Z pełnym przekonaniem włączyliśmy się w kampanię ŠKODY promującą nowy model auta elektrycznego ENYAQ COUPÉ iV, a zarazem pokazującą silne, pełne pasji kobiety. Wyborczej bliskie są oba tematy - ekologicznego transportu oraz równouprawnienia kobiet i wspierania ich w podążaniu za swoimi aspiracjami.

Kampania w liczbach

  • 302 tys.

    wyświetleń wideo

  • 1:57 min.

    śr. czas na materiale

  • 15 120

    UU

  • 20 084

    PV

Cele klienta

ŠKODA pragnęła pokazać swoje zaangażowanie we wspieranie pasji nietuzinkowych, niezależnych kobiet. Celem kampanii była promocja ambasadorki marki – pilotki Joanny Biedermann – oraz modelu ENYAQ COUPÉ iV.

ŠKODA chciała przełamać męską narrację wokół motoryzacji, pokazując kobiety w roli kierowczyń czerpiących prawdziwą radość z jazdy.

ZA DUŻO CZYTANIA? ZOBACZ CASE W WERSJI GRAFICZNEJ
Zobacz

Idea kampanii

Pomysłem na realizację tych założeń było sugestywne pokazanie, czym jest dla bohaterki kampanii – Joanny Biedermann – jej podniebna pasja. Celem było jak najdoskonalsze przybliżenie odbiorcom doświadczenia ambasadorki - ekscytującego lotu szybowcem. Chcieliśmy dać czytelnikom i widzom materiału doznania estetyczne i emocjonalne, wzbudzając zainteresowanie historią Joanny oraz inspirując do rozwijania własnych pasji.

Ramę dla lotu stanowiła dynamiczna i płynna jazda elektryczną Škodą ENYAQ COUPÉ iV, sprawiająca ambasadorce marki widoczną przyjemność.

Poprzez harmonijne połączenie osobistych doświadczeń motoryzacyjnych i lotniczych zamierzaliśmy uwypuklić zaangażowanie Klienta w sferę lifestyle’u i spełniania wykraczających poza stereotypy ambicji kobiet.

Grupa celowa

Kampania była skierowana do wszystkich, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet.

Wyborcza.pl to świetne miejsce, aby dotrzeć do tego targetu, ponieważ 353 178 użytkowniczek serwisu interesuje się motoryzacją, 2 713 232 posiada auto, a 190 000 spośród nich kupiło w ostatnim półroczu nowy samochód osobowy. Aż 1 174 041 użytkowniczek Wyborcza.pl lubi, gdy to, co posiada, podkreśla ich wyjątkowość i indywidualność*.

Realizacja kampanii

W kampanii wykorzystaliśmy narzędzie content marketingowe - nasz format premium: promocyjny materiał multimedialny. Dodatkowo stworzyliśmy i opublikowaliśmy 9-minutowe wideo.

Joanna Biedermann to nietuzinkowa kobieta, od czasów licealnych z determinacją realizująca swoją wielką pasję - latanie. Jest pilotką Dreamlinera w PLL LOT, szybowniczką i baloniarką z wieloma nagrodami na koncie.

embed

Nasze lifestyle’owe wideo, sesja zdjęciowa i story w formie tekstu uchwyciły istotę podniebnego doświadczenia - poczucie wolności, ekscytację i wspaniałe wrażenia estetyczne.

Joanna opowiada w materiale o swojej drodze do spełnienia wielkiego marzenia o lataniu, przekonując, że jest ono osiągalne dla każdego - bez względu na płeć.

Promocyjny materiał multimedialny zatytułowaliśmy "Od szybowca do dreamlinera. Dla Joanny Biedermann latanie to wolność". Zamieszczone w nim wideo odznacza się wyjątkowymi walorami estetycznymi – piękne ujęcia, gra czystych kolorów, łagodny, pełny gracji ruch Škody oraz lekki jak piórko szybowiec Puchacz. A w tym wszystkim – spokojna, szczęśliwa bohaterka kampanii.

W nagraniu ambasadorka akcji przesiada się ze Škody ENYAQ COUPÉ iV do szybowca - korzystając z gościnności Aeroklubu Częstochowskiego, któremu nasz materiał również poświęca uwagę. Po ekscytującym locie Joanna odjeżdża autem; lot szybowcem i jazda samochodem przechodzą w siebie płynnie i idealnie się uzupełniają.

Kampanię promowaliśmy w social mediach Wyborcza.pl i na stronie głównej tego serwisu.

Efekt kampanii

Promocyjny materiał w formie multimedialnej dotarł do 15 120 unikalnych użytkowników, generując 20 084 odsłony. Średni czas spędzony na materiale wyniósł 1 minutę i 57 sekund. Wideo w nim zawarte uzyskało 302 000 wyświetleń.

Korzyści klienta

ŠKODA dotarła do swojego targetu, pokazując elektryczny model ENYAQ COUPÉ iV jako partnera i towarzysza silnej, odważnej i niezależnej kobiety, oddanej swojej pasji - zarówno w wymiarze zawodowym, jak i osobistym. 

Marka zaprezentowała swój model w sportowym i jednocześnie lifestyle’owym kontekście.  

Opinia klienta

ŠKODA oceniła współpracę przy projekcie "Od szybowca do Dreamlinera": 10/10, a zaangażowanie opiekuna projektu  - również 10/10. Nasz klient jako czynniki, które wpłynęły na taką ocenę, podał:

  • obsługę biura reklamy
  • elastyczność
  • płynność kontaktu
  • jakość podejścia (zarówno do klienta, jak i do ambasadorki marki)
  • finalny wynik realizacji
  • postawę prokliencką

O kliencie

ŠKODA - to marka samochodów osobowych, stawiająca na ciągły rozwój i wspierająca odważne, otwarte i pełne pasji kobiety, które mogą stać się dla wszystkich inspiracją do spełniania marzeń.

Przypisy

* Polskie Badania Czytelnictwa, badanie "Zaangażowanie w reklamę", VIII 2022 - I 2023, N= 6 125 ( gc: kobiety), wskaźnik WWWU30 - Użytkował w ciągu 30 dni (zasięg Internetu). Opracowanie Agora S.A.