"Zaprojektowane po ludzku" to seria publikacji oraz konkurs wyłaniający najlepsze rozwiązania poprawiające jakość życia każdego z nas.
W drugiej odsłonie akcji, realizowanej w 2022 r. i zatytułowanej "Miasto bardziej wspólne", redakcja "Wyborczej" przyjrzała się różnorodnym potrzebom mieszkańców miast. Jak pogodzić oczekiwania różnych grup? Co sprawi, że żadna z nich nie poczuje się wykluczona i izolowana? Jakie elementy miejskiej przestrzeni wzmacniają poczucie wspólnoty mieszkańców? Te istotne społecznie i kształtujące naszą codzienność tematy podjęli dziennikarze "Wyborczej" w licznych tekstach, zebranych na stronie Wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku.
Kluczowym elementem akcji "Zaprojektowanego po ludzku" był - jak we wcześniejszej edycji, kiedy to powstał specjalny znak jakości - konkurs na nowatorskie rozwiązania. Mogli w nim wziąć udział projektanci, architekci, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia oraz spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe.
Kapitułę nagrody stworzyli eksperci na co dzień pracujący na rzecz miejskiej przestrzeni: architekci, aktywiści, badacze oraz reprezentanci fundacji.
Zwycięskie projekty były bardzo różne, choć dominowały wśród nich inicjatywy proekologiczne, zazieleniające miejskie przestrzenie publiczne.
Przeczytać o członkach jury i zwycięzcach konkursu można tutaj
Partnerem strategicznym "Zaprojektowanego po ludzku" był Otodom.