Projekt redakcyjny, w którym pokazaliśmy największe wyzwania, z którymi mierzą się Polki na rynku pracy i zaproponowaliśmy rozwiązania, które pomogłyby im spełnić swoje aspiracje. Przedstawiliśmy inspirujące sylwetki Nieustraszonych i zaangażowaliśmy odbiorczynie, organizując konkurs z atrakcyjną wygraną. Zachęciliśmy kobiety do budowania siostrzeństwa również w relacjach zawodowych.
embed

Projekt w liczbach

  • 7 redakcji

    zaangażowanych w projekt

  • 30 tys.

    wyświetleń każdego spotkania

  • 300 tys.

    UU w 1. edycji

  • 1,2 mln

    potencjalnych kontaktów z projektem w prasie

"#Nieustraszona w pracy" to akcja społeczna przygotowana przez redakcje "Wysokich Obcasów", "Wysokich Obcasów Praca" oraz serwisu Wysokieobcasy.pl. Zainicjowaliśmy dyskusję o sytuacji Polek na rynku pracy. Wspieraliśmy kobiety, które wciąż muszą walczyć o to, by w obszarze zawodowym traktowano je na równi z mężczyznami. Motywowaliśmy Polki i rozwijaliśmy u nich konkretne zachowania i postawy, które przybliżą je do sukcesów zawodowych.

embed

Cele Partnera

Firmie State Street zależało na dotarciu do szerokiego grona Polek zainteresowanych swoją ścieżką kariery - zarówno do tych pnących się po jej szczeblach, jak i do kobiet zmagających się z problemami wynikającymi czy to z nierówności w miejscu pracy, czy z niewiary w swoje szanse i możliwości.

Partner "#Nieustraszonej" pragnął - poprzez udział w projekcie, między innymi w roli eksperta - zainspirować Polki do śmiałej realizacji swoich zawodowych pasji oraz do stworzenia wspólnoty Nieustraszonych w pracy.

Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
ZOBACZ

Idea projektu

Przyjrzeliśmy się zatrważającym statystykom (badanie Kantar), które mówią, że 50 proc. kobiet nie wierzy w siebie, 85 proc. rzadziej niż mężczyźni prosi o podwyżkę lub awans, że mamy tylko 6 proc. prezesek zarządu, a w 63 proc. firm w ogóle nie ma żadnej kobiety w zarządzie. Wiedząc też, że kobiety otrzymują o 20 proc. niższe wynagrodzenie na tych samych stanowiskach co mężczyźni, chcieliśmy dodać kobietom odwagi do podążania za swoimi aspiracjami.


Zależało nam na tym, by podkreślić cechy i nastawienie, które umożliwiają sukces bez względu na wykonywany zawód. Są to: siła, mądrość, śmiałość, nieustępliwość, asertywność, empatia, współpraca, pracowitość, zdecydowanie. Naszej akcji towarzyszyło motto "Znajdź w sobie siłę i bez strachu walcz o to, co słuszne". Projekt miał na celu stworzenie wspierającej się społeczności i pokazanie autentycznych, angażujących historii kobiet "nieustraszonych", które zainspirują Polki do działania.

Grupa celowa

Zamierzaliśmy dotrzeć przede wszystkim do kobiet aktywnych zawodowo, bo takie są odbiorczynie mediów z portfolio "Wysokich Obcasów". Chcieliśmy rozmawiać z nimi o realnych wyzwaniach stojących na ścieżce kariery oraz wspierać je w rozwoju zawodowym. Myśleliśmy jednak także o kobietach niepracujących, których jest w Polsce aż 54 proc. - pragnęliśmy poprzez naszą akcję wzmocnić je i zainspirować do zmiany swojej sytuacji.

Realizacja projektu

Pierwsza edycja projektu była prowadzona w 2020 r. i trwała dziesięć miesięcy. W tym czasie opublikowaliśmy 38 artykułów redakcyjnych o ogólnopolskim zasięgu. Poruszaliśmy takie wątki jak: 

  • Odwaga i śmiałość w dążeniu do własnych celów
  • Kobiecy styl przywództwa 
  • Jak wzmocnić wiarę w siebie 
  • Jak wybrać mentorkę, by odnieść sukces
  • Szkodliwe mity o kobiecym multitaskingu
  • Wyzwania stojące przed pracującymi kobietami
  • Równość płac a polityka firm
  • Współczesna firma oparta na różnorodności

Pokazaliśmy szerokie spektrum tematów - od relacji osobistych w życiu zawodowym, przez problem "niewidzialnej pracy" (czyli nieodpłatnych prac domowo-opiekuńczych), po sprawczość polskich sołtysek.  

Aby maksymalizować zasięg, publikacje umieściliśmy w: tygodniku "Wysokie Obcasy", dwumiesięczniku "Wysokie Obcasy Praca", magazynie "Wysokie Obcasy Extra" i w tygodniku "Duży Format". W sekcji online nad publikacjami pracowały redakcje Wyborcza.pl, InstytutDobregoZycia.pl, a całość zebraliśmy w serwisie akcji "Nieustraszona w pracy" dostępnym na Wysokieobcasy.pl/nieustraszonawpracy.

