Klimakterium, przekwitanie, menopauza – na sam dźwięk tych słów większość kobiet przebiega dreszcz przerażenia. W ich głowach automatycznie pojawiają się skojarzenia ze starością i końcem kobiecości. "Wysokie Obcasy" podjęły akcję przeciwdziałania tym lękom i stereotypom. Projekt pokazał zmiany towarzyszące menopauzie jako naturalne i możliwe do oswojenia, a nawet - przekucia w atut.
Menopauza stanowi temat tabu – nikt nie chce o niej rozmawiać głośno. Zmiany fizyczne i psychiczne, które przynosi ta faza życia, są dla kobiet bardzo często nie do zaakceptowania. Redakcja "Wysokich Obcasów" chciała pokazać, że - z jednej strony - poprzez odpowiednie "osiędbanie" niechciane zmiany można złagodzić, a z drugiej - że zaakceptowanie ich i cieszenie się życiem jest podczas menopauzy jak najbardziej możliwe.
Redakcja "Wysokich Obcasów" pragnęła ze swym projektem dotrzeć - oczywiście - głównie do kobiet: w wieku 50+, wykształconych i zamożnych, bo to właśnie one przykładają dużą wagę do dbania o siebie – na wielu płaszczyznach. Przy okazji są to typowe czytelniczki i użytkowniczki "Wysokich Obcasów".
Główne tematy projektu:
Akcja trwała od 1 do 31 października 2021 roku. Projekt miał swoją pierwszą odsłonę w 2020 roku. W 2022 został przeprowadzony po raz trzeci. Wszystkie edycje łączy ten sam temat, cel i Sponsor.
"Menopauza - zmiany są piękne" objęła cykl publikacji: w "Wysokich Obcasach" (4), "Wysokich Obcasach Extra" (1), poradniku "Gazety Wyborczej" "Tylko Zdrowie" (2) oraz 1 materiał promocyjny na Wysokieobcasy.pl.
Wszystkie artykuły pojawiły się w serwisie Wyborcza.pl/Tylko Zdrowie oraz na stronie tagowej Wysokieobcasy.pl/menopauza.
Nasze dziennikarki pisały między innymi o takich aspektach menopauzy, jak:
Rozmawiały również z ekspertkami Partnera, np. z prof. dr hab. n. med. Violettą Skrzypulec-Plintą, ginekolożką-położniczką, endokrynolożką i seksuolożką. Przeprowadziły wywiad z Katarzyną Dowbor, Ambasadorką VICHY NEOVADIOL, która opowiedziała o swoim pozytywnym podejściu do menopauzy i o tym, ilu zahamowaniom i stereotypom trzeba stawić czoła, żeby zdobyć się na afirmację menopauzy i siebie samej.
Artykuły nt. menopauzy stanowiły temat przewodni w serwisie i newsletterze "Wysokich Obcasów" 18 października - w Światowym Dniu Menopauzy.
Dodatkowo tego dnia Sponsor projektu przejął wszystkie formaty reklamowe na Wysokieobcasy.pl.
Kolejnym elementem projektu było spotkanie live we Wrocławiu w ramach cyklu Kobiety Wiedzą, co Robią. Dziennikarka Wysokich Obcasów rozmawiała z ekspertkami VICHY o tym, dlaczego dzisiaj 50-tka to nowa 30-tka.
"Wysokie Obcasy" objęły patronatem cykl warsztatów nt. menopauzy zorganizowanych przez markę VICHY NEOVADIOL; poprowadziła je dziennikarka Instytutu Dobrego Życia.
Projekt "Menopauza - Zmiany są piękne" promowaliśmy na HP Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl; na FB i IG; w newsletterze WO i zdrowotnym; poprzez płatną kampanię reklamową online.
Marka VICHY NEOVADIOL była obecna poprzez swój logotyp i reklamy. Sponsor zorganizował cykl wyjątkowych warsztatów, które "Wysokie Obcasy" objęły patronatem.
Akcja "Menopauza - Zmiany są piękne" dotarła do bardzo szerokiej grupy kobiet zainteresowanych tematyką menopauzy. Odczarowała ten trudny, wstydliwy temat, pokazując, że kobieta dojrzała może umiejętnie łagodzić efekty menopauzy, a zarazem - akceptować siebie.
Marka VICHY NEOVADIOL zaprezentowała się w akcji jako pionier w dziedzinie badań nad wpływem menopauzy na starzenie się skóry oraz ekspert pielęgnacji skóry, odpowiadający na potrzeby kobiet 50+.
Vichy to lider pielęgnacji anti-age w aptekach w Polsce i w Europie. Marka jest pionierem badań nad wpływem menopauzy na skórę. Produkty gamy Neovadiol, dedykowane kobietom w okresie menopauzy, posiadają rekomendację Polskiego Towarzystwa Menopauzy i Andropauzy. Formuły kosmetyków są hipoalergiczne i odpowiednie również dla skóry wrażliwej.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.