Od 6 lat projekt "Wysokich Obcasw" pokazuje i umoliwia niebanalne, ekscytujce podre kobiet. Jego sercem s konkursy, ktre angauj odbiorczynie naszych mediw i pozwalaj pasjonatkom podry odkrywa nowe ldy.
embed

Projekt w liczbach

  • 491

    zgłoszeń w konkursie

  • 25 tys.

    UU na treściach redakcyjnych

  • 20 tys.

    PV na treściach redakcyjnych

  • 3 min. 55 sek.

    średni czas na artykule

Cele Partnerów

Partnerzy konkursów redakcyjnych pod egidą "Kobiet w podróży" - w tym roku byli to: ASUS, inkBOOK, NEONAIL, SUBARU, Szwajcarska Organizacja Turystyki MojaSzwajcaria.pl, YES oraz YVES ROCHER - chcieli wyeksponować swoje marki w kontekście turystyki i wspierania aspiracji kobiet. Dzięki ufundowanym nagrodom Czytelniczki „Wysokich Obcasów" mogły przeżyć podróżniczą przygodę w Szwajcarii, wymarzony road trip w udostępnionym aucie czy zadbać o siebie dzięki wygranym zestawom kosmetyków.

Idea projektu

Kobiety podróżują na najróżniejsze sposoby – solo, z partnerem, rodziną. Rzucają wszystko i wyjeżdżają w Bieszczady; wybierają życie w kamperze i cały świat pod swoimi stopami (i kołami); odchodzą z korporacji, by założyć własny, pomysłowy biznes.

Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
ZOBACZ

W naszej akcji przybliżamy te unikalne, inspirujące historie. Pokazujemy miejsca, w których można przeżyć przygodę lub kompletnie odciąć się od świata i wyciszyć. Zwiedzać, zjechać cały kraj koleją, przemierzać świat na motocyklu – ile kobiet, tyle pomysłów na podróże.

Dzięki konkursom towarzyszącym projektowi możemy oddać głos naszym Czytelniczkom i zobaczyć, jakie miejsca i aktywności podróżne dostarczyły im niezapomnianych przeżyć. Nagrody z kolei dają zwyciężczyniom szansę na nowe, unikalne turystyczne doświadczenia.

„Kobiety w podróży" zachęcają odbiorczynie „Wyborczej" i „Obcasów" do realizacji wakacyjnych marzeń, a przy tym wspierają polską branżę turystyczną, pokazują atrakcyjne, niebanalne zakątki naszego kraju.

Grupa celowa

Projekt miał dotrzeć oczywiście do kobiet. „Wysokie Obcasy", „Wysokie Obcasy Extra" i WysokieObcasy.pl to idealne miejsce, żeby spotkać Polki zamożne, otwarte na świat i nowe doświadczenia, a do tego osoby regularnie podróżujące.

Warto zauważyć, że spośród odbiorczyń naszych mediów dla kobiet aż 782 tysiące interesują się turystyką i podróżami*. Ponad 500 tys. podróżowało w ciągu ostatnich 12 miesięcy*.* 

Kolejne liczby pokazują, że 54% kobiet zainteresowanych podróżami i turystyką to dyrektorki, pracowniczki umysłowe, właścicielki firm i przedstawicielki wolnych zawodów. 72% z nich ma wykształcenie ponad średnie***.

Realizacja projektu

Clue naszego projektu stanowią konkursy. Co roku w wakacje prosimy Czytelniczki o podzielenie się odczuciami ze swoich podróży - zawsze z innej perspektywy. W 2023 roku zapytaliśmy uczestniczki konkursów o to, jaka była ich najdziwniejsza podróż oraz w jaki sposób aktywnie odkrywają świat. Zgłoszenia miały być w postaci zdjęć oraz ich rozbudowanych opisów. 

Nagrody w konkursach były naprawdę atrakcyjne - cztery szczęśliwe zwyciężczynie wygrały kolejową podróż po Szwajcarii; dziesięć z nich może cieszyć się czytnikami e-booków. Kolejne nagrody to: możliwość przeżycia ekscytującego road tripu w Subaru, laptop od firmy ASUS, zestawy kosmetyków (YVES ROCHER) i akcesoriów do manicure'u (NEONAIL) oraz bransoletki od YES. 