W komunikacji wykorzystywaliśmy też nasze kanały w social mediach oraz redakcyjne newslettery

Zorganizowaliśmy dla kobiet 7 spotkań online, podczas których swoją wiedzą i doświadczeniem dzieliły się psycholożki, prawniczki, trenerki biznesu, menedżerki, właścicielki firm oraz znane kobiety, które motywowały do walki o swój sukces (m.in. Dorota Warakomska, Hanna Zdanowska, Natalia de Barbaro). Spotkania odbywały się pod szyldem cyklu Kobiety Wiedzą, co Robią.

Prelegentki na żywo rozmawiały z uczestniczkami spotkań, podpowiadały, jak budować pewność siebie i wykorzystać kobiecy kapitał.  

Przygotowaliśmy wyjątkowy konkurs "Moja Nieustraszona", w którym czytelniczki dzieliły się swoimi historiami i opowiadały o sylwetkach własnych mentorek – kobiet, które je dopingowały i wpłynęły na ich życie zawodowe. Nagrodą w konkursie był wyjazd do Nowego Jorku, miasta Nieustraszonej Dziewczynki (posąg z brązu stojący przed siedzibą Giełdy Papierów Wartościowych).  

By poznać opinie Polek na poruszane w projekcie tematy, zrealizowaliśmy sondę uliczną. 

Cały projekt podsumowaliśmy w materiale wideo. 

W 2021 r. projekt "Nieustraszona w pracy" miał swoją drugą odsłonę. Opierał się on na badaniu przeprowadzonym przez naszą redakcję wspólnie z pracownią Kantar i dotyczył sytuacji zawodowej kobiet podczas pandemii. Celem drugiej edycji było wzmacnianie kompetencji zawodowych Polek w obliczu nowej covidowej rzeczywistości.

Z kolei w 2022 roku ideą przewodnią "#Nieustraszonej" jest zdrowie psychiczne kobiet w kontekście work-life balance. W trzeciej edycji realizowany jest cykl webinarów i podcastów oraz "Tydzień Zdrowia Psychicznego". Do akcji dołączył kolejny Partner - Wellbee.

4. edycja Nieustraszonej (2023) przebiegła pod znakiem obecności kobiet w tradycyjnie męskich zawodach. Po raz pierwszy w skład projektu wszedł plebiscyt na Nieustraszoną w pracy.

2024 rok przyniósł odsłonę projektu poświęconą przede wszystkim tematowi inkluzywności w kontekście dyskryminacji ze względu na płeć, wygląd, wiek, chorobę czy pochodzenie. 5. edycja akcji to również 2. odsłona plebiscytu.

Obecność Partnera

State Street był wskazany słownie i graficznie jako Partner przy wszystkich publikacjach redakcyjnych - prasowych oraz internetowych, jak również podczas spotkań. Ekspertki Banku, m.in. liderki rozwoju i szkoleń czy szefowa działu Inclusion & Diversity, wypowiadały się w artykułach i brały udział w spotkaniach w roli panelistek.

Efekt projektu

Zwróciliśmy uwagę szerokiej opinii publicznej na nierówności dotykające kobiety na rynku pracy. Przyciągnęliśmy do projektu znane nazwiska i autorki sukcesów, by zwiększyć wpływ na Polki i przełamać stereotypy dotyczące kobiet. Wprowadziliśmy interaktywne formaty, by mieć realny kontakt z naszymi odbiorczyniami.

Nasze czytelniczki i użytkowniczki chętnie brały aktywny udział w spotkaniach online, dzieliły się też swoimi przemyśleniami i pomysłami w social mediach oraz w komentarzach pod tekstami.

Zmotywowaliśmy kobiety do wiary we własne siły i stawiania czoła przeciwnościom. Zbudowaliśmy społeczność #Nieustraszonych, które mają w sobie asertywność i sprawczość.

Korzyści Partnera

Pokazaliśmy Partnera projektu jako firmę zaangażowaną w życie Polek – mentora, który dodaje sił oraz dostarcza zawodowych i osobistych inspiracji. State Street zaprezentował się w projekcie również jako ekspert w zakresie równouprawnienia kobiet w pracy oraz marka pomagająca budować kobiecą dolidarność.

Partnerzy projektu

State Street z siedzibą w Bostonie to światowy lider wśród dostawców usług finansowych, współpracujący z klientami instytucjonalnymi. State Street jest pracodawcą znanym ze swojej działalności na rzecz włączania różnorodności wśród swoich pracowników i lokalnych społeczności. Misją firmy jest edukowanie i wspieranie pracowników oraz aktywizacja zawodowa grup wykluczonych - poprzez współpracę z fundacjami, wolontariat pracowniczy, programy podnoszące kompetencje oraz kampanie społeczne.

Wellbee to platforma online, za pomocą której można zadbać o wellbeing i kondycję psychiczną. Zweryfikowani specjaliści pomagają rozwijać dobrostan użytkowników platformy - od profesjonalnego wsparcia w trudnych momentach aż po rozwój emocjonalny i lepsze rozumienie siebie.

ŠKODA - to marka samochodów osobowych, stawiająca na ciągły rozwój i wspierająca odważne, otwarte i pełne pasji kobiety, które mogą stać się dla wszystkich inspiracją do spełniania marzeń.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.