu, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
Testowicze zmierzą się z 60 pytaniami, będą mieć na to 60 minut. Na 3 najlepszych czekają atrakcyjne nagrody: projektor i głośnik Bluetooth marki ASUS, słuchawki Apple AirPods Pro, zegarek sportowy GARMIN.
Po teście każdy będzie mógł sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą klimatu w quizie na Wyborcza.pl. Na razie zachęcamy do rozwiązania testu z ubiegłego roku.
"Wielki test wiedzy o klimacie" to również cykl rzetelnych artykułów na najważniejsze tematy związane ze zmianami klimatu i jego ochroną. Wśród nich osobnym blokiem są materiały edukacyjne, których przyswojenie zwiększy szanse uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych na zwycięstwo w rywalizacji.
Zapraszamy szkoły do zapisów - potrwają one do 19 listopada br.
O poprzedniej edycji projektu można poczytać w naszym case study.
Partnerzy i sponsorzy "Wielkiego testu wiedzy o klimacie":
Opole – Partner: Miasto Opole, Sponsor: Tauron Zielona Energia
Trójmiasto - Sponsorzy: Ergo Hestia i EMKA OIL, Partnerzy: Miasto Sopot, Port Czystej Energii, Politechnika Gdańska
Poznań - Partner główny: Fundacja Veolia
Warszawa - Partner główny: Fundacja Veolia, Partner: Samorząd Województwa Mazowieckiego, Patronat honorowy: Prezydenta Miasta st. Warszawy
Wrocław - Sponsorzy: Tauron Zielona Energia, Cargill Polska, Firma 3M
Aglomeracja Śląska - Sponsor: Tauron Zielona Energia, Partnerzy: Miasto Katowice, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia i Uniwersytet Śląski