Jeszcze do niedawna w naszym społeczeństwie popularna była postawa "mieć jak najwięcej" - wszechobecna kultura konsumpcji nakazywała nam gromadzić ciągle nowe przedmioty. Dziś wiele osób jest już tym zmęczonych, a jednocześnie dostrzega też ekologiczne zagrożenia nadmiernego posiadania. Coraz częściej więc zamiast produktu wybieramy usługę.
Coworking, foodsharing, crowdfunding czy wymiana społeczna stały się dla wielu Polek i Polaków codziennością. Dlatego zakładanie firm opartych na modelu subskrypcyjnym lub przekształcanie swojego biznesu w subskrypcyjny to ważny i pilny temat.
Tegoroczna odsłona akcji "#Nie posiadam. Korzystam, używam, współdzielę" skupia się więc na wyzwaniach stojących przed firmami chcącymi oprzeć swój model funkcjonowania na subskrypcjach.
W ramach projektu "#Nie posiadam" na łamach "Gazety Wyborczej", "Wysokich Obcasów" oraz na Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl ukaże się cykl publikacji na ten temat. Ponadto powstanie seria podcastów udostępnianych w serwisach "Wyborczej".
Stronę projektu można znaleźć POD TYM ADRESEM. Pierwsza publikacja pod szyldem "#Nie posiadam" to wywiad z Maciejem Zawadzkim, założycielem pierwszej w Polsce firmy świadczącej usługę subskrypcji przedmiotów - RentUP Europe SA. - CZYTAJ.
Projekt "#Nie posiadam" miał swoją premierę w maju 2021 r. Pierwsza edycja skupiała się na kształtowaniu nowego, zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji. Materiały powstające w ramach akcji można było czytać przez 6 miesięcy - m.in. na łamach dziennika i magazynu „Wysokie Obcasy", na Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.biz oraz w specjalnym serwisie.
Wyborcza.pl to lider medialnego rynku subskrypcji w Polsce. 290 tys. sprzedanych cyfrowych prenumerat zapewnia nam miejsce w europejskiej czołówce tytułów oferujących subskrypcje. Według sondażu Fundacji Digital Poland Wyborcza.pl jest najbardziej znanym serwisem prasowym w modelu subskrypcyjnym. Serwis "Wyborczej" to - zaraz po Netfliksie i Spotify - ulubiona platforma subskrypcyjna Polek i Polaków.