Każdego dnia ponad pięćdziesiąt Polek dowiaduje się, że ma raka piersi. To najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet - zaraz za nim plasują się rak płuc i rak jajnika. Mimo prowadzonych od lat, a nawet dekad, licznych akcji edukacyjnych w czasie pandemii w Polsce liczba zachorowań i zgonów spowodowanych rakiem piersi wzrosła do rekordowych poziomów.
Poprzez nową akcję "Leczyć raka po ludzku" redakcje "Wyborczej" i "Wysokich Obcasów" chcą więc edukować oraz inspirować do działania jak największą liczbę Polek i ich bliskich tak, aby kobiety w porę otrzymywały diagnozę i jak najlepsze leczenie.
Wiedza pomaga opanować stres i zmniejsza poczucie zagubienia, jednak chora nie zawsze wie, o co pytać i gdzie szukać rzetelnych odpowiedzi – i tu akcja "Wyborczej" i "Wysokich Obcasów’ będzie przychodzić z pomocą. Cykl publikacji (tutaj można znaleźć pierwszą) dostępny na łamach dziennika przeprowadzi czytelniczki przez profilaktykę oraz wszystkie etapy choroby – od diagnozy, przez terapię, aż do rehabilitacji. Projekt pokaże zarówno dobre praktyki, jak i zaniedbania obecne w polskiej służbie zdrowia. W artykułach wypowiedzą się uznani specjaliści, dostarczając sprawdzonych i wiarygodnych informacji, którymi można m.in. posłużyć się w rozmowach z lekarzami.
Październik przyniesie serię publikacji poświęconych rakowi piersi - najczęściej występującemu nowotworowi u kobiet. W listopadzie redakcje przybliżą czytelniczkom i czytelnikom problemy związane z diagnozowaniem i leczeniem raka płuc, a w grudniu opowiedzą o raku jajnika.
Dodatkowo dziennikarki "Wysokich Obcasów" poruszą takie tematy, jak: rola genów i nawyków w powstawaniu nowotworów; najlepsza dieta podczas leczenia; rak a płodność. Przeprowadzą również wywiady - m.in. z Jane Fondą, Anną Puślecką i Krystyną Wechmann - prezeską fundacji Amazonki.
Akcja potrwa do końca grudnia 2022 r. Publikacje z cyklu "Leczyć raka po ludzku" ukażą się w "Wysokich Obcasach", "Gazecie Wyborczej" oraz w serwisach Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl. Projekt obejmie nie tylko cykl artykułów, ale i angażujących podcastów. Materiały będą dostępne na stronie https://bit.ly/3BRJk5W.
Partnerami akcji "Leczyć raka po ludzku" są Intimissimi i YES.