Sponsorami eventu "Kobiety wiedzą, co robią" były marki:
Sponsorzy pragnęli udowodnić swoje zaangażowanie w ważne cele społeczne, przyczynić się do wzmacniania więzi między kobietami różnych profesji z odbiorczyniami projektu, a w ten sposób - do budowania siły każdej z nich z osobna.
Redakcja Wysokich Obcasów w 2018 r. wpadła na pomysł zorganizowania cyklicznych spotkań na żywo, w ramach których inspirujące, mądre Polki dzieliłyby się swoimi doświadczeniami z publicznością. Tak powstała akcja "Kobiety wiedzą, co robią" - "latający" event, który co roku gości w różnych, nie tylko największych, miastach Polski - m.in. w Poznaniu, Zgierzu, Łodzi czy w Lublinie.
Spotkania umożliwiają zbliżenie do siebie kobiet z różnych światów - m.in. naukowczyń, aktywistek, artystek, polityczek oraz czytelniczek - wymieniających się swoimi historiami, budując w ten sposób kobiecą wspólnotę i solidarność.
Wydarzenie na żywo to wyjątkowa formuła, pozwalająca uczestniczkom naprawdę się zaangażować, czerpać wiedzę i inspirację od gościń spotkania pełnymi garściami. "Kobiety wiedzą, co robią" działa na emocje, dlatego wrażenia i refleksje pozostają z publicznością i panelistkami na dłużej.
Publiczność eventów włącza się w dyskusję, wymianę myśli i doświadczeń, jest to więc kolejny element zwiększający zaangażowanie czytelniczek Wysokich Obcasów.
Warsztaty towarzyszące niektórym ze spotkań dają uczestniczkom konkretne narzędzia do rozwoju, budowania dobrostanu, kompetencji i wiary w siebie.
Warto dodać, że akcja "Kobiety wiedzą, co robią" nie została w pandemii zawieszona - wręcz przeciwnie, spotkania, w formule online, a później hybrydowej, działy się z większą częstotliwością niż kiedy indziej - do nawet trzech wydarzeń w miesiącu!
Przykładowe tematy paneli z różnych edycji projektu:
Były nią oczywiście przede wszystkim kobiety - wykształcone, świadome, ceniące samorozwój i otwarte na nowe idee. Takie są właśnie czytelniczki Wysokich Obcasów.
4 listopada 2023 r. w niebanalnej, zabytkowej przestrzeni CONCORDIA DESIGN w Poznaniu odbyło się spotkanie złożone z trzech paneli:
Rozmowy poprowadziły Agnieszka Urazińska, redaktorka i dziennikarka Wyborczej i Wysokich Obcasów oraz Anna Zaleska, edukatorka antydyskryminacyjna, współpracowniczka Wyborcza.biz.
W organizację eventu oprócz redakcji Wysokich Obcasów włączyły się również Wyborcza.pl i Wyborcza.biz.
W pierwszym panelu wzięły udział:
Panelistki i publiczność dyskutowały m.in. o sytuacji zawodowej kobiet w kontekście rodziny i stereotypów płci - zwłaszcza w tzw. męskich zawodach - oraz o kobiecym podejściu do kariery, które często opiera się na unikalnych wartościach.
W drugiej dyskusji udział wzięły:
Rozmowa dotyczyła przemocy wobec kobiet - również tej werbalnej, subtelniejszej; sposobów na wychodzenie z roli "grzecznej, miłej i zależnej"; zainspirowanego walką ze stereotypami płci pomysłem na kampanie reklamową ;(i nie tylko!).
Trzeci i ostatni panel tworzyły:
Panelistki podjęły temat specyfiki zarządzania kulturą przez kobiety i ich kreatywności oraz odpowiedziały na pytania, dlaczego kobiety rządzą w archeologii
Spotkanie zostało nagrane i emitowane na stronie Wysokich Obcasów.
Ponadto ukazały się artykuły wokół spotkania: jeden artykuł w prasie (Tygodnik Poznań, czyli lokalny dodatek do Gazety Wyborczej) i 6 artykułów w serwisie WysokieObcasy.pl, Wyborcza.biz i Wyborcza.pl/Poznań.
Projekt "Kobiety wiedzą, co robią" ma swój specjalny serwis na stronie WysokieObcasy.pl.
Poznańskie "Kobiety wiedzą, co robią" promowano lokalnie, w poznańskiej Gazecie Wyborczej i na Wyborcza.pl, w social mediach i newletterach.
"Kobiety wiedzą, co robią" to event cieszący się dużym zainteresowaniem. Przyciąga idealnie dobraną grupę celową - odbiorczynie mediów Wysokich Obcasów (tygodnika, miesięcznika i serwisu) interesują się tematem równouprawnienia, rozwoju i wspólnoty kobiet. Chętnie poznają sylwetki Polek wybitnych na różnych polach - np. bohaterek innych projektów Wysokich Obcasów, "Nieustraszona w pracy" i "Superbohaterka".
Niezwykła energia towarzysząca spotkaniu udzieliła się uczestniczkom, dając grunt pod pozytywne zmiany w ich życiu. Formuła live, z możliwością włączenia się w dyskusje, zaktywizowała i zaangażowała publiczność.
Sponsorzy dotarli do szerokiego grona bardzo atrakcyjnych konsumentek - wykształconych, zamożnych, otwartych na nowe doświadczenia. Wystąpili w roli mentorów kobiet otwartych na pozytywną przemianę, kojarząc i integrując ze sobą nietuzinkowe postaci i czytelniczki Wysokich Obcasów. Tym samym sponsorzy wzmocnili dobre skojarzenia ze swoimi markami - jako zaangażowanymi społecznie, wspierającymi społeczność kobiet stawiających na rozwój.
Dzięki stoiskom we foyer sponsorzy pokazali swoje produkty i usługi na żywo, co ma dużą siłę oddziaływania na potencjalnych konsumentów.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie: Agora SA.