Projekt "Wysokich Obcasów", "Wyborczej" i Wyborcza.biz przybliżył najważniejsze wyzwania i szanse na obecnym rynku pracy oraz zgłębił temat dobrostanu pracowników - ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy kobiet.
embed

Projekt w liczbach

  • 330 737 UU

    materiałów redakcyjnych

  • 1 min. 37 s.

    śr. czas na artykule

  • 54 362 tys.

    odsłuchań podcastów

  • 668 tys.

    zasięg wydań prasowych

Projekt "Życie zawodowe" wsparło 5 Sponsorów: E.ON, Benefit Systems, Nordea, Rockwool i W.KRUK .

Cele Sponsorów 

Sponsorzy wspierający projekt pragnęli przyczynić się do rozbudzenia dyskusji na temat obecnych wyzwań związanych z życiem zawodowym - szczególnie Polek. Chcieli patronować inicjatywie przekazania pracowniczkom (obecnym i przyszłym) wiedzy i inspiracji w szeroko pojętym obszarze pracy i przyjrzeniu się wpływowi na dobrostan psychiczny, życie rodzinne i inne relacje. 

Idea projektu 

Rzeczywistość od kilku lat dynamicznie się zmienia – dotknęła nas pandemia, wojna za bezpośrednią granicą, kryzys polityczny i gospodarczy. Towarzyszą temu turbulencje na rynku pracy i często pogorszenie zdrowia psychicznego. Wszystkie te czynniki mocno wpływają na nasze życie zawodowe, wyobrażenia o satysfakcjonującej pracy i o miejscu sfery osobistej w życiu. 

O tym właśnie traktuje "Życie zawodowe. Rozmowy o pracy", wspólny projekt "Wysokich Obcasów", "Wyborczej" i Wyborczej.biz. To cykl publikacji: artykułów w formie wywiadów, felietonów, reportaży oraz podcastów. W tekstach i audycjach analizowana jest sytuacja - zwłaszcza kobiet - na rynku pracy, rozmowy dostarczają inspirację i praktyczne wskazówki, pomocne w wyznaczeniu swojej ścieżki zawodowej czy w utrzymywaniu dobrostanu. 

Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
Pobierz

Grupa celowa 

Projekt skierowany był do osób aktywnych zawodowo oraz planujących podjęcie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet

Realizacja projektu 

Projekt trwał od 13 maja do 19 grudnia 2023. W jego ramach powstało 30 tekstów online, 17 publikacji prasowych, 1 materiał wideo (22 min.) oraz 6 podcastów.

Publikacje ukazywały się w Wysokich Obcasach, Wysokich Obcasach Extra, Wyborcza.biz, Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl.

Artykuły zostały zebrane w specjalnym serwisie akcji.

Posłuchaj podcastów * powstałych  * w * ramach * akcji.

Treści związane z "Życiem zawodowym" oparto na 3 filarach: Wiedza – Emocje – Inspiracje. Ekspertki, dziennikarki, pracowniczki i czytelniczki dzieliły się swoim bogatym i różnorodnym doświadczeniem. Oto przykładowe tematy publikacji: 

  • Urlop macierzyński jako element CV?
  • Metoda trzech ósemek w pielęgnowaniu work-life balance
  • Jacek Santorski: praca jako laboratorium, nie folwark
  • Czym kierować się przy zmianie pracy? 7 zaskakujących wskazówek
  • Supermoce pracowniczek neuroatypowych
  • Dlaczego konflikty w pracy mogą rozwijać?
  • Budowanie relacji w pracy na Teamsach

W części publikacji głos zabrali eksperci sponsorów projektu. 

Promocja projektu przebiegała na stronach głównych WysokieObcasy.pl, Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, w wydaniach prasowych oraz w social mediach i newsletterach wydawcy. 

Obecność Sponsorów w projekcie 

Sponsorzy "Życia zawodowego" pojawili się we wszystkich publikacjach – prezentowano ich logotyp i wskazanie sponsorskie przy artykułach oraz na planszy końcowej wideo, a w podcastach redakcyjnych – w jinglach sponsorskich. 

Ramka projektu wraz z logotypami Sponsorów pojawiła się również w całej promocji "Życia zawodowego" - naszej prasie, serwisach, newsletterach i social media.

Dodatkowo sponsorzy byli obecni reklamowo. 

Efekt projektu 

Z "Życiem zawodowym" udało się dotrzeć do założonej grupy celowej – w 67% odbiorcami treści projektu okazały się kobiety. Również większość odbiorców akcji była w wieku aktywności zawodowej (78,3%: 25-54 lata). 

Projekt zaangażował odbiorców w dyskusję o rynku pracy w Polsce, pomógł przeanalizować własną sytuację, rozpoznać swoje emocje i wartości związane nie tylko z życiem zawodowym, ale również osobistym – oba są ze sobą splecione. 

Korzyści Sponsorów 

Sponsorzy akcji zaprezentowali się w niej jako marki zaangażowane w rozwój zawodowy i osobisty Polek i Polaków. Wzmocnili swój wizerunek, pokazując się przy rzetelnych, eksperckich treściach. Dotarli do swojej grupy celowej, czyli do świadomych, ceniących samorozwój, zamożnych konsumentek i konsumentów. 

Źródła danych 

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie: Agora SA.