Dwa letnie festiwale tętniące pozytywną energią. Najlepsza polska muzyka i kilkadziesiąt ciekawych, angażujących stref partnerskich. Relaks w pięknej scenerii przyrody, 35 tysięcy uczestników na żywo. Kinder Bueno White jako partner obu festiwali zapewnił festiwalowiczom oazę słodkich przyjemności.
embed

Projekt w liczbach

  • 1 233 597 UU

    informacji o konkursach

  • 35 tys.

    festiwalowiczów

  • 19,06 sek.

    średni czas widoczności reklam

  • 60

    stref partnerów

Cele Partnera

Marka Kinder Bueno White (od Ferrero) pragnęła pokazać się jako ekspert od przyjemności, słodkiego relaksu i chwil zapomnienia. Lato jest idealnym czasem do chilloutu, a letni festiwal muzyczny wzmacnia jeszcze ten klimat i pozwala na długo oderwać się od codzienności. Dlatego obecność naszego Partnera na Green Olsztyn Festival i Olsztyn Green Festival była świetnym wyborem. Topowi polscy artyści i zjawiskowe otoczenie jeziora Ukiel to wymarzona sceneria do rozkoszowania się batonikiem Kinder Bueno White.

Idea Projektu

Oba festiwale organizowane przez Agorę S.A. i "Wyborczą" szczycą się imponującym lineupem, piknikową, rodzinną atmosferą, a także misją - Olsztyn Green Festival to najbardziej eko festiwal muzyczny w Polsce.

Po okresie pandemii wszyscy tęskniliśmy za spotkaniami na żywo, takimi jak koncerty i festiwale. Chcieliśmy ponownie poczuć więź z innymi i posmakować intensywnych doświadczeń - nie tylko muzycznych. W trudnych czasach brakuje nam przyjemności. Tego wszystkiego dostarczyły nasze festiwale – w tym Olsztyn Green Festival i Białystok New Pop Festival.

Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
ZOBACZ

Grupa celowa

Chcieliśmy połączyć pokolenia różnorodną muzyką, możliwością relaksu i kontaktu z naturą oraz poprzez "zieloną" edukację, dlatego targetem byli dla nas wszyscy.

Kinder Bueno White również kieruje się do grupy "all", ponieważ każdy potrzebuje przyjemności.

Realizacja projektu

Olsztyn Green Festival to:

  • 30 stref
  • 30 tys. uczestników na żywo
  • 3 dni rozrywki i relaksu
  • 24 koncerty topowych artystów

Między 12 a 14 sierpnia 2022 r. wystąpiły tu takie tuzy polskiej muzyki rockowej, popowej, alternatywnej, elektronicznej i hiphopowej jak Kult, Daria Zawiałow, Kaśka Sochacka, Ralph Kaminski, Artur Rojek czy Fisz Emade Tworzywo.

Doznania muzyczne, relaks i aktywności związane z ekologią - wszystko to w unikalnej scenerii plaży nad jeziorem Ukiel.

Łącznie ukazały się 863 informacje na temat festiwalu o zasięgu 509,6 mln. Odnotowaliśmy 9,8 mln realnych kontaktów z przekazem medialnym o Olsztyn Green Festival. 

Wydarzenie szeroko promowaliśmy w social mediach (tam znajduje się nasza grupa celowa) - na Facebooku, Instagramie i Twitterze- w prasie, internecie, telewizji i radiu.

Powstało 27 artykułów redakcyjnych na Wyborcza.pl (osiągnęły łącznie 35 tys. UU), w których wskazaliśmy Kinder Bueno White jako Partnera.

Białystok New Pop Festival to

  • 12 koncertów
  • 5. oraz jubileuszowa edycja
  • 5 tys. uczestników na żywo
  • 25 artykułów redakcyjnych

Od 27 do 28 sierpnia 2022 r. publiczność rozgrzewali między innymi Brodka, Pezet i Bovska.

Powstało 258 informacji nt. festiwalu, a dotarcie informacji wyniosło 2,4 mln.

Z przekazem o festiwalu dotarliśmy do użytkowników konsumujących różnorodne media, w szczególności lokalne i użytkowników social mediów – bo tutaj są nasi odbiorcy.

Powstały specjalne strony redakcyjne w "Tygodniku Białystok" poświęcone wydarzeniu. Na stronach ogólnopolskich "Co Jest Grane", w przewodniku wakacyjnym, redakcja polecała zbliżające się w Białymstoku wydarzenie.

Wyemitowaliśmy prawie 10 000 000 PV formatów reklamowych promujących Białystok New Pop Festival w mediach Agory i poza nimi.

Na bieżąco publikowaliśmy relacje z obu festiwali: tekstowe, foto i wideo.

Obecność medialną obydwu wydarzeń zbadał Press Service Monitoring Mediów (1 grudnia 2021 - 10 września 2022 roku). Wśród publikacji dotyczących festiwali zaobserwowaliśmy jedynie wydźwięk pozytywny.

Obecność Partnera w projekcie

Firma Ferrero była obecna na Olsztyn Green Festival i Białystok New Pop Festival jako prawdziwy ekspert od przyjemności. W naszym projekcie stworzyliśmy przestrzeń, w której dziesiątki tysięcy osób mogły oderwać się od codzienności, smakując relaksu i rozrywki.

Przeprowadziliśmy dwa konkursy promocyjne "Chwile letnich przyjemności z Kinder Bueno White". Na zwycięzców konkursów czekały:

  • karnety na Green Olsztyn Festival i Białystok New Pop Festival
  • darmowe roczne prenumeraty "Wyborczej" w pakiecie deluxe
  • słodkie paczki od Kinder Bueno White (batoniki Kinder Bueno White, notesy Kinder Bueno oraz vouchery do sklepu DUKA)

Nagłaśnialiśmy konkursy poprzez kampanie reklamowe i autopromocyjne w serwisach Wyborcza.pl i Gazeta.pl oraz posty w social mediach.

Kampania reklamowa, w której wyemitowaliśmy 6 128 252 PV, dotarła z informacją o konkursach do 1 233 597 UU.

W ramach kampanii autopromocyjnej konkursów wyemitowaliśmy 1 000 224 PV, docierając do 317 110 UU; średni czas widoczności reklamy wyniósł 16,52 s, średnie viewability – 79,21%.

Na obu festiwalach powstały strefy Partnera – Strefy Przyjemności - urządzone w atrakcyjnym stylu boho, z wygodnymi leżakami i z widokiem na kojąca naturę (Olsztyn Green Festival) lub z przyjemnościami muzycznymi (Białystok New Pop Festival). Dodatkową atrakcję stanowiły masaże, słodkie batoniki oraz upominki dla festiwalowiczów.

Nie zapomnieliśmy przy tym zadbać o przyjemność artystów – dla nich również przygotowaliśmy batoniki Kinder Bueno White.

Dodatkowo i niestandardowo:

  • strefę Kinder Bueno White powiększyliśmy do rozmiarów 6 x 4 m
  • w strefie przez cały czas pracował Opiekun Klienta

Marka Kinder Bueno White była stale eksponowana w formie logotypu – od początku do końca projektu - we wszystkich formatach graficznych obu kampanii promocyjnych festiwali. Partner był obecny zarówno w promocji festiwali, jak i podczas wydarzeń.

Zapewniliśmy obecność marki na multimediach scen Olsztyn Green Festival i Białystok New Pop Festival – wyświetlaliśmy logo i spot Partnera.

Zadbaliśmy o to, aby Strefa Przyjemności Kinder Bueno White cieszyła się powodzeniem i była wyeksponowana podczas obu festiwali. Promowaliśmy ją m.in. w social mediach i ze sceny. Zrealizowaliśmy także wideo poświęcone Strefie.

W nasze działania włączyliśmy media Grupy Wyborczej – w tym również te lokalne. W sumie w kampanii promocyjnej ukazało się 61 publikacji z obecnością naszego Partnera.

Efekt projektu

Zapewniliśmy relaks, rozrywkę oraz integrację kilku pokoleń przy dźwiękach najlepszej polskiej muzyki i w otoczeniu kojącej przyrody (jezioro Ukiel na Green Olsztyn Festival). W ramach Olsztyn Green Festival poprzez atrakcyjne aktywności angażowaliśmy publiczność w praktykowanie zielonego stylu życia. 

Korzyści Partnera

Skojarzyliśmy intensywne i przyjemne przeżycia towarzyszące festiwalom z doświadczeniem produktu marki jako źródła przyjemności i wytchnienia.

W strefie Partnera uczestnicy zbudowali pozytywne relacje z marką, relaksując się i biorąc udział w atrakcyjnych aktywnościach oraz korzystając z samplingu.

Umożliwiliśmy interakcję z potencjalnymi klientami Ferrero. Przybliżyliśmy odbiorcom świat wartości marki Kinder Bueno White. Zapewniliśmy skuteczną ekspozycję produktu.

Pokazaliśmy Kinder Bueno White jako eksperta od przyjemności, zapewniającego niezapomniane chwile rozrywki, relaksu i zapomnienia na łonie natury w towarzystwie najlepszej polskiej muzyki.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.