Misją marki Always jest wspieranie wszystkich kobiet w dążeniu do realizacji marzeń i budowania pewności siebie. Marka przekonuje, że choć okres jest wyzwaniem kobiecej biologii, wcale nie musi oznaczać rezygnacji z aktywności czy wpływać negatywnie na pewność siebie.
Klient chciał wypromować swój nowy innowacyjny produkt – podpaski Always Platinum, w których zastosowano nowoczesne rozwiązania, by zapewnić jak najlepsze wsparcie podczas miesiączki. Przekaz do konsumentek brzmiał: "Z odpowiednim wsparciem możemy cieszyć się każdym dniem bez obaw o ochronę czy komfort".
Klientowi zależało przede wszystkim na dotarciu do aktywnych, nowoczesnych i świadomych kobiet–konsumentek. By do niech dotrzeć, szukał dopasowanego medium - takiego, w którym obecność kobiet aktywnych i przełamujących stereotypy jest dopasowana do contentu redakcyjnego i profilu serwisu oraz do zainteresowań użytkowniczek.
Chcieliśmy zmienić nastawienie kobiet do „tych dni", odtabuizować temat menstruacji, o którym często mówi się wstydliwie i szeptem.
Założeniem projektu „Aktywna na swój sposób" było zainspirowanie kobiet do aktywności i budowania pewności siebie. Chcieliśmy pokazać silne, pewne siebie kobiety, które – czasem nawet mimo przeciwności – inspirują do odwagi bycia sobą.
Zależało nam także na edukacji i przełamywaniu tabu związanego z menstruacją, które sprawia, że ten fizjologiczny aspekt kobiecości traktowany jest coś wstydliwego i każe mówić szeptem „te dni".
Projekt był skierowany do kobiet w wieku 35-49 lat, inteligentnych i świadomych, które chętnie podejmują trudne tematy - a takie są użytkowniczki serwisu Wysokieobcasy.pl. Odbiorczynie serwisu to bardzo dobrze wykształcone mieszkanki dużych i średnich miast, aktywne zawodowo i zamożne.
Czytelniczki serwisu stanowiły równocześnie grupę celową klienta, który chciał dotrzeć do nich ze swoim produktem.
Działania prowadzone były w serwisie Instytutu Dobrego Życia – subdomenie marki Wysokie Obcasy, który oferuje porady z zakresu rozwoju osobistego, psychologii, work-life balance oraz szkolenia e-learningowe. Instytut Dobrego Życia to miejsce inspiracji dla kobiet, przestrzeń pełna inspirujących poradników, felietonów i wywiadów.
Do zaangażowania użytkowniczek wykorzystaliśmy Content Categories - narzędzie oparte na Machine Learning, służące do targetowania kontekstowego. Pozwoliło ono na emisję zajawek promocyjnych projektu w serwisach Wyborcza.pl, Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.biz, w artykułach kontekstowo dopasowanych do takich kategorii, jak m.in. Zdrowie, Uroda czy Fitness. Dzięki temu rozwiązaniu z materiałami redakcyjnymi w projekcie miały szansę zetknąć się te użytkowniczki, które interesowały się artykułami z wymienionych wcześniej kategorii, jednak nie miały z nimi kontaktu w samym serwisie Instytutdobregozycia.pl.
W serwisie specjalnym "Aktywna na swój sposób" ukazało się 8 materiałów redakcyjnych, m.in. o:
Powstał cykl trzech podcastów pod hasłem "Aktywna na swój sposób".
Kampania - i zarazem obecność marki w projekcie - znacznie wychodziła poza ramy kampanii produktowych. Przy projekcie „Aktywna na swój sposób" produkt pojawiał się w otoczeniu mądrych i jakościowych treści, które inspirowały kobiety do zmiany przekonań i nawyków.
Przeprowadziliśmy ważną kampanię, która edukowała i inspirowała.
Z projektem "Aktywna na swój sposób" dotarliśmy do grona wykształconych, dobrze zarabiających kobiet, ceniących produkty wysokiej jakości - bo taki jest właśnie profil czytelniczki i użytkowniczki "Wysokich Obcasów" i serwisu Wysokieobcasy.pl.
Always – marka kobiecych produktów higienicznych (Procter & Gamble). Misją marki jest wspieranie wszystkich kobiet w dążeniu do realizacji marzeń i budowania pewności siebie.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.