Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl objęły patronatem medialnym ważną akcję edukacyjną - Kampanię Złotej Wstążki - prowadzoną przez Fundację Na Ratunek Dzieciom Z Chorobą Nowotworową. Złota Wstążka to symbol najważniejszej wartości, cennej niczym złoto - zdrowia dzieci.
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową chciała nagłośnić problem białaczki u dzieci - choroby, która budzi przerażenie rodziców i opiekunów, ale tak naprawdę może zostać poskromiona. Projekt miał uzbroić odbiorców w wiedzę, nadzieję i inspirację, potrzebne do świadomego radzenia sobie z tą chorobą.
Białaczka jest najczęstszym nowotworem rozpoznawanym wśród dzieci; stanowi niemal 30% wszystkich takich diagnoz. Niestety, liczba zachorowań na ten nowotwór w Polsce rośnie. Są też dobre wiadomości: chorobę da się pokonać - aż 85% małych pacjentów wraca do zdrowia. Wiedza na temat nowotworu krwi wieku dziecięcego nie jest powszechna. Razem z Fundacją Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową chcieliśmy to zmienić.
Akcja była ważna i potrzebna, ponieważ w zwalczeniu białaczki kluczowa jest szybka diagnoza – a o tę trudno, kiedy rodzice/opiekuni są nieświadomi pierwszych objawów.
Projekt miał więc cel edukacyjny - chcieliśmy dostarczyć szerokiemu gronu naszych Czytelniczek i Czytelników wiarygodnej wiedzy na temat białaczki u dzieci, co przełożyłoby się na większą wykrywalność choroby. Pragnęliśmy umożliwić chorym dzieciom, ich rodzicom i opiekunom lepsze radzenie sobie z białaczką na wielu płaszczyznach (w tym – psychologicznej). Chcieliśmy realnej zmiany sytuacji chorych dzieci w Polsce.
Stanowili ją rodzice i opiekunowie dzieci – chorych i zdrowych. Akcja miała na celu wsparcie ich wartościowym contentem, nie tylko edukacyjnym, ale też w formie porad medycznych i psychologicznych.
Odbiorczynie i Odbiorcy "Wysokich Obcasów" i "Wyborczej" to osoby interesujące się tematami zdrowia i opieki nad dziećmi.
Chętnie inwestują w zdrowie fizyczne i psychiczne swoje i bliskich. Nasze Czytelniczki i Czytelnicy lubią poszerzać swoje horyzonty, cenią wiarygodne, pogłębione i rzetelne treści.
Projekt przeprowadziliśmy we wrześniu 2021 roku - Światowym Miesiącu Świadomości Nowotworów Wieku Dziecięcego (1-30 IX).
Poruszyliśmy takie tematy, jak:
Pod szyldem "Kampanii Złotej Wstążki" redakcja przygotowała 5 publikacji – w "Gazecie Wyborczej", "Wysokich Obcasach", na Wyborcza.pl, Wyborcza.pl/Nauka, Wyborcza.pl/TylkoZdrowie i Wysokieobcasy.pl./ByćRodzicem.
W artykułach:
Projekt promowaliśmy w social mediach. Na naszych łamach pojawił się materiał promocyjny na temat znaczenia opieki psychologicznej dla dzieci dotkniętych białaczką.
Było ono relacją z zorganizowanej przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową konferencji, w ramach której najwybitniejsi specjaliści onkologii dziecięcej dyskutowali o wyzwaniach terapii białaczki w Polsce i na świecie.
W roku 2022 Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl po raz drugi nawiązały współpracę z Fundacją Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową - przy projekcie "Dziecko Odporne Psychicznie". Tematem akcji było zdrowie psychiczne dzieci.
Partner był obecny poprzez logotyp przy materiałach redakcyjnych. W serwisie Wyborcza.pl zamieściliśmy także materiał Partnera w formie artykułu oraz wideo.
Było ono relacją z zorganizowanej przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową konferencji, w ramach której najwybitniejsi specjaliści onkologii dziecięcej dyskutowali o wyzwaniach terapii białaczki w Polsce i na świecie.
Partner był również obecny niestandardowo - logotyp Złotej Wstążki pojawił się obok logotypu Wyborcza.pl wraz z informacją o kampanii.
Dotarliśmy do dużej grupy odbiorców, zwiększając ich świadomość na temat najczęściej występującego u małych Polek i Polaków nowotworu. Odbiorcy "Wysokich Obcasów" i "Wyborczej" to grupa ludzi wykształconych, aktywnych zawodowo, płacących za dostęp do treści wysokiej jakości. Wykazują się oni zaangażowaniem w życie społeczne i rodzinne i chętnie udzielają pomocy potrzebującym. Dlatego wiemy, że akcja naszych redakcji i Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową osiągnęła zamierzone cele.
Fundacja na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową udowodniła swoją eksperckość, pokazaliśmy rozmach i skuteczność jej działań na rzecz leczenia dzieci z nowotworami. Wyeksponowaliśmy Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową jako eksperta w dziedzinie chorób nowotworowych dzieci, edukującego społeczeństwo na temat białaczki. Pokazaliśmy Partnera jako organizację zaangażowaną w ratowanie zdrowia i życia najmłodszych.
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową pomaga małym pacjentom największego ośrodka przeszczepowego dla dzieci - wrocławskiej Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej – Przylądek Nadziei.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.
Prezentacja materiałów na tej stronie ma jedynie charakter poglądowy. Niektóre ze starszych prezentowanych materiałów mogą nie odpowiadać aktualnym standardom, ofercie handlowej lub polityce redakcji. Umieszczenie ich tutaj nie jest równoznaczne z deklarowaniem realizacji analogicznych przedsięwzięć w przyszłości.