Najnowsza odsłona projektu ujrzała światło dzienne 26 marca br. W jej ramach aż do końca 2022 r. twórcy projektu wraz z zaproszonymi gośćmi – ekspertami i wizjonerami ze świata nauki, kultury i biznesu – na łamach dziennika oraz na Wyborcza.pl/Jutronauci będą szukać odpowiedzi na palące pytania o przyszłość, badając m.in. perspektywy edukacji w nowych czasach i wpływ migracji na nasze życie. Partnerem strategicznym projektu jest Sebastian Kulczyk, a partnerem wspierającym – FANUC.
Pandemia COVID-19 i inwazja Rosji na Ukrainę przewróciły nasz świat do góry nogami, wywołując wiele obaw o przyszłość. Szósta już edycja „Jutronautów" pod hasłem „Sięgaj za horyzont" to reakcja na tę nową rzeczywistość. Tegoroczny program w szczególności koncentruje się na przyszłości edukacji, niemniej jednak twórcy projektu wraz z zaproszonymi gośćmi – przedsiębiorcami, naukowcami czy artystami – skupią się również nad możliwym wpływem migracji na polskie społeczeństwo.
Na szóstą edycję programu „Jutronauci", która potrwa do końca 2022 r., złożą się artykuły, wywiady i eseje. Materiały będą ukazywać się na łamach „Gazety Wyborczej" i w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci. W ramach programu powstanie m.in. cykl różnorodnych publikacji i piątkowych podcastów publikowanych w serwisie Wyborcza.pl (posłuchaj); odbędą się też cztery debaty oraz – jesienią – wydarzenie finałowe.
Inauguracja nowej odsłony „Jutronautów" nastąpiła 26 marca 2022 r. – tego dnia ukazał się tekst dyrektora wydawniczego „Gazety Wyborczej" Wojciecha Bartkowiaka o tym, czy prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski jest największym „jutronautą" naszych czasów. Autor tekstu przypomniał też o zupełnie nowych wyzwaniach, przed którymi stają dziś Polacy: „Wojenny wstrząs wywołał groźne fale, które ze sobą interferują: szczególnie mocno na terytorium Polski. Mamy tu gigantyczną falę uchodźców, która rozlewa się na rynek mieszkaniowy, szkolnictwo, służbę zdrowia i programy socjalne. Mamy zachwiane poczucie bezpieczeństwa w skali makro i mikro, mamy wreszcie olbrzymią niepewność w gospodarce z nieuchronnym wzrostem kosztów prowadzenia każdej działalności".
Partnerem strategicznym programu „Jutronauci" jest Sebastian Kulczyk. Partnerem wspierającym został FANUC.
Nową odsłonę „Jutronautów" wspierają działania autopromocyjne prowadzone na łamach „Gazety Wyborczej", w serwisach Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika w mediach społecznościowych, a także kampania w stacjach radiowych Agory.
„Jutronauci" to unikalny program, który powstał dzięki współpracy „Gazety Wyborczej" z Sebastianem Kulczykiem, liderem młodego pokolenia przedsiębiorców. W dotychczasowych edycjach redakcja dziennika przedstawiała ludzi jutra – wyjątkowe osoby z pozornie odległych od siebie światów, które już dziś wdrażają idee przyszłości i mierzą się z najważniejszymi pytaniami stojącymi przed naszą cywilizacją, m.in. dokąd doprowadzi nas galopujący postęp technologiczny, a także jaki będzie człowiek przyszłości. Projekt „Jutronauci" zdobył nagrodę INMA Global Media Awards 2018 w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności", a także znalazł się w gronie laureatów WAN-IFRA European Digital Media Awards (wyróżnienie w kategorii Best Branded Content Project). W ramach programu w listopadzie 2020 r. nakładem Wydawnictwa Agora ukazała się również wyjątkowa książka "Jutro jest teraz" – zbiór 23 wywiadów, esejów i artykułów publikowanych czwartej edycji programu „Jutronauci 2020: świat po pandemii". Więcej informacji tutaj.