Kreacje reklamowe wyciągnęły na światło dzienne zjawiska tabu, przedstawiając kobiety i dziewczyny, które dumnie pokazują, kim są. Ciałopozytywność, różnica wieku w związku, publiczne karmienie piersią, miłość par jednopłciowych, decyzja o nieposiadaniu dzieci czy walka o prawo do aborcji to tematy, które również konsekwentnie goszczą na WysokieObcasy.pl i w tygodniku.
Na kreacjach pojawiają się również niestosowne pytania, które kobiety często słyszą nawet z ust swoich bliskich. Celem kampanii jest uświadomienie, że wcale nie muszą na nie odpowiadać, bo... „DziewCZYNY się nie tłumaczą".
Kampania przebiegała w internecie, prasie, social mediach i na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Wyjątkowość "DziewCZYNY się nie tłumaczą", poza odważnym tematem i pięknymi, oryginalnymi kreacjami polegała na tym, że billboardy znalazły się w nietypowych, ale bardzo wymownych lokalizacjach: między innymi przed Ministerstwem Edukacji i Nauki, Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej, Ministerstwem Zdrowia oraz pod siedzibą Telewizji Polskiej, Sejmu i Trybunału Konstytucyjnego.
Poza tym wszystkim redakcja Wysokich Obcasów przygotowała cykl artykułów poruszających wyżej wspomniane tematy - CZYTAJ.