Jak pokazują badania, znaczna część dziewczynek już od piątego roku życia zaczyna wątpić w swoje możliwości. Wzmacnianie (małych i dorosłych) Polek oraz walka o równouprawnienie płci od początku zapisana jest w DNA Wysokich Obcasów. Dlatego nowa akcja społeczna, startująca 28 lutego 2024 r. "Silna jak dziewczynka", angażuje i edukuje społeczność kobiet, budując ich świadomość i dając narzędzia do pomagania dziewczynkom w rozwijaniu ich zdolności oraz pielęgnowaniu zdrowej samooceny.
W ramach projektu na łamach magazynu i w serwisie Wysokieobcasy.pl publikowane są artykuły i podcasty. Do tego redakcja zorganizowała konkurs z nagrodami dla czytelniczek, które odpowiedzą na pytanie "Jaką byłam dziewczynką, jaką jestem kobietą?" oraz debatę poświęconą tematowi wspierania pewności siebie dziewczynek na różnych etapach ich edukacji.
Dziennikarki Wysokich Obcasów wraz z ekspertkami piszą i mówią o tym, czego potrzebują dziewczynki. Jeden z wiodących tematów to: co zrobić, by dziewczynki rozwijały talenty, nabywały kompetencje cyfrowe i nie bały się wkraczać w obszary stereotypowo uznane za męskie.
Artykuły spod znaku "Silnej jak dziewczynka" można czytać w serwisie akcji.
Akcja trwa do końca czerwca 2024 r., sponsorem głównym jest Mattel, właściciel marki Barbie, a sponsorami - marki YES, GAP oraz Volvo Firma Karlik.