Erbud pragnął zaprezentować się jako zaangażowana społecznie, wiodąca marka budowlana. Partner chciał pokazać, że aktywnie realizuje swoją misję włączania dziewczynek i kobiet w świat studiów politechnicznych i branży budowlanej. Dodatkowo akcja miała na celu podzielenie się wartościami i kulturą organizacyjną Erbudu - kładącą nacisk na reprezentację kobiet w strukturach firmy.
Dane opisujące udział młodych Polek w studiach politechnicznych nie napawają optymizmem – mimo że ogółem aż 58 proc. studiujących w naszym kraju to właśnie kobiety, na publicznych politechnikach uczy ich się zaledwie 35 proc. (raport Perspektyw „Kobiety na politechnikach 2021"). Erbud stworzył projekt, jakiego jeszcze nie było, żeby przyspieszyć tempo wzrostu tego odsetka. Cieszymy, że mogliśmy być jego częścią.
Kobiety sięgają po więcej na wielu polach, jednak budownictwo pod tym względem nadal jest mało popularne. Panuje stereotyp, że budowa to miejsce dla "twardych" mężczyzn, zarówno pod względem siły fizycznej, jak i... manier. Akcja edukacyjna "Młode MajstERki" obrała sobie za cel obalenie tego mitu i pokazanie dziewczynkom, że mają pełne prawo marzyć o byciu damskimi wersjami Boba Budowniczego. Redakcja chciała:
Według danych GUS budownictwo to najbardziej "męska" z polskich branż - pracuje w niej jedynie 8,2 proc. kobiet; więcej jest ich zatrudnionych nawet w górnictwie (10,1 proc.).
Szacuje się, że w najbliższych latach na polskich budowach zabraknie aż pół miliona rąk do pracy. Dlatego akcja "Młode MajstERki" ma też dalekosiężny cel - wypełnienie tej luki pracowniczkami, wnoszącymi do branży nową jakość.
Kobiety mogą bowiem wzbogacić budownictwo swoimi wyjątkowymi supermocami - empatią, skrupulatnością, spokojem czy cierpliwością. O tym również chciały opowiedzieć nasze redakcje.
Promując książkę "Klara buduje" - o której za chwilę - i warsztaty dla dzieci w stołecznym Centrum Nauki Kopernik, chcieliśmy dotrzeć do dziewczynek, zwłaszcza tych w wieku od 6 do 9 lat. Kolejną grupą docelową projektu byli nauczyciele i rodzice lub opiekunowie. "Wysokie Obcasy" stanowiły idealne do tego medium - zarówno obszar pracy, rozwoju, jak i parentingowy są troskliwie zagospodarowywane w odnośnym tygodniku i serwisie.
Projekt trwał 2 miesiące (kwiecień-czerwiec 2022). Złożyło się na niego 9 materiałów w prasie i internecie.
Jakie podjęli tematy nasi dziennikarze i dziennikarki?
Teksty ukazały się w "Wysokich Obcasach" i "Gazecie Wyborczej" (w tym w dodatku "Ekonomia+") oraz w serwisach WysokieObcasy.pl (w tym w sekcji Być Rodzicem), Wyborcza.pl/Warszawa i Wyborcza.biz.
Wspomniane tematy przybliżyły czytelnikom w wywiadach:
Redakcja przedstawiła też odbiorcom książkę Jakuba Skworza z ilustracjami Pauliny Dereckiej, wydaną przez Erbud i Fundację ERBUD Wspólne Wyzwania - "Klara buduje". Patronat medialny nad publikacją objęły „Wysokie Obcasy", a patronat honorowy - Centrum Nauki Kopernik.
Książka została wydana także w języku ukraińskim, a cały zysk z jej sprzedaży przeznaczono na cele Fundacji Erbud, wspierającej m.in. małych uchodźców z Ukrainy – podopiecznych podkijowskiego domu dziecka.
W ramach "Młodych MajstERek" wspólnie z Erbudem – jako patron medialny - zaprosiliśmy dziewczynki do udziału w niecodziennych warsztatach, podczas których uczestniczki dowiedziały się - między innymi - Jak budować, by się nie zawaliło? Z czego składa się beton? Jak działa dalmierz? Dziewczynki testowały narzędzia budowlane i stawiały czoła wyzwaniom konstrukcyjnym. Poznały skład zaprawy murarskiej i budowały ceglaną ścianę, a wszystko to w profesjonalnych kamizelkach i kaskach. Wszystkie dzieci otrzymały w prezencie książkę "Klara buduje".
Kampania "Młode MajstERki" miała zasięg ogólnopolski; przeprowadziliśmy ją w różnych kanałach i formatach reklamowych, zapewniając efektywną komunikację. Akcję promowaliśmy w "Gazecie Wyborczej", "Wysokich Obcasach", na Wyborcza.pl, WysokieObcasy.pl, w social mediach oraz newsletterach.
Erbud był obecny w projekcie poprzez logotyp.
Redakcje Wyborczej, Wyborcza.biz i Wysokich Obcasów nagłośniły ważny społecznie temat. Zainspirowały dziewczynki do podążania za swoją pasją mimo panujących stereotypów płciowych, a opiekunów - do wspierania dzieci w tej podróży.
Wypromowaliśmy: wydaną przez Erbud książkę o perypetiach dziewczynki usiłującej spełnić swoje "budownicze" marzenia oraz skierowane do dziewczynek warsztaty Partnera.
Wzmocniliśmy brand Partnera, pokazując jego aktywne wspieranie dziewczynek (książka i warsztaty) oraz kobiet (udział kobiet w strukturach firmy, łącznie z wysokimi stanowiskami) w ich karierze zawodowej, obejmującej stereotypowo męskie zawody - jak budowlaniec.
Dotarliśmy do grona najlepszych konsumentek – odbiorczynie "Wysokich Obcasów" to świetnie wykształcone kobiety i dobrze opłacane pracowniczki - w dużej części matki, głęboko zaangażowane w wychowanie i wspieranie rozwoju swoich dzieci.
W grudniu 2022 r. kampania Erbudu "Młode MajstERki" otrzymała prestiżowe nagrody - Złote Spinacze - w konkursie organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Erbud otrzymał dwa laury - brąz w kategorii CSR oraz złoto w kategorii Nieruchomości i Budownictwo.
Erbud - polska niezależna grupa budowlana, specjalizująca się w budownictwie kubaturowym, odnawialnych źródeł energii, inżynieryjno-drogowym oraz ekologicznym modułowym z drewna.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.
Prezentacja materiałów na tej stronie ma jedynie charakter poglądowy. Niektóre ze starszych prezentowanych materiałów mogą nie odpowiadać aktualnym standardom, ofercie handlowej lub polityce redakcji. Umieszczenie ich tutaj nie jest równoznaczne z deklarowaniem realizacji analogicznych przedsięwzięć w przyszłości.