Projekt "Życie zawodowe" wsparło 5 Sponsorów: E.ON, Benefit Systems, Nordea, Rockwool i W.KRUK .
Sponsorzy wspierający projekt pragnęli przyczynić się do rozbudzenia dyskusji na temat obecnych wyzwań związanych z życiem zawodowym - szczególnie Polek. Chcieli patronować inicjatywie przekazania pracowniczkom (obecnym i przyszłym) wiedzy i inspiracji w szeroko pojętym obszarze pracy i przyjrzeniu się wpływowi na dobrostan psychiczny, życie rodzinne i inne relacje.
Rzeczywistość od kilku lat dynamicznie się zmienia – dotknęła nas pandemia, wojna za bezpośrednią granicą, kryzys polityczny i gospodarczy. Towarzyszą temu turbulencje na rynku pracy i często pogorszenie zdrowia psychicznego. Wszystkie te czynniki mocno wpływają na nasze życie zawodowe, wyobrażenia o satysfakcjonującej pracy i o miejscu sfery osobistej w życiu.
O tym właśnie traktuje "Życie zawodowe. Rozmowy o pracy", wspólny projekt "Wysokich Obcasów", "Wyborczej" i Wyborczej.biz. To cykl publikacji: artykułów w formie wywiadów, felietonów, reportaży oraz podcastów. W tekstach i audycjach analizowana jest sytuacja - zwłaszcza kobiet - na rynku pracy, rozmowy dostarczają inspirację i praktyczne wskazówki, pomocne w wyznaczeniu swojej ścieżki zawodowej czy w utrzymywaniu dobrostanu.
Projekt skierowany był do osób aktywnych zawodowo oraz planujących podjęcie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet.
Projekt trwał od 13 maja do 19 grudnia 2023. W jego ramach powstało 30 tekstów online, 17 publikacji prasowych, 1 materiał wideo (22 min.) oraz 6 podcastów.
Publikacje ukazywały się w Wysokich Obcasach, Wysokich Obcasach Extra, Wyborcza.biz, Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl.
Artykuły zostały zebrane w specjalnym serwisie akcji.
Posłuchaj * podcastów * powstałych * w * ramach * akcji.
Treści związane z "Życiem zawodowym" oparto na 3 filarach: Wiedza – Emocje – Inspiracje. Ekspertki, dziennikarki, pracowniczki i czytelniczki dzieliły się swoim bogatym i różnorodnym doświadczeniem. Oto przykładowe tematy publikacji:
W części publikacji głos zabrali eksperci sponsorów projektu.
Promocja projektu przebiegała na stronach głównych WysokieObcasy.pl, Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, w wydaniach prasowych oraz w social mediach i newsletterach wydawcy.
Sponsorzy "Życia zawodowego" pojawili się we wszystkich publikacjach – prezentowano ich logotyp i wskazanie sponsorskie przy artykułach oraz na planszy końcowej wideo, a w podcastach redakcyjnych – w jinglach sponsorskich.
Ramka projektu wraz z logotypami Sponsorów pojawiła się również w całej promocji "Życia zawodowego" - naszej prasie, serwisach, newsletterach i social media.
Dodatkowo sponsorzy byli obecni reklamowo.
Z "Życiem zawodowym" udało się dotrzeć do założonej grupy celowej – w 67% odbiorcami treści projektu okazały się kobiety. Również większość odbiorców akcji była w wieku aktywności zawodowej (78,3%: 25-54 lata).
Projekt zaangażował odbiorców w dyskusję o rynku pracy w Polsce, pomógł przeanalizować własną sytuację, rozpoznać swoje emocje i wartości związane nie tylko z życiem zawodowym, ale również osobistym – oba są ze sobą splecione.
Sponsorzy akcji zaprezentowali się w niej jako marki zaangażowane w rozwój zawodowy i osobisty Polek i Polaków. Wzmocnili swój wizerunek, pokazując się przy rzetelnych, eksperckich treściach. Dotarli do swojej grupy celowej, czyli do świadomych, ceniących samorozwój, zamożnych konsumentek i konsumentów.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie: Agora SA.