W badaniu Biur Reklamy zrealizowanym przez Media Marketing Polska po raz kolejny zespół sprzedaży Grupy Wyborcza okazał się najlepszy w kategorii prasa - dzienniki.

Grupę Wyborcza doceniono przede wszystkim za profesjonalizm, sprawne działanie oraz za elastyczną, aktualizowaną na bieżąco ofertę, która odpowiada na potrzeby reklamodawców.

Szczególnie docenionym rozwiązaniem było błyskawiczne wprowadzenie do autorskiego narzędzia Content Categories nowej kategorii wykluczającej – „War in Ukraine". Dzięki temu kampanie reklamowe nie pojawiały się przy treściach dotyczących wojny, a tym samym marki miały zapewnione brand safety.

W 2022 r. Grupa Wyborcza zadbała również o wzmocnienie oferty reklamowej. W portfolio pojawiły się m.in. podcasty reklamowe, które uzupełniają działania content marketingowe, powstały nowe oferty pakietowe dla segmentu biznes czy wprowadzono zupełnie unikalną ofertę na rynku benefit dla pracowników w postaci subskrypcji cyfrowej Wyborcza.pl.

80%
Średnie viewabillity
w serwisach z porfolio Grupy Wyborcza

Grupa Wyborcza kontynuuje strategię „digital first", szczególnie dbając o poprawę kluczowych wskaźników - viewabillity i total active view average viewable time.

Grupa Wyborcza konsekwentnie rozwija projekty, zwłaszcza ekologiczne, społeczne, które są tożsame z DNA i misją Wyborczej i odpowiadają na zainteresowania odbiorców. 

W 2022 r. w obszarze ekologia zrealizowała kilka dużych projektów, m.in.:

  • Supermiasta i Superregiony, edycja "Zielone miasta" 
  • Wielkie testy wiedzy o klimacie przeprowadzone równocześnie w pięciu dużych miastach. Uczestnikami testów była młodzież licealna. 
  • Jedna Planeta. Jedno Życie, edycja "Technologia dla klimatu" 
  • Festiwal Matematyki, tegoroczna edycja pt. "Matematyka na zielono" 
  • Biznes z klimatem – cykl poświęcony dobrym praktykom firm, wywierającym pozytywny wpływ na klimat 

 Z kolei celem projektów społecznych było wsparcie odbiorców w trudnych czasach: 

  • Odpowiedzialni – Solidarni, czyli projekt poświęcony odpowiedzialności społecznej biznesu, szczególnie od momentu wybuchu wojny w lutym 2022 r. 
  • Tydzień Zdrowia Psychicznego - projekt na temat kondycji psychicznej Polaków, dający równocześnie wsparcie i pokazujący, jak sobie radzić w trudnych momentach, kiedy sięgnąć po pomoc lekarską oraz jak budować odporność psychiczną
  • Stop molestowaniu w miejscach publicznych – akcja uwrażliwiająca Polki i Polaków na to, co jest molestowaniem i jak sobie z nim radzić za pomocą metody 5D  
  • Zaprojektowane po ludzku – projekt służący poprawie przestrzeni miejskiej oraz pokazujący, jak budować wspólnotę sąsiedzką i godzić różne wizje współżycia społecznego 
  • Pod dobrą opieką, edycja "Opiekun i Podopieczni" - tegoroczna edycja dotyczyła starzenia się populacji i tego, jak poprawić sytuację osób chorych i niesamodzielnych oraz ich opiekunów 

Sukcesem okazał się także powrót do formuły letnich festiwali muzycznych na żywo. W 2022 r. odbyły się cztery festiwale:

  • Olsztyn Green Festival, czyli najbardziej ekologiczny festiwal muzyczny 
  • Co Jest Grane Festival, edycja z Women Voices – skierowany do całych rodzin  
  • Białystok New Pop Festival – z najlepszą polską muzyką 
  • Re: Rzeszów Festival – nowoczesna formuła łącząca dźwięk i światło  

 W portfolio Grupy Wyborcza szczególne miejsce zajmuje prasa, która ma unikalne możliwości dotarcia do odbiorców.

Prasa jest medium wymagającym skupienia i uwagi, co pozwala na zróżnicowanie przekazów reklamowych. Czytelnik wielokrotnie powraca do tego samego tytułu prasowego, dzięki czemu reklama jest zauważalna. Zespół sprzedaży jest doceniany za efektywne łącznie prasy i internetu. 

Raport „Biura Reklamy" co roku publikowany jest przez magazyn „Media & Marketing Polska". Oceny zespołów sprzedaży mediów dokonuje w nim panel specjalistów pracowników domów mediowych. Noty przyznawane są m.in. w kategoriach: ogólna ocena biur reklamy, elastyczność i sprawność w sytuacji zmiany w trakcie kampanii, otwartość na negocjacje handlowe, oferowane atrakcyjne formaty i rozwiązania. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Polska metodą CATI w dniach 21-28.10.2022 r.