W kampanii firma Mercedes-Benz pokazała się jako producent aut sportowych najwyższej klasy i marka kojarząca się z intensywnymi przeżyciami, idealna dla fanów sportów ekstremalnych.

Projekt w liczbach

  • 75 tys. UU

    ruch estymowany

  • 75 500 UU

    ruch dowieziony

  • 102 %

    realizacji celu zasięgowego

  • 2:27 min.

    średni czas na artykule

Projekt stanowił część większej, międzynarodowej kampanii firmy Mercedes-Benz; jej bohaterami byli znani sportowcy – spoty z ich udziałem pokazywały, że pasję i zawodowstwo w dziedzinie sportu łączy z nowymi modelami aut sportowych klasy C naturalne pokrewieństwo.

embed

Cele Klienta

Mercedes-Benz pragnął pokazać, że jego auta nowej linii klasy C nie bez powodu noszą miano sportowych - wykazują cechy, jakimi poszczycić się mogą zarówno profesjonalni sportowcy, jak i dobrze przygotowani amatorzy bardzo wymagających dziedzin sportu.

Idea kampanii

Chcieliśmy zaprezentować Klienta jako ambasadora wartości kojarzonych z ekstremalnymi i widowiskowymi sportami – jak wspinaczka, nurkowanie czy triathlon. Aby przygotować się dobrze do uprawiania tych dyscyplin, trzeba wykazać się solidnym, a jednocześnie otwartym podejściem - ćwiczyć z głową i systematycznie, nie bać się nowych wyzwań. Jednocześnie wiele dyscyplin ma wymiar estetyczny - np. akrobatyka zachwyca jako spektakl gracji i lekkości.

ZA DUŻO CZYTANIA? ZOBACZ CASE W WERSJI GRAFICZNEJ
Pobierz


Podobnie firma Mercedes-Benz podchodzi do projektowania i produkcji swoich samochodów - stawiając na ciągły rozwój i innowacyjność, piękno, dynamikę, siłę.

Kampania miała udowodnić, że nowe sportowe modele klasy C dostarczą przeżyć równie intensywnych i satysfakcjonujących, co nurkowanie w głębinach oceanu czy wspinanie się na surowe górskie szczyty - chociażby na trasie dojazdu do miejsc, w których będziemy cieszyć się tymi sportami. 

Grupa celowa

Kampanię skierowaliśmy do osób w wieku 35+, poszukujących intensywnych, czasem wręcz ekstremalnych sportowych przeżyć, a zarazem dysponujących budżetem adekwatnym do takich przedsięwzięć. Odbiorcy Wyborcza.pl - superuserzy korzystający z cyfrowej subskrypcji - są ciekawi świata i nowych doświadczeń, interesują się motoryzacją, a przy tym mają wysokie dochody, stanowią więc świetny target takiej kampanii.

Realizacja

Kampania "Wyborczej" i Mercedesa trwała od 21 września do 4 listopada 2018 r. Przyjęła formę cyklu content marketingowego. Złożyły się na niego 4 bogate graficznie promocyjne materiały multimedialne zamieszczone w serwisie Wyborcza.pl.

Zespół content marketingowy Wyborczej postawił na wysoką jakość treści i bogate, działające na wyobraźnię grafiki.

Każdy z materiałów natywnych wyczerpująco i ciekawie prezentował daną dyscyplinę sportu, łącznie z praktycznymi poradami dla entuzjastów akrobatyki czy triathlonu; obfitował też w atrakcyjne estetycznie zdjęcia.

Dalsza część materiału szczegółowo pokazywała wszystkie atuty danego modelu auta – obok danych technicznych tekst promocyjny przybliżał idee i wartości stojące za nowymi sportowymi samochodami Mercedesa. 

Tematami poszczególnych multireportaży były: 

  • "WYTRZYMAŁOŚĆ DO TRZECIEJ POTĘGI" - COUPÉ: historia i przebieg triathlonu; jak się przygotować do trójboju? Mercedes-Benz Nowej Klasy C Coupé: szybko osiąga cel, ma atletyczną sylwetkę, jest wytrzymały i idealny dla wymagających. 
  • "CORAZ GŁĘBIEJ" - LIMUZYNA: ciekawostki i przydatne wskazówki, jak zacząć nurkować na serio; na czym polega ekstaza głębin? Limuzyna Nowej Klasy C: niesamowite osiągi, komfort, sylwetka majestatyczna i zgrabna niczym żaglowiec; jazda w duchu sportowym - odważna, ale też bezpieczna.
  • "GRACJA NADZIEMNYCH AKROBACJI" - KABRIOLET: tajniki akrobatyki sportowej; dwa w jednym - wdzięk i precyzja; Kabriolet – szybki i gwarantujący wspaniałe uczucie wiatru we włosach; pełna wdzięku sylwetka; precyzja.
  • "SIĘGAJĄC WYŻEJ" - KOMBI: Śnieżka - pierwszy masowo zdobywany szczyt w Europie; mity na temat wspinaczki; Kombi – auto do zadań specjalnych, sportowa sylwetka; model idealny do pokonywania górskich serpentyn. 

Materiały natywne zarówno informowały, jak i zachęcaly do uprawiania wspinaczki czy nurkowania, apelując do emocji odbiorców - tak słowem, jak i obrazem.

Kampanię promowaliśmy na HP Wyborcza.pl., na stronach artykułowych serwisu oraz w social media. 

Efekt kampanii

Kampania dotarła (z nawiązką) do zamierzonej grupy odbiorców, angażując ich w lekturę: średni czas spędzony na materiale wyniósł 2 minuty 27 sekund; teksty zdobyły 75 500 unikalnych użytkowników.

Kampania dostarczyła wartościowych treści konkretnej grupie użytkowników - osób poszukujących silnych emocji związanych z wymagającymi i ekscytującymi dziedzinami sportu.

Korzyści Partnera 

Kampania pozwoliła zbudować skojarzenia konkretnych modeli Mercedesa z hasłami takimi jak wytrzymałość, sprawność, innowacyjność, dynamika, wdzięk, sportowy profesjonalizm czy radość ekstremalnych przeżyć. Połączyła cztery dziedziny wymagających i ekscytujących sportów z czterema nowymi modelami sportowymi Mercedesa.

W rezultacie nowe sportowe modele Mercedesa pozostaną w pamięci precyzyjnie stargetowanych odbiorców jako samochody idealne w kontekście najbardziej ekscytujących dyscyplin sportu, wzbudzając impuls zakupowy.

Klient

Mercedes-Benz to marka samochodów produkowanych przez koncern Mercedes-Benz Group. Świat marki to luksusowe, międzynarodowe auta projektowane według spójnej estetyki. Czerpiący z tradycji, a jednocześnie nowatorski design tworzy wizję nie tylko motoryzacji, ale całego stylu życia. Wśród wartości Mercedes-Benz znajdują się przede wszystkim: wysokie osiągi, ekskluzywność, wydajność oraz przyjemność dynamicznej jazdy. Marce zależy również na bezwypadkowej i bezemisyjnej mobilności.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.