Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl objęły patronatem medialnym ważną akcję edukacyjną - Kampanię Złotej Wstążki - prowadzoną przez Fundację Na Ratunek Dzieciom Z Chorobą Nowotworową. Złota Wstążka to symbol najważniejszej wartości, cennej niczym złoto - zdrowia dzieci.
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową chciała nagłośnić problem białaczki u dzieci - choroby, która budzi przerażenie rodziców i opiekunów, ale tak naprawdę może zostać poskromiona. Projekt miał uzbroić odbiorców w wiedzę, nadzieję i inspirację, potrzebne do świadomego radzenia sobie z tą chorobą.
Białaczka jest najczęstszym nowotworem rozpoznawanym wśród dzieci; stanowi niemal 30% wszystkich takich diagnoz. Niestety, liczba zachorowań na ten nowotwór w Polsce rośnie. Są też dobre wiadomości: chorobę da się pokonać - aż 85% małych pacjentów wraca do zdrowia. Wiedza na temat nowotworu krwi wieku dziecięcego nie jest powszechna. Razem z Fundacją Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową chcieliśmy to zmienić.
Akcja była ważna i potrzebna, ponieważ w zwalczeniu białaczki kluczowa jest szybka diagnoza – a o tę trudno, kiedy rodzice/opiekuni są nieświadomi pierwszych objawów.
Projekt miał więc cel edukacyjny - chcieliśmy dostarczyć szerokiemu gronu naszych Czytelniczek i Czytelników wiarygodnej wiedzy na temat białaczki u dzieci, co przełożyłoby się na większą wykrywalność choroby. Pragnęliśmy umożliwić chorym dzieciom, ich rodzicom i opiekunom lepsze radzenie sobie z białaczką na wielu płaszczyznach (w tym – psychologicznej). Chcieliśmy realnej zmiany sytuacji chorych dzieci w Polsce.
Stanowili ją rodzice i opiekunowie dzieci – chorych i zdrowych. Akcja miała na celu wsparcie ich wartościowym contentem, nie tylko edukacyjnym, ale też w formie porad medycznych i psychologicznych.
Odbiorczynie i Odbiorcy "Wysokich Obcasów" i "Wyborczej" to osoby interesujące się tematami zdrowia i opieki nad dziećmi.
Chętnie inwestują w zdrowie fizyczne i psychiczne swoje i bliskich. Nasze Czytelniczki i Czytelnicy lubią poszerzać swoje horyzonty, cenią wiarygodne, pogłębione i rzetelne treści.
Projekt przeprowadziliśmy we wrześniu 2021 roku - Światowym Miesiącu Świadomości Nowotworów Wieku Dziecięcego (1-30 IX).
Poruszyliśmy takie tematy, jak:
Pod szyldem "Kampanii Złotej Wstążki" redakcja przygotowała 5 publikacji – w "Gazecie Wyborczej", "Wysokich Obcasach", na Wyborcza.pl, Wyborcza.pl/Nauka, Wyborcza.pl/TylkoZdrowie i Wysokieobcasy.pl./ByćRodzicem.
W artykułach:
Projekt promowaliśmy w social mediach. Na naszych łamach pojawił się materiał promocyjny na temat znaczenia opieki psychologicznej dla dzieci dotkniętych białaczką.
Było ono relacją z zorganizowanej przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową konferencji, w ramach której najwybitniejsi specjaliści onkologii dziecięcej dyskutowali o wyzwaniach terapii białaczki w Polsce i na świecie.
W roku 2022 Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl po raz drugi nawiązały współpracę z Fundacją Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową - przy projekcie "Dziecko Odporne Psychicznie". Tematem akcji było zdrowie psychiczne dzieci.
Partner był obecny poprzez logotyp przy materiałach redakcyjnych. W serwisie Wyborcza.pl zamieściliśmy także materiał Partnera w formie artykułu oraz wideo.
Było ono relacją z zorganizowanej przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową konferencji, w ramach której najwybitniejsi specjaliści onkologii dziecięcej dyskutowali o wyzwaniach terapii białaczki w Polsce i na świecie.
Partner był również obecny niestandardowo - logotyp Złotej Wstążki pojawił się obok logotypu Wyborcza.pl wraz z informacją o kampanii.
Dotarliśmy do dużej grupy odbiorców, zwiększając ich świadomość na temat najczęściej występującego u małych Polek i Polaków nowotworu. Odbiorcy "Wysokich Obcasów" i "Wyborczej" to grupa ludzi wykształconych, aktywnych zawodowo, płacących za dostęp do treści wysokiej jakości. Wykazują się oni zaangażowaniem w życie społeczne i rodzinne i chętnie udzielają pomocy potrzebującym. Dlatego wiemy, że akcja naszych redakcji i Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową osiągnęła zamierzone cele.
Fundacja na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową udowodniła swoją eksperckość, pokazaliśmy rozmach i skuteczność jej działań na rzecz leczenia dzieci z nowotworami. Wyeksponowaliśmy Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową jako eksperta w dziedzinie chorób nowotworowych dzieci, edukującego społeczeństwo na temat białaczki. Pokazaliśmy Partnera jako organizację zaangażowaną w ratowanie zdrowia i życia najmłodszych.
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową pomaga małym pacjentom największego ośrodka przeszczepowego dla dzieci - wrocławskiej Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej – Przylądek Nadziei.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.