„Wysokie Obcasy" oraz L’Oréal Paris wymarzyły sobie świat bez „ulicznego" molestowania – świat, w którym dziewczynki i kobiety, jak również chłopcy i mężczyźni mogą czuć się bezpiecznie. Obecne statystyki nie pozostawiają bowiem złudzeń – według badania Ipsos zamówionego przez L’Oréal Paris
Bardzo często w sytuacji molestowania dziewczynki i kobiety czują się bezradne, speszone i zażenowane – nie wiedzą, jak zareagować i zwykle nie reagują. Nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów" pokaże, że nie musi tak być – molestowanej lub molestowanemu można, a wręcz należy pomóc. Skutecznym i pomysłowym sposobem na reakcję jest opracowana przez L'Oréal Paris i organizację Right To Be tzw. metodologia 5D: distract, delegate, document, delay, direct – dekoncentruj, dołącz innych, dokumentuj, dojdź do głosu, daj wsparcie.
W ramach kampanii „STOP molestowaniu w miejscach publicznych" na łamach „Wysokich Obcasów", „Wolnej Soboty", „Wysokich Obcasów Extra" oraz w serwisach Wysokieobcasy.pl i Instytutu Dobrego Życia ukażą się materiały dotyczące definicji publicznego molestowania, skali tego zjawiska oraz metod radzenia sobie z tym problemem. Temat zostanie pokazany z różnych perspektyw – prawnego, psychologicznego, socjologicznego, a także z punktu widzenia mężczyzn. O swoich doświadczeniach opowiedzą artystki i influencerki, jak również czytelniczki „Wysokich Obcasów" – w swoich listach do redakcji. Częścią działań będą też reportaże, analizy badania Ipsos oraz rozmowy z antropologiem, pedagożką i aktywistką. Pierwsze artykuły można już przeczytać na Wysokieobcasy.pl
Oprócz publikacji projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych" obejmie podcasty, materiały wideo oraz spotkanie na żywo, zaplanowane na 22 października br. w Warszawie. Złoży się na nie kilka paneli dyskusyjnych pod szyldem „Kobiety wiedzą, co robią" – jeden z nich poświęcony będzie „ulicznemu" molestowaniu.
L'Oréal Paris planuje do końca roku przeszkolić 50 tys. Polek i Polaków tak, aby potrafili skutecznie reagować na sytuacje molestowania w barach, szkołach czy środkach komunikacji.