Poza tym "Kobiety w podróży" to cykl wciągających artykułów redakcyjnych, w których można znaleźć wywiady z polskimi podróżniczkami, inspirujące do niebanalnych i odważnych podróży; ciekawostki o różnych krajach; porady i wskazówki, dotyczące np. podróżowania z dzieckiem.

Akcja ma swój własny serwis - dzięki temu łatwo jest śledzić etapy konkursu i czytać kolejne publikacje. Ponadto artykuły oraz informacje o konkursach pojawiły się: na łamach „Wyborczej", „Wysokich Obcasów", „Wysokich Obcasów Extra" i specjalnego prasowego dodatku poświęconego turystyce w Szwajcarii; w serwisach Wyborcza.pl, WysokieObcasy.pl.

Przykłady tematów, które zgłębiały redakcje w ramach „Kobiet w podróży":

  • Jak bezpiecznie podróżować solo?
  • Inspirujące historie kobiet, które wybrały podróżowanie jako sposób na życie
  • Wakacje z hamakiem, na tratwie, w kamperze i w… balonie
  • Pieszo przez Polskę
  • Podróże śladami ulubionych pisarzy

Obecność Partnerów w projekcie

Partnerzy wyeksponowali swoją markę przy atrakcyjnym konkursie, który dotarł do szerokiego grona realnie nim zainteresowanych odbiorczyń. Pokazali się w kontekście projektu inspirującego Polki do odważnego urzeczywistniania swoich podróżniczych potrzeb i fantazji. Publikacje content marketingowe pozwoliły odbiorczyniom poznać świat marki.

embed

Efekt projektu

„Kobiety w podróży" dotarły do założonego targetu, angażując Czytelniczki do udziału w konkursach i śledzenia publikacji. Blisko 500 odbiorczyń „Obcasów" zgłosiło się do konkursu dotyczącego aktywnego spędzania wyjazdu. Artykuły w ramach akcji zdobyły sobie 20 tysięcy unikalnych użytkowniczek, generując 25 tysięcy odsłon. Średni czas spędzony na publikacji okazał się imponujący - wyniósł 3 minuty i 55 sekund.

Projekt wzmocnił więc zainteresowanie podróżami u naszych odbiorczyń, przekonał je do dzielenia się turystycznymi doświadczeniami, umożliwił im przeżycie kolejnych podróży oraz zadbanie o duszę i ciało.

Korzyści Partnerów

  • Wzmocnienie świadomości marki
  • Skojarzenie marki z podróżami oraz samorealizacją kobiet
  • Dotarcie do superuserek - subskrybentki „Wyborczej" i „Obcasów" dobrze zarabiają, są wykształcone i otwarte na świat
  • Precyzyjne trafienie w target poprzez ekspozycję marki przy dopasowanych treściach

Partnerzy

NEONAIL - jedna z wiodących międzynarodowych marek w kategorii stylizacji i pielęgnacji dłoni i paznokci. Kolekcje lakierów NEONAIL są silnie osadzone w światowych trendach z dziedziny manicure i fashion. Misją marki jest dostarczanie klientkom środków ekspresji, tak aby mogły wyrażać swój niepowtarzalny, osobisty styl, zgodnie z hasłem "Zawsze bądź sobą".

SUBARU - japońska marka samochodów osobowych, wśród swoich wartości najwyżej ceniąca bezpieczeństwo - zgodnie z mottem "Ludzie na pierwszym miejscu". SUBARU realizuje ideę kompletnego bezpieczeństwa (all-around safety), wielokrotnie testując i dostosowując zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.

Przypisy

* Polskie Badania Czytelnictwa, badanie „Zaangażowanie w reklamę", I-IX 2022, N = 17 833, CCS.

** Styczeń 2023, Gemius Prism. 

***  Polskie Badania Czytelnictwa, badanie „Zaangażowanie w reklamę", XI 2021 - X 2022, N = 1 927 (gc: Płeć = Kobieta i Zainteresowania tematami w prasie i Internecie: Turystyka, podróże = Często lub zawsze czyta), wskaźnik CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego (zasięg prasy), WWWU30 - Użytkował w ciągu 30 dni (zasięg Internetu). Opracowanie Agora S.A.