Sukces pierwszej edycji projektu "Silna jak dziewczynka" zachęcił redakcję Wysokich Obcasów do kontynuowania tej ważnej społecznie inicjatywy. Jak pokazują badania, młode Polki nie wierzą w siebie - akcja ma na celu wzmocnienie ich i zainspirowanie do odważnego realizowania swoich przywódczych i naukowych aspiracji. Sponsorem projektu jest firma NÉONAIL.

W piątek 20 września br. rozpoczęła się 2. edycja projektu Wysokich Obcasów „Silna jak dziewczynka". Jej głównym motywem jest wzmacnianie poczucia sprawczości i zdolności przywódczych małych Polek. Akcja potrwa do początku grudnia. 

Badania pokazują, że dziewczynki ciągle zmagają się ze stereotypami, i już od piątego roku życia zaczynają wątpić w swoje możliwości. Dlatego wzmacnianie dziewcząt jest na piątym miejscu wśród 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. To pokazuje wagę problemu na skalę światową. Polska, na tle Europy, ma jeden z najniższych poziomów samoakceptacji dziewczynek, co przekłada się m.in. na ich późniejsze wybory na kolejnych etapach edukacji. Budowanie świadomości i promowanie równości od zawsze były częścią misji Wysokich Obcasów. 

Jak mówi redaktorka naczelna Wysokich Obcasów i Wysokich Obcasów Extra:

Monika Tutak - Goll
Monika Tutak-Goll

W ramach akcji przez najbliższe miesiące na łamach Wysokich Obcasów, Wysokich Obcasów Ekstra i w serwisie Wysokieobcasy.pl, redakcja wraz z ekspertkami i ekspertami będzie pisać o tym, jak wzmacniać asertywność i samoakceptację dziewczynek, wspierać ich zdolności przywódcze oraz inspirować do nauki technologii. 

Druga edycja kampanii to również wyjątkowy konkurs z nagrodami dla czytelniczek, które odpowiedzą na pytanie „Jak wychowujesz dziewczynkę, by wyrosła na sprawczą?" 

Konkurs rozpocznie się w piątek, 27 września br.  

Pierwszy artykuł, otwierający akcję, jest już dostępny w serwisie Wysokieobcasy.pl. To tekst Iwony Dominik pokazujący, że nikt nie rodzi się liderką, a mięsień przywództwa można ćwiczyć.

Wszystkie publikacje związane z projektem będą zgromadzone na tej stronie.

Sponsorem akcji „Silna jak dziewczynka" jest NÉONAIL. 

Podsumowanie poprzedniej edycji projektu znajdziecie w naszym case study na stronie dla reklamodawców Grupy Wyborcza.