Sponsorom projektu zależało na obecności przy ważnej społecznie akcji, angażującej odbiorczynie Wysokich Obcasów, ale również całą społeczność kobiet, spośród których redakcja, kapituła i czytelniczki wybierały superbohaterki.
Sponsorzy chcieli trafić ze swoim przekazem do wartościowej i adekwatnej grupy odbiorczyń.
Sponsorem strategicznym 9. edycji plebiscytu "Superbohaterka" była firma YES.
Sponsorami głównymi - Caudalie i Neboa.
Sponsorami zostali: C&A, Gedeon Richter, NEO make up i NEONAIL.
"Superbohaterka" to akcja z tradycjami - od dziewięciu lat pokazuje siłę i niezależność kobiet, ich pasję, poświęcenie i kreatywność. Czytelniczki Wysokich Obcasów same wybierają swoje bohaterki - kobiety, które inspirują i dodają odwagi w realizowaniu swoich aspiracji i wartości. Projekt integruje społeczność kobiet i wyrazistą grupę odbiorczyń Wysokich Obcasów.
Co roku redakcja, kapituła i czytelniczki wskazują niezależne Polki świadome swoich wyborów. Są to nauczycielki, pielęgniarki, aktorki, krawcowe, uczennice czy sportsmenki. Akcja pokazuje, jak w wielu miejscach Polski i obszarach życia działają nietuzinkowe superbohaterki, zmieniające rzeczywistość zarówno swoimi działaniami, jak i inspirującym przykładem, wpływając na horyzonty i decyzje innych kobiet.
Grupą celową były czytelniczki i subskrybentki Wysokich Obcasów - kobiety angażujące się w istotne społecznie sprawy, zwłaszcza te z obszaru równouprawnienia kobiet. Odbiorczynie kobiecych mediów Wyborczej są świetnie wykształcone, zamożne, zajmują wysokie stanowiska i są ciekawe świata. Dbają o siebie - zarówno o zdrowie i wygląd, jaki i dobrostan, dlatego obecność sponsorów akcji była strzałem w dziesiątkę.
Akcja Wysokich Obcasów "Superbohaterka" działa się między 10 lutego a 30 kwietnia 2024 roku. Jej sercem był plebiscyt i uroczysta gala, ale poza tym powstało również:
Redakcja Wysokich Obcasów przez cały rok prezentowała na swoich łamach sylwetki 14 niezwykłych Polek. Czytelniczki i kapituła "Superbohaterki" wyłoniły spośród nich dwie najbardziej nieustraszone i inspirujące.
Ponadto redakcja Wysokich Obcasów przygotowała podcast, w którym dziennikarka Magdalena Keller rozmawiała z Superbohaterką 2022 Justyną Wydrzyńską, aktywistką organizacji Aborcyjny Dream Team, o tym, dlaczego droga do równouprawnienia kobiet jest tak długa i wyboista oraz o tym, jakiej potrzebujemy dziś superbohaterki.
Sercem akcji jest zawsze plebiscyt - czytelniczki i użytkowniczki głosowały na swoją Superbohaterkę, a niezależnie od tej ścieżki kapituła wybierała swoją laureatkę. W plebiscycie wzięło udział aż 7 100 osób.
Dodatkowo redakcja przeprowadziła konkurs, w którym czytelniczki wysyłały swoje uzasadnienia wyboru danej Superbohaterki. Napłynęło aż 3 733 tekstów. Do wygrania były: naszyjniki marki YES; torby Neboa x Paprocki & Brzozowski z zestawem kosmetyków do włosów; zestawy do manikiuru hybrydowego od NEONAIL; zestaw kosmetyków NEO Make Up; zestaw kosmetyków marki Caudalie; kalendarze artystyczne Gedeon Richter.
"Superbohaterkę" zwieńczyła uroczysta gala w warszawskim Teatrze Studio. Laureatka plebiscytu - Paulina Bownik, lekarka z Grupy Granica - w specjalnie zaprojektowanej przez Joannę Hawrot pelerynie odebrała statuetkę Superbohaterki kapituły. Superbohaterką Czytelniczek została Aleksandra Kwaśniewska - w jej imieniu nagrodę odebrał Kuba Badach.
Kapituła nagrodziła Paulinę Bownik za pomoc uchodźcom na polsko-białoruskiej granicy. Przez niecałe dwa lata lekarka i aktywistka pomogła tysiącom ludzi. Pokazała, jak wygląda walka o prawa człowieka w praktyce.
Jak podkreśliła Monika Tutak-Goll, redaktorka naczelna Wysokich Obcasów, nagrodzona Superbohaterka:
Ratowała uchodźców i uchodźczynie w lasach na granicy polsko-białoruskiej. Leczyła ludzi w drodze – wyczerpanych, odwodnionych, schorowanych, którzy byli niejednokrotnie wypychani z Polski. Sama zmagała się z PTSD.
Czytelniczki wyróżniły z kolei dziennikarkę Aleksandrę Kwaśniewską za jej walkę o szacunek dla wyborów kobiet, również wyboru bezdzietności. Laureatka uczy Polki stawiania granic, wzajemnego wspierania się i podążania za swoimi pragnieniami i wartościami.
Paulina Bownik oprócz statuetki otrzymała nagrodę pieniężną - 10 tysięcy złotych - ufundowaną przez sponsora strategicznego projektu - firmę YES oraz wyjątkową pelerynę, w której odbierała swoje wyróżnienie.
Aleksandra Kwaśniewska również - poza statuetką - otrzymała nagrodę pieniężną o wartości 10 tysięcy złotych, ufundowaną przez sponsora głównego - markę Neboa.
Galę plebiscytu poprowadzili Kamila Kalińczak i Grzegorz Markowski, a muzycznych wrażeń dostarczył koncert Misi Furtak.
W składzie kapituły nagrody znaleźli się: Monika Tutak-Goll, redaktorka naczelna Wysokich Obcasów i Wysokich Obcasów Extra (przewodnicząca kapituły); Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory S.A.; Krystyna Kofta, pisarka, felietonistka; Borys Lankosz, reżyser, aktor i scenarzysta; Monika Płatek, prawniczka, nauczycielka akademicka, feministka; Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego Wyborczej; Dorota Warakomska, dziennikarka i działaczka społeczna; Ewa Wieczorek, redaktorka Wyborczej; Martyna Wojciechowska, podróżniczka i działaczka społeczna.
Kto jeszcze rywalizował o tytuł "Superbohaterki 2023"?
Wszystkie publikacje towarzyszące akcji Wysokich Obcasów można znaleźć w serwisie projektu.
"Superbohaterka 2023" była promowana w tygodniku Wysokie Obcasy, serwisie WysokieObcasy.pl, w podcaście Wysokich Obcasów (jingiel), w social mediach i newsletterze Wysokich Obcasów.
Sponsorzy projektu "Superbohaterka 2023" byli obecni poprzez:
"Superbohaterka" zapoznała czytelniczki z sylwetkami czternastki odważnych, inspirujących kobiet i dała im możliwość zadecydowania, która z potencjalnych Superbohaterek miała największy wpływ w najbardziej istotnej społecznie sprawie.
Prezentując kandydatki na Superbohaterki, redakcja Wysokich Obcasów edukowała i uwrażliwiała na najważniejsze dla kobiet sprawy, dodając im odwagi do podejmowania własnych, śmiałych działań.
Nagradzając Superbohaterki, kapituła nagrody i czytelniczki dały im moc wsparcia i sił do dalszego działania. Akcja to też sygnał dla całego społeczeństwa, wskazujący palące społeczne problemy i pozytywną rolę kobiet w stawianiu im czoła.
Projekt spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, pisały o nim media, a czytelniczki Wysokich Obcasów wzięły aktywny udział w plebiscycie i konkursie.
Sponsorzy "Superbohaterki 2023" udowodnili, jak ważna jest dla nich przyszłość kobiet i całego społeczeństwa. Wsparli projekt wyróżniający i wzmacniający odważne, zaangażowane społecznie Polki oraz kobiecą społeczność.
Sponsorzy, fundując nagrody w konkursie dla czytelniczek, wzmocnili ich zaangażowanie społeczne i wiarę we własną sprawczość oraz moc kobiecej wspólnoty.
Dotarli również do określonej, atrakcyjnej również konsumencko, grupy kobiet - aktywnych, zaangażowanych w ważne społecznie tematy (z walką o prawa kobiet na czele), zamożnych i wykształconych, otwartych na nowe idee i doświadczenia, dbających o siebie.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie: Wyborcza sp. z o. o.