Sponsorzy konkursów redakcyjnych pod egidą "Kobiet w podróży" - w tym roku byli to: ASUS, inkBOOK, NEONAIL, SUBARU, Szwajcarska Organizacja Turystyki MojaSzwajcaria.pl, YES oraz YVES ROCHER - chcieli wyeksponować swoje marki w kontekście turystyki i wspierania aspiracji kobiet. Dzięki ufundowanym nagrodom Czytelniczki „Wysokich Obcasów" mogły przeżyć podróżniczą przygodę w Szwajcarii, wymarzony road trip w udostępnionym aucie czy zadbać o siebie dzięki wygranym zestawom kosmetyków.
Kobiety podróżują na najróżniejsze sposoby – solo, z partnerem, rodziną. Rzucają wszystko i wyjeżdżają w Bieszczady; wybierają życie w kamperze i cały świat pod swoimi stopami (i kołami); odchodzą z korporacji, by założyć własny, pomysłowy biznes.
Akcja "Wysokich Obcasów" przybliżyła te unikalne, inspirujące historie. Pokazała miejsca, w których można przeżyć przygodę lub kompletnie odciąć się od świata i wyciszyć. Zwiedzać, zjechać cały kraj koleją, przemierzać świat na motocyklu – ile kobiet, tyle pomysłów na podróże.
Dzięki konkursom towarzyszącym projektowi redakcja oddaje głos Czytelniczkom i odkrywa, jakie miejsca i aktywności podróżne dostarczyły im niezapomnianych przeżyć. Nagrody z kolei dają zwyciężczyniom szansę na nowe, unikalne turystyczne doświadczenia.
„Kobiety w podróży" zachęcają odbiorczynie „Wyborczej" i „Wysokich Obcasów" do realizacji wakacyjnych marzeń, a przy tym wspierają polską branżę turystyczną, pokazując atrakcyjne, niebanalne zakątki naszego kraju.
Projekt miał dotrzeć oczywiście do kobiet. „Wysokie Obcasy", „Wysokie Obcasy Extra" i WysokieObcasy.pl to idealne miejsce, żeby spotkać Polki zamożne, otwarte na świat i nowe doświadczenia, a do tego osoby regularnie podróżujące.
Warto zauważyć, że spośród odbiorczyń naszych mediów dla kobiet aż 782 tysiące interesują się turystyką i podróżami*. Ponad 500 tys. podróżowało w ciągu ostatnich 12 miesięcy*.*
Kolejne liczby pokazują, że 54% kobiet zainteresowanych podróżami i turystyką to dyrektorki, pracowniczki umysłowe, właścicielki firm i przedstawicielki wolnych zawodów. 72% z nich ma wykształcenie ponadśrednie***.
Clue projektu stanowią konkursy przygotowywane przez redakcję "Wysokich Obcasów". Co roku w wakacje prosi ona Czytelniczki o podzielenie się odczuciami ze swoich podróży - zawsze z innej perspektywy. W 2023 roku uczestniczki konkursów opowiedziały, jaka była ich najdziwniejsza podróż oraz w jaki sposób aktywnie odkrywają świat. Zgłoszenia miały formę zdjęć oraz ich rozbudowanych opisów.
Nagrody w konkursach były naprawdę atrakcyjne - cztery szczęśliwe zwyciężczynie wygrały kolejową podróż po Szwajcarii; dziesięć z nich może cieszyć się czytnikami e-booków. Kolejne nagrody to: możliwość przeżycia ekscytującego road tripu w Subaru, laptop od firmy ASUS, zestawy kosmetyków (YVES ROCHER) i akcesoriów do manicure'u (NEONAIL) oraz bransoletki od YES.
Poza tym "Kobiety w podróży" to cykl wciągających artykułów redakcyjnych, w których można znaleźć wywiady z polskimi podróżniczkami, inspirujące do niebanalnych i odważnych podróży; ciekawostki o różnych krajach; porady i wskazówki, dotyczące np. podróżowania z dzieckiem.
Akcja ma swój własny serwis - dzięki temu łatwo jest śledzić etapy konkursu i czytać kolejne publikacje. Ponadto artykuły oraz informacje o konkursach pojawiły się: na łamach „Wyborczej", „Wysokich Obcasów", „Wysokich Obcasów Extra" i specjalnego prasowego dodatku poświęconego turystyce w Szwajcarii; w serwisach Wyborcza.pl, WysokieObcasy.pl.
Przykłady tematów, które zgłębiały redakcje w ramach „Kobiet w podróży":
Partnerzy poprzez logotyp i wskazanie partnerskie wyeksponowali swoją markę przy atrakcyjnym konkursie, który dotarł do szerokiego grona realnie nim zainteresowanych odbiorczyń. Pokazali się w kontekście projektu inspirującego Polki do odważnego urzeczywistniania swoich podróżniczych potrzeb i fantazji. Publikacje natywne pozwoliły odbiorczyniom poznać świat marek Sponsorów.
„Kobiety w podróży" dotarły do założonego targetu, angażując Czytelniczki do udziału w konkursach i śledzenia publikacji. Blisko 500 odbiorczyń „Obcasów" zgłosiło się do konkursu dotyczącego aktywnego spędzania wyjazdu. Artykuły w ramach akcji zdobyły sobie 20 tysięcy unikalnych użytkowniczek, generując 25 tysięcy odsłon. Średni czas spędzony na publikacji okazał się imponujący - wyniósł 3 minuty i 55 sekund.
Projekt wzmocnił więc zainteresowanie podróżami u naszych odbiorczyń, przekonał je do dzielenia się turystycznymi doświadczeniami, umożliwił im przeżycie kolejnych podróży oraz zadbanie o duszę i ciało.
NEONAIL - jedna z wiodących międzynarodowych marek w kategorii stylizacji i pielęgnacji dłoni i paznokci. Kolekcje lakierów NEONAIL są silnie osadzone w światowych trendach z dziedziny manicure i fashion. Misją marki jest dostarczanie klientkom środków ekspresji, tak aby mogły wyrażać swój niepowtarzalny, osobisty styl, zgodnie z hasłem "Zawsze bądź sobą".
SUBARU - japońska marka samochodów osobowych, wśród swoich wartości najwyżej ceniąca bezpieczeństwo - zgodnie z mottem "Ludzie na pierwszym miejscu". SUBARU realizuje ideę kompletnego bezpieczeństwa (all-around safety), wielokrotnie testując i dostosowując zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.
* Polskie Badania Czytelnictwa, badanie „Zaangażowanie w reklamę", I-IX 2022, N = 17 833, CCS.
** Styczeń 2023, Gemius Prism.
*** Polskie Badania Czytelnictwa, badanie „Zaangażowanie w reklamę", XI 2021 - X 2022, N = 1 927 (gc: Płeć = Kobieta i Zainteresowania tematami w prasie i Internecie: Turystyka, podróże = Często lub zawsze czyta), wskaźnik CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego (zasięg prasy), WWWU30 - Użytkował w ciągu 30 dni (zasięg Internetu). Opracowanie Agora S.A.
Prezentacja materiałów na tej stronie ma jedynie charakter poglądowy. Niektóre ze starszych prezentowanych materiałów mogą nie odpowiadać aktualnym standardom, ofercie handlowej lub polityce redakcji. Umieszczenie ich tutaj nie jest równoznaczne z deklarowaniem realizacji analogicznych przedsięwzięć w przyszłości.