W jednym z case studies na naszej stronie przedstawiliśmy opcję sponsoringu dodatku redakcyjnego Wyborczej. Czas zaprezentować drugą możliwość obecności reklamowej w dodatku prasowym - dodatek promocyjny (natywny).
Klient poprzez dodatek promujący jego markę czy wydarzenie pragnie dotrzeć do dużej (jedno wydanie Gazety Wyborczej czyta średnio 490 tys. osób*) i dobrze sprofilowanej grupy odbiorców, oferując im pożyteczny, wartościowy content w formie reklamowej. Obecność Klienta w Wyborczej - silnym, opiniotwórczym tytule - to wzmocnienie prestiżu, eksperckości i wiarygodności Klienta.
Dla każdego dodatku target będzie inny, natomiast z raportów Polskich Badań Czytelnictwa wiadomo, że czytelnicy prasy jako tacy mają bardzo szerokie i intensywne zainteresowania. Czytają dłużej i z większą uwagą niż przypadkowi internauci, stąd szansa lepszego dotarcia ze swoim przekazem reklamowym do założonej grupy celowej.
Kilku- lub kilkunastostronicowy dodatek promocyjny (natywny) jest dołączany do lokalnego lub krajowego wydania Gazety Wyborczej.
Na podstawie materiałów Klienta zespół content marketingowy Wyborczej opracowuje treść i oprawę graficzną wydawnictwa. Dodatek natywny ma swój specjalny, dedykowany layout.
Atrakcyjne zdjęcia i grafiki oraz świetne pióro naszych copywriterów gwarantują wartościowe doświadczenie dla odbiorców dodatku.
Publikacje w tym formacie mogą przyjąć postać m.in. wywiadów, analiz, omówienia raportów, opinii ekspertów czy poradników oraz, oczywiście - klasycznych reklam.
Dodatek jest dostępny dla subskrybentów Wyborcza.pl jako część e-wydania Wyborczej.
Istnieje możliwość dodruku dodatku na życzenie sponsora. Sponsor może dystrybuować dodatek w wybranych przez siebie miejscach np. w placówkach czy podczas wydarzeń targowych.
Jako przykład atrakcyjnego i merytorycznego dodatku promocyjnego zaprezentujemy "Poradnik frankowicza". To aż 24-stronicowe wydawnictwo, złożone w całości z materiałów reklamowych klientów, w formie artykułów promocyjnych oraz formatów reklamowych.
Publikacje są ciekawe i pożyteczne dla grupy odbiorców zainteresowanej tematem kredytów we frankach.
Większość materiałów to wywiady z ekspertami promowanych w dodatku firm. Prawnicy specjalizujący się w obszarze kredytów frankowych dogłębnie i z różnych perspektyw analizują sytuację "frankowiczów".
"Poradnik frankowicza" jest praktycznym przewodnikiem po skomplikowanej rzeczywistości kredytów frankowych, których w Polsce jest obecnie około 360 tysięcy. Zatem stanowi publikację przydatną naprawdę wielu czytelniczkom i czytelnikom.
Omawiany dodatek natywny wyróżnia się estetyczną, stonowaną szatą graficzną, co z pewnością zwiększa zainteresowanie i komfort czytania odbiorców.
Klient dotarł do założonej grupy celowej - czytelnicy prasy mają konkretne zainteresowania i efektywnie zaspokajają je, czytając swoje ulubione tytuły.
Szeroki zasięg - jedno wydanie Wyborczej czyta średnio 490 tys. osób*. Co więcej, odbiorcy prasy mają dłuższy czas kontaktu z publikacjami (również reklamowymi) i mocniej skupiają na nich uwagę, co sprzyja dobremu zapamiętaniu marki.
Marka czy firma reklamowana w dodatku promocyjnym ma kontrolę nad przekazem i może go ukształtować w pożądany przez siebie sposób.
Dodatek prasowy jest wielokrotnie czytany, materialny – zostaje z nami dłużej niż efemeryczne artykuły w internecie; czytelnik chętnie dzieli się nim z bliskimi, koleżankami i kolegami z pracy czy sąsiadami.
*Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, badanie "Zaangażowanie w reklamę", IV 2023 -III 2024, N = 21971. Wskaźnik czytelnictwa: CCS, CPW; Opracowanie Wyborcza Sp. z o.o.