Do projektu "Aktywna na swój sposób" zrealizowanego przez "Wysokie Obcasy" dołączyła marka Always, która dzięki obecności kontekstowej dotarła do wykształconych kobiet doceniających wysokiej jakości produkty. Kampania prowadzona przy inspirujących i edukacyjnych treściach pozwoliła marce pokazać się jako ekspert w temacie menstruacji i wspierania kobiet.

Projekt w liczbach

  • 111 tys. PV

    na treściach redakcyjnych

  • 85 tys.

    unikalnych użytkoników

  • 35 tys.

    odsłuchań podcastów

  • 13,4 tys.

    obejrzeń eventu na FB

Cele Partnera

Misją marki Always jest wspieranie wszystkich kobiet w dążeniu do realizacji marzeń i budowania pewności siebie. Marka przekonuje, że choć okres jest wyzwaniem kobiecej biologii, wcale nie musi oznaczać rezygnacji z aktywności czy wpływać negatywnie na pewność siebie.

Klient chciał wypromować swój nowy innowacyjny produkt – podpaski Always Platinum, w których zastosowano nowoczesne rozwiązania, by zapewnić jak najlepsze wsparcie podczas miesiączki. Przekaz do konsumentek brzmiał: "Z odpowiednim wsparciem możemy cieszyć się każdym dniem bez obaw o ochronę czy komfort".

Klientowi zależało przede wszystkim na dotarciu do aktywnych, nowoczesnych i świadomych kobiet–konsumentek. By do niech dotrzeć, szukał dopasowanego medium - takiego, w którym obecność kobiet aktywnych i przełamujących stereotypy jest dopasowana do contentu redakcyjnego i profilu serwisu oraz do zainteresowań użytkowniczek.

Idea projektu

Chcieliśmy zmienić nastawienie kobiet do „tych dni", odtabuizować temat menstruacji, o którym często mówi się wstydliwie i szeptem.

Założeniem projektu „Aktywna na swój sposób" było zainspirowanie kobiet do aktywności i budowania pewności siebie. Chcieliśmy pokazać silne, pewne siebie kobiety, które – czasem nawet mimo przeciwności – inspirują do odwagi bycia sobą.

Zależało nam także na edukacji i przełamywaniu tabu związanego z menstruacją, które sprawia, że ten fizjologiczny aspekt kobiecości traktowany jest coś wstydliwego i każe mówić szeptem „te dni".

Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
ZOBACZ

Grupa celowa

Projekt był skierowany do kobiet w wieku 35-49 lat, inteligentnych i świadomych, które chętnie podejmują trudne tematy - a takie są użytkowniczki serwisu Wysokieobcasy.pl. Odbiorczynie serwisu to bardzo dobrze wykształcone mieszkanki dużych i średnich miast, aktywne zawodowo i zamożne.

Czytelniczki serwisu stanowiły równocześnie grupę celową klienta, który chciał dotrzeć do nich ze swoim produktem.

Realizacja projektu

Działania prowadzone były w serwisie Instytutu Dobrego Życia – subdomenie marki Wysokie Obcasy, który oferuje porady z zakresu rozwoju osobistego, psychologii, work-life balance oraz szkolenia e-learningowe. Instytut Dobrego Życia to miejsce inspiracji dla kobiet, przestrzeń pełna inspirujących poradników, felietonów i wywiadów.

Do zaangażowania użytkowniczek wykorzystaliśmy Content Categories -  narzędzie oparte na Machine Learning, służące do targetowania kontekstowego. Pozwoliło ono na emisję zajawek promocyjnych projektu w serwisach Wyborcza.pl, Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.biz, w artykułach kontekstowo dopasowanych do takich kategorii, jak m.in. Zdrowie, Uroda czy Fitness. Dzięki temu rozwiązaniu z materiałami redakcyjnymi w projekcie miały szansę zetknąć się te użytkowniczki, które interesowały się artykułami z wymienionych wcześniej kategorii, jednak nie miały z nimi kontaktu w samym serwisie Instytutdobregozycia.pl.    

 W serwisie specjalnym "Aktywna na swój sposób" ukazało się  8 materiałów redakcyjnych, m.in. o:

  • Aktywnych kobietach, które osiągają sukcesy pomimo niepełnosprawności
  • Kręgach kobiet
  • Fizjologicznych sygnałach płynących z ciała
  • Kobietach, które inspirują do aktywnych podróży

Powstał cykl trzech podcastów pod hasłem "Aktywna na swój sposób".

Obecność Partnera w projekcie

embed

Kampania - i zarazem obecność marki w projekcie - znacznie wychodziła poza ramy kampanii produktowych. Przy projekcie „Aktywna na swój sposób" produkt pojawiał się w otoczeniu mądrych i jakościowych treści, które inspirowały kobiety do zmiany przekonań i nawyków.  

  1. Klient opublikował 4 materiały promocyjne.
  2. Banery reklamowe klienta ukazywały się przy materiałach redakcyjnych dotyczących projektu.
  3. Marka była partnerem cyklu podcastów pod hasłem „Aktywna na swój sposób"
  4. Marka była również partnerem eventu na żywo oraz online spotkania z cyklu „Kobiety wiedzą, co robią" z udziałem ekspertek i ambasadorki.

Efekt projektu

Przeprowadziliśmy ważną kampanię, która edukowała i inspirowała.

Z projektem "Aktywna na swój sposób" dotarliśmy do grona wykształconych, dobrze zarabiających kobiet, ceniących produkty wysokiej jakości - bo taki jest właśnie profil czytelniczki i użytkowniczki "Wysokich Obcasów" i serwisu Wysokieobcasy.pl.

Korzyści Partnera

  • Podzielił się z konsumentkami wartościami i misją marki Always Platinum, dzięki czemu zbudował pozytywne skojarzenia z marką.
  • Zbudował wizerunek marki zaangażowanej w poprawę jakości życia Polek. Konsumenci chcą kupować produkty od firm, które kierują się etyką i wspierają dobre cele.
  • Kampanię przeprowadził w różnych kanałach i formatach reklamowych, zapewniając w ten sposób efektywną komunikację.

Always – marka kobiecych produktów higienicznych (Procter & Gamble). Misją marki jest wspieranie wszystkich kobiet w dążeniu do realizacji marzeń i budowania pewności siebie.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.