Akcja odkryła na nowo dla Polek i Polaków 10 polskich miast - w tym mniej znanych i popularnych - jako atrakcje turystyczne, idealne na weekendowe wypady, mogące konkurować z zagranicznymi stolicami czy kurortami.
embed

"Miasto na jedną noc" było częścią projektu Wyborczej "Wakacje 2021". Celem projektu było przekonać Polki i Polaków do odwiedzenia podczas letnich weekendów wybranych miast Polski. Redakcje pokazały, że nawet krótki wypad do jednego z rodzimych miast może być atrakcyjną przygodą - kulturalną, sportową, kulinarną. Jako cele swoich reporterskich podróży dziennikarze i dziennikarki Wyborczej obrali miejsca mniej znane i nieoczywiste - jak Rybnik czy Legnicę. Partnerami akcji były m.in. miasta: Legnica, Poznań, Rybnik, Rzeszów i Wrocław.

  • 689 073

    PV na wszystkich artykułach

  • 387 079

    UU na wszystkich artykułach

  • 519 157

    wizyt

  • 00:00:58

    śr. czas na artykule

Cele Partnerów

Miasta będące Partnerami akcji pragnęły zaprezentować bogactwo swoich atrakcji, zachęcić czytelników i użytkowników Wyborczej do odwiedzin i korzystania z dobrodziejstw zarówno lokalnej natury, jak i kultury.

Idea projektu

Polacy uwielbiają zagraniczne podróże, ale pandemia mocno ograniczyła możliwości dalekich wyjazdów. Ta sytuacja stała się znakomitą okazją do pokazania polskich perełek turystycznych – mniej i bardziej znanych miast, w których spędzenie nawet tylko weekendu może być niezapomnianym przeżyciem.

Akcja Wyborczej miała ambicję wypromować 10 rodzimych miast - przedstawić je jako atrakcyjny cel turystyczny, a odbiorcom ułatwić pobyt i podróż poprzez przydatne wskazówki dotyczące dojazdu, noclegów, zachowania reżimu sanitarnego, gastronomii i miejscowych atrakcji. 

Celem "Miasta na jedną noc" było również pokazanie lokalnych inicjatyw i wydarzeń kulturalnych oraz wsparcie polskiej turystyki i lokalnych biznesów. 

ZA DUŻO CZYTANIA? ZOBACZ CASE W WERSJI GRAFICZNEJ
Zobacz

Grupa celowa

Akcja zwrócona była się do wszystkich, ale szczególnie do tych planujących krótkie wakacyjne wypady (czyli w praktyce - wykształconych i dysponujących funduszami na wyjazd, a tacy właśnie są nasi czytelnicy!). Miała zachęcić do podróży zarówno młodszych, jak i starszych Polaków - obu płci; singli, pary, paczki znajomych i rodziny z dziećmi. Twórcom projektu zależało w równej mierze na turystach preferujących aktywne, jak i "leniwe" spędzanie urlopu. Dlatego wybrane cele turystyczne zostały przedstawione bardzo wszechstronnie. 

Realizacja projektu

Główne tematy akcji: 

  1. Co atrakcyjnego mają do zaoferowania turystom Wrocław, Kazimierz Dolny, Chełmno, Augustów, Gdańsk, Rybnik, Poznań, Rzeszów, Bydgoszcz i Legnica?  
  2. Na czym się skupić, zwiedzając, żeby podczas krótkiego pobytu nie umknęły nam najciekawsze atrakcje?
  3. Praktyczne wskazówki dotyczące m.in. dojazdu, noclegów, najlepszych restauracji
  4. Bezpieczne i odpowiedzialne podróżowanie w trakcie pandemii 

Relacje z weekendowych wypadów tworzyli dziennikarze i dziennikarki lokalnych redakcji odwiedzający miasta spoza swojego regionu. 10 wakacyjnych weekendów przyniosło opisy pobytów w 10 polskich miastach.
Od piątku do poniedziałku redakcja publikowała teksty (reportaże, poradniki, informatory, rankingi, wywiady, fotogalerie) na łamach ogólnopolskiego wydania "Gazety Wyborczej" i w serwisach lokalnych. Publikacje zostały zebrane na stronie projektu pod adresem Wyborcza.pl/Miastonajednanoc.
W piątek pojawiała się całostronicowa zapowiedź redakcyjnego wyjazdu, w sobotę opowieść o wybranych atrakcjach, a w poniedziałek obszerna relacja z całego pobytu i podsumowanie.

Do wybranych miast redakcje zaprosiły również znanych i lubianych, jak Mariusz Szczygieł, Robert Makłowicz czy Grażyna Torbicka, co dodatkowo uwiarygodniło i uatrakcyjniło przekaz. Do stworzenia jednego z rankingów zaproszono blogerów.


Odbiorcy  Wyborczej byli zachęcani do pisania listów i maili do redakcji i podsuwania własnych pomysłów, polecania atrakcji w poszczególnych miastach, których dotyczył projekt.

Promocja "Miasta na jedną noc" odbywała się na stronie głównej Wyborczej i w jej serwisach lokalnych, social mediach i newsletterach. Dodatkowo zastosowaliśmy redakcyjne wejścia na antenie "Radia Złote Przeboje". 

W 2022 roku ten świetnie przyjęty projekt miał swoją kontynuację. Redaktorzy