Projekt służył misji odczarowania menopauzy - naturalnego momentu transformacji, którą przechodzi każda z nas. Lęk przed tym okresem życia bierze się w dużym stopniu z niewiedzy. Akcja "Menopauza - Zmiany sa piękne" pomogła zamienić mity na świadomość, a poprzez to wsparła kobiety w "osiędbaniu".

Projekt w liczbach

  • 237 tys.

    kobiet 50+ zetknęło się z projektem

  • 4 min. 27 sek.

    średni czas na artykule

  • 143 tys.

    UU

  • 160 tys.

    PV

Klimakterium, przekwitanie, menopauza – na sam dźwięk tych słów większość kobiet przebiega dreszcz przerażenia. W ich głowach automatycznie pojawiają się skojarzenia ze starością i końcem kobiecości. "Wysokie Obcasy" podjęły akcję przeciwdziałania tym lękom i stereotypom. Projekt pokazał zmiany towarzyszące menopauzie jako naturalne i możliwe do oswojenia, a nawet - przekucia w atut.

Cele Sponsora

Marka VICHY NEOVADIOL pragnęła pokazać się jako ekspert i innowator w dziedzinie badań nad wpływem menopauzy na starzenie się skóry oraz ekspert od pielęgnacji skóry. Wsparcie projektu w mediach skierowanych do świadomych, otwartych na wiedzę i nowe doświadczenia, zamożnych i dbających o siebie kobiet było naturalnym wyborem.

Idea projektu

Menopauza stanowi temat tabu – nikt nie chce o niej rozmawiać głośno. Zmiany fizyczne i psychiczne, które przynosi ta faza życia, są dla kobiet bardzo często nie do zaakceptowania. Redakcja "Wysokich Obcasów" chciała pokazać, że - z jednej strony - poprzez odpowiednie "osiędbanie" niechciane zmiany można złagodzić, a z drugiej - że zaakceptowanie ich i cieszenie się życiem jest podczas menopauzy jak najbardziej możliwe.

Grupa celowa

Redakcja "Wysokich Obcasów" pragnęła ze swym projektem dotrzeć - oczywiście - głównie do kobiet: w wieku 50+, wykształconych i zamożnych, bo to właśnie one przykładają dużą wagę do dbania o siebie – na wielu płaszczyznach. Przy okazji są to typowe czytelniczki i użytkowniczki "Wysokich Obcasów".

ZA DUŻO CZYTANIA? ZOBACZ CASE W WERSJI GRAFICZNEJ
Zobacz

Realizacja projektu

Główne tematy projektu:

  1. Menopauza to naturalna faza życia kobiet, pełna wyzwań, ale też jasnych stron
  2. Skuteczne, udowodnione naukowo sposoby na poprawę kondycji skóry w tym przełomowym okresie
  3. Praktyczne porady dotyczące dbania o swoje ciało (skóra, sylwetka) i psychikę (samopoczucie, relacje)

Akcja trwała od 1 do 31 października 2021 roku. Projekt miał swoją pierwszą odsłonę w 2020 roku. W 2022 został przeprowadzony po raz trzeci. Wszystkie edycje łączy ten sam temat, cel i Sponsor. 

"Menopauza - zmiany są piękne" objęła cykl publikacji: w "Wysokich Obcasach" (4), "Wysokich Obcasach Extra" (1), poradniku "Gazety Wyborczej" "Tylko Zdrowie" (2) oraz 1 materiał promocyjny na Wysokieobcasy.pl.

Wszystkie artykuły pojawiły się w serwisie Wyborcza.pl/Tylko Zdrowie oraz na stronie tagowej Wysokieobcasy.pl/menopauza.     

Nasze dziennikarki pisały między innymi o takich aspektach menopauzy, jak:

  • życie seksualne
  • skokowość zmian skórnych
  • waga regularnej pielęgnacji skóry
  • zmniejszone zapotrzebowanie na kalorie

Rozmawiały również z ekspertkami Partnera, np. z prof. dr hab. n. med. Violettą Skrzypulec-Plintą, ginekolożką-położniczką, endokrynolożką i seksuolożką. Przeprowadziły wywiad z Katarzyną Dowbor, Ambasadorką VICHY NEOVADIOL, która opowiedziała o swoim pozytywnym podejściu do menopauzy i o tym, ilu zahamowaniom i stereotypom trzeba stawić czoła, żeby zdobyć się na afirmację menopauzy i siebie samej.

Artykuły nt. menopauzy stanowiły temat przewodni w serwisie i newsletterze "Wysokich Obcasów" 18 października - w Światowym Dniu Menopauzy.

Dodatkowo tego dnia Sponsor projektu przejął wszystkie formaty reklamowe na Wysokieobcasy.pl. 

Kolejnym elementem projektu było spotkanie live we Wrocławiu w ramach cyklu "Kobiety Wiedzą, co Robią". Dziennikarka Wysokich Obcasów rozmawiała z ekspertkami VICHY o tym, dlaczego dzisiaj 50-tka to nowa 30-tka.

"Wysokie Obcasy" objęły patronatem cykl warsztatów nt. menopauzy zorganizowanych przez markę VICHY NEOVADIOL; poprowadziła je dziennikarka Instytutu Dobrego Życia (części serwisu WysokieObcasy.pl). 

Projekt "Menopauza - Zmiany są piękne" promowaliśmy na HP Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl; na FB i IG; w newsletterze WO i zdrowotnym; poprzez płatną kampanię reklamową online. 

Jak Sponsor był obecny w projekcie? 

Marka VICHY NEOVADIOL była obecna poprzez swój logotyp i reklamy. Sponsor zorganizował cykl wyjątkowych warsztatów, które "Wysokie Obcasy" objęły patronatem.

embed

Efekt projektu

Akcja "Menopauza - Zmiany są piękne" dotarła do bardzo szerokiej grupy kobiet zainteresowanych tematyką menopauzy. Odczarowała ten trudny, wstydliwy temat, pokazując, że kobieta dojrzała może umiejętnie łagodzić efekty menopauzy, a zarazem - akceptować siebie.

Korzyści Sponsora

Marka VICHY NEOVADIOL zaprezentowała się w akcji jako pionier w dziedzinie badań nad wpływem menopauzy na starzenie się skóry oraz ekspert pielęgnacji skóry, odpowiadający na potrzeby kobiet 50+.

O Sponsorze

Vichy to lider pielęgnacji anti-age w aptekach w Polsce i w Europie. Marka jest pionierem badań nad wpływem menopauzy na skórę. Produkty gamy Neovadiol, dedykowane kobietom w okresie menopauzy, posiadają rekomendację Polskiego Towarzystwa Menopauzy i Andropauzy. Formuły kosmetyków są hipoalergiczne i odpowiednie również dla skóry wrażliwej.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.

DISCLAIMER

Prezentacja materiałów na tej stronie ma jedynie charakter poglądowy. Niektóre ze starszych prezentowanych materiałów mogą nie odpowiadać aktualnym standardom, ofercie handlowej lub polityce redakcji. Umieszczenie ich tutaj nie jest równoznaczne z deklarowaniem realizacji analogicznych przedsięwzięć w przyszłości.