W najnowszym raporcie "Wydawcy", w którym co roku redakcja magazynu "Media Marketing Polska" nagradza media i marki za ich aktywność w ostatnich 12 miesiącach, jedno z wyróżnień otrzymały "Gazeta Wyborcza" i Wyborcza.pl.

Zespół dziennika i jego serwisu internetowego został doceniony za niesłabnącą chęć do zmiany, której celem jest służenie czytelnikom najlepszym kontentem redakcyjnym, wyjątkowymi treściami oraz stale udoskonalaną ofertą subskrypcyjną.

Liderka cyfrowej transformacji

– „Gazeta Wyborcza" w ostatnim roku zmieniła lekko strategię, podnosząc jakość tworzonych treści, rozbudowując markę lokalnie poprzez otwarcie 33 redakcji w regionach, a także aktywując Klub "Wyborczej". Działania wydawnicze szły w parze z aktywnościami prospołecznymi i środowiskowymi, z których „Wyborcza" słynie – tłumaczyli swoją decyzję twórcy raportu. – Po pięciu latach transformacji, która wprowadziła „Wyborczą" do europejskiej czołówki wydawców budujących model subskrypcji cyfrowych, miniony rok przyniósł korektę strategii „Gazety Wyborczej" w ramach tego najważniejszego światowego trendu. W 2021 r. wydawca postawił na działania, które miały na celu ugruntować pozycję lidera, zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i potencjał przyszłego wzrostu. Te działania to zwiększenie różnorodności wysokiej jakości treści poprzez własne projekty (np. dział Klimat i Środowisko, oferta Klubu "Wyborczej", podcasty "Mistrzowie Słowa") oraz partnerstwa, np. z „NYT" i „The Conversation", a także wdrożenie nowych narzędzi technologicznych i ofert dla subskrybentów (nowe pakiety).

Potęga super userów

– Budowanie jakościowych relacji umożliwiają serwisy grupy Wyborcza.pl (Wyborcza.pl. Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl), które mają już pokaźną grupę prenumeratorów cyfrowych, czyli super userów, którzy spędzają w naszych serwisach dziesięciokrotnie więcej czasu niż użytkownicy anonimowi – zauważa Joanna Kwas, dyrektor sprzedaży i rozwoju cyfrowego "Gazety Wyborczej", szefowa zespołu Grupa Wyborcza. Łączny zasięg prasy i internetu mediów Grupy Wyborczej to dzisiaj już prawie 11 mln odbiorców.

CSR mamy w DNA

W ostatnich miesiącach "Wyborcza" wyraźnie postawiła m.in. na lokalność, nowe treści oraz działania wspierające cele społeczne i środowiskowe. Najważniejszym wydarzeniem w zakresie rozwoju cyfrowego były zmiany oferty subskrypcyjnej Wyborcza.pl i stworzenie trzech pakietów cyfrowych, w tym nowego pakietu klubowego dla osób, które traktują "Wyborczą" jako swoją gazetę. Przygotowano również nową aplikację "Gazety Wyborczej", bardziej czytelną i łatwiejszą w nawigacji.