To młodzi ludzie są najbardziej aktywni na polu walki ze zmianami klimatu. Te zmiany przecież ich będą dotyczyć najbardziej. Wyborcza poprzez swoją akcję "Wielki test wiedzy o klimacie" edukuje uczennice i uczniów, dostarczając im narzędzia do zadbania o przyszłość naszej planety.

Nauka nie pozostawia wątpliwości: obecny kryzys klimatyczny zagraża planecie. Szczególnie mocno dotyka młodych ludzi, bo określi ich przyszłość. Dlatego tak ważne jest, by młodzież posiadała wiedzę, świadomość i wrażliwość niezbędne do kreowania lepszej przyszłości dla nas wszystkich.

Z tego przekonania wyrósł popularny projekt Wyborczej "Wielki test wiedzy o klimacie", który redakcja Wyborczej prowadzi już po raz trzeci.

Centrum akcji to test dla uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych, odbywający się 26 listopada br. w 6 miastach Polski: Gdańsku, Katowicach, Opolu, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Testowicze zmierzą się z 60 pytaniami, będą mieć na to 60 minut. Na 3 najlepszych czekają atrakcyjne nagrody: projektor i głośnik Bluetooth marki ASUS, słuchawki Apple AirPods Pro, zegarek sportowy GARMIN. 

Po teście każdy będzie mógł sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą klimatu w quizie na Wyborcza.pl. Na razie zachęcamy do rozwiązania testu z ubiegłego roku.

"Wielki test wiedzy o klimacie" to również cykl rzetelnych artykułów na najważniejsze tematy związane ze zmianami klimatu i jego ochroną. Wśród nich osobnym blokiem są materiały edukacyjne, których przyswojenie zwiększy szanse uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych na zwycięstwo w rywalizacji.

Zapraszamy szkoły do zapisów - potrwają one do 19 listopada br.

O poprzedniej edycji projektu można poczytać w naszym case study.

Partnerzy i sponsorzy "Wielkiego testu wiedzy o klimacie": 

Opole – Partner: Miasto Opole, Sponsor: Tauron Zielona Energia  

Trójmiasto - Sponsorzy: Ergo Hestia i EMKA OIL, Partnerzy: Miasto Sopot, Port Czystej Energii, Politechnika Gdańska 

Poznań - Partner główny: Fundacja Veolia  

Warszawa - Partner główny: Fundacja Veolia, Partner: Samorząd Województwa Mazowieckiego, Patronat honorowy: Prezydenta Miasta st. Warszawy 

Wrocław - Sponsorzy: Tauron Zielona Energia, Cargill Polska, Firma 3M 

Aglomeracja Śląska - Sponsor: Tauron Zielona Energia, Partnerzy: Miasto Katowice, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia i Uniwersytet Śląski