W ofercie Grupy Wyborcza znajdziecie dwie opcje obecności reklamowej w dodatku prasowym - dodatek promocyjny (natywny) oraz dodatek redakcyjny, którego sponsorem może zostać klient. Tutaj pokażemy ten ostatni.
Wielkim atutem dodatku prasowego przygotowywanego przez redakcję Gazety Wyborczej jest to, że tworzą go wybitni, nagradzani dziennikarze i dziennikarki, gwarantując wysoki poziom publikacji.
Atrakcyjną opcją w przypadku tego formatu jest możliwość dodruku na życzenie sponsora, tak aby mógł on np. rozłożyć dodatek w miejscu organizowanego przez siebie wydarzenia.
Opcje obecności reklamowej, przykłady realizacji oraz korzyści dla klienta znajdziecie poniżej.
Sponsor dodatku prasowego w wersji redakcyjnej pragnie pokazać swoją markę i ofertę w otoczeniu publikacji z obszaru zainteresowań jego grupy celowej. Każdy dodatek prasowy Wyborczej poświęcony jest atrakcyjnemu, istotnemu tematowi, przyciągając tych najbardziej zainteresowanych nim odbiorców. Wydawnictwo może również skupiać się na sprawach lokalnych.
Nasi klienci doceniają możliwość pokazania się na łamach prestiżowej gazety. Dużą wartością dla reklamodawców jest wysoki poziom publikacji często nagradzanych dziennikarek i dziennikarzy Wyborczej.
Wielką przewagą sponsoringu dodatku prasowego jest możliwość dotarcia do konkretnego targetu. Czytelnicy magazynów są znani ze swoich sprecyzowanych zainteresowań, a profile czytanych przez nich wydawnictw prasowych świetnie współgrają z tymi zainteresowaniami (sprawdźcie raport Polskich Badań Czytelnictwa).
Redakcja Wyborczej przygotowuje - według swoich najwyższych standardów - publikacje skoncentrowane na konkretnym temacie, projekcie lub wydarzeniu (którego może być patronem). Dodatek jest sprzedawany razem z wydaniem Gazety Wyborczej - najczęściej w piątek, choć wydawnictwo może ukazać się też innego dnia tygodnia. Np. dodatek, którego Sponsorem był organizator Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie, ukazał się w czwartek, ponieważ tego dnia rozpoczynała się impreza.
Publikacje mogą przybrać formę wywiadu z ekspertem, poradnika, przewodnika po miejscach czy eventach, omówienia raportu czy grafik Big Data. Atutem Wyborczej jest ogromna różnorodność treści i widać to również w tematyce i sposobach jej pokazywania w dodatkach prasowych.
Zdjęcia i grafiki okraszające teksty estetycznie stoją na najwyższym poziomie, przyzwyczajają odbiorcę do dającej satysfakcję "konsumpcji oczami", co dobrze przygotowuje go na kontakt z reklamą klienta.
Warto zaznaczyć, że sponsorowany dodatek redakcyjny może mieć funkcje praktyczne i aktualne, np. w przypadku mapek imprezy czy rozkładu spotkań podczas jakiegoś wydarzenia.
Niektóre dodatki stanowią element dużego projektu Wyborczej, takiego jak Jutronauci, Supermiasta i Superregiony czy Miasta Idei. To dobra okazja, by zapewnić odbiorcom dłuższy kontakt z treściami wokół projektu i namacalną po nim "pamiątkę".
Dodatek prasowy jest dostępny również dla subskrybentów i subskrybentek serwisów grupy Wyborcza.pl jako część e-wydania Gazety Wyborczej.
Artykuły z dodatku często zostają opublikowane również w naszych serwisach, czyli na Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl. Trafiają do odpowiednich działów - takich jak Kultura, Miasta, Zdrowie czy Zdaniem ekspertów. Dzięki temu nadal docierają do właściwej grupy celowej.
Istnieje oczywiście możliwość emisji reklam sponsora dodatku w serwisach Wyborczej.
Dodatek "Międzynarodowe Targi Książki", którego organizator Targów był sponsorem, ukazał się w czwartek, 23 maja 2024, razem ze stołeczną, płocką i radomską Gazetą Wyborczą. Data nie była przypadkowa - tego dnia rozpoczynało się trwające 4 dni wydarzenie. Logotyp sponsora widniał w widoczny sposób na okładce wydawnictwa, a wewnątrz i na ostatniej stronie pojawiły się reklamy (w różnych formatach) Sponsora.
Dodatek liczył sobie 8 stron i w całości poświęcony był warszawskim Targom. Zawierał:
Sponsor dodatku prasowego przygotowanego przez redakcję Wyborczej może być obecny w publikacji poprzez swój logotyp na okładce oraz reklamy wewnątrz i na ostatniej stronie dodatku. Daje to marce klienta dużą widoczność i gwarancję przyciągnięcia uwagi czytelnika na dłużej. Reklamy harmonijnie wpisują się w całość dodatku, dzięki czemu nie drażnią czytelników i zostają skojarzone z lubianą przez nich marką Wyborczej.
Dodatek wraz z przekazem reklamowym dociera do szerokiego grona odbiorców - w całej Polsce lub tylko lokalnie. Wyborczą czyta średnio 490 tys. osób*. Warto podkreślić, że nie są to przypadkowi, anonimowi odbiorcy - nasi czytelnicy świadomie płacą za treści, są przywiązani do tytułu i lojalni. Większość z nich jest dobrze wykształcona i dobrze zarabiająca, co czyni tę grupę atrakcyjnymi konsumentami.
Od czego zacząć? Korzyści jest naprawdę dużo!
♦ Dodatek prasowy jest wielokrotnie czytany, użyczany innym i... materialny. Dlatego zostaje z nami na dłużej niż artykuły w internecie. Dzięki temu widoczność Sponsora i jego szansa bycia zapamiętanym przez odbiorców znacznie się zwiększa.
♦ Prasę - co potwierdzają kolejne raporty Polskich Badań Czytelnictwa - czytamy w większym spokoju, rozluźnieniu i koncentracji niż treści cyfrowe. Tytuły prasowe łączymy z prestiżem i wiarygodnością. Wszystko to sprzyja głębokiemu kontaktowi zarówno z artykułami redakcji, jak i z reklamą oraz wzmocnieniu eksperckiego wizerunku Sponsora.
♦ To nie wszystko... Fani prasy mają określone, intensywne zainteresowania, a prasa świetnie na nie odpowiada. Affinity (dopasowanie tematów tytułów do zainteresowań ich odbiorców) dla prasy jest szczególnie wysokie. Dlatego reklamodawca może mieć pewność, że trafi do adekwatnej grupy odbiorców.
♦ Wyborcza to jedna z najsilniejszych marek w świecie polskich mediów, ma bardzo wysoką opiniotwórczość i grono oddanych Czytelniczek i Czytelników. Sponsor dodatku prasowego Wyborczej w naturalny sposób wzmacnia swój prestiż i wiarygodność.
♦ Ponadto dodatek prasowy może mieć dużą wartość praktyczną - można np. zabrać go na wydarzenie, któremu jest poświęcony i korzystać z mapek czy agendy eventu.
♦ Opcja sponsoringu dodatku zapewnia elastyczność - jego wydanie może być lokalne (idealne rozwiązanie przy lokalnej grupie celowej) lub ogólnopolskie (klient korzysta wówczas z szerokiego zasięgu Wyborczej).
*Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, badanie "Zaangażowanie w reklamę", IV 2023 -III 2024, N = 21971. Wskaźnik czytelnictwa: CCS, CPW; Opracowanie Wyborcza Sp. z o.o.