Jak pokazują badania, nawet w szkołach sportowych kompetencje ruchowe aż 75% uczennic i uczniów są niewystarczające. Jeszcze bardziej alarmujące są dane dotyczące wszystkich polskich uczniów i uczennic – 94% z nich ma niski poziom kompetencji ruchowych, taki sam odsetek dzieci z klas 1-3 nie umie prawidłowo rzucić ani chwycić piłki – wynika z raportu "WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości".
Z tą sytuacją postanowiły zmierzyć się Wysokie Obcasy i Wyborcza. "PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci" ma na celu rozbudzenie w małych Polkach i Polakach miłości do ruchu. W ramach projektu powstanie cykl eksperckich artykułów, podcasty i krótkie materiały wideo.
Celem projektu jest uświadamianie rodzicom i opiekunom, że poprzez ruch kształtują nie tylko zdrowe nawyki i postawy, ale też uczą dzieci odporności na porażki i kryzysy, a wielką zmianę najlepiej przeprowadzać metodą małych kroków. Najważniejsze, by dzieci czerpały z ruchu radość, budowały relacje i poczucie przynależności.
W publikowanych do połowy lipca 2024. artykułach, wideo i podcastach dziennikarze i dziennikarki wraz z ekspertkami i ekspertami będą rozmawiać m.in. o psychologii i psychomotoryce, zdrowiu fizycznym i psychicznym dzieci, a także roli badań genetycznych w określaniu sportowych predyspozycji dziecka.
1 czerwca w Wysokich Obcasach ukaże się rozmowa z Moniką Pyrek, byłą polską lekkoatletką i prezeską fundacji promującej sportową pasję wśród dzieci i ich opiekunów. Monika Pyrek będzie też bohaterką okładki magazynu.
Tego samego dnia w Wyborczej zostaną opublikowane życzenia z okazji Dnia Dziecka, które będą jednocześnie niestandardową reklamą marki Toyota, natomiast dzień wcześniej Wyborcza zostanie wydana w specjalnym obłożeniu.
W ramach kampanii wsparcie finansowe na fundusze stypendialne związane ze sportowym rozwojem dzieci i młodzieży otrzyma Fundacja Moniki Pyrek.
Publikacje w ramach projektu można znaleźć tutaj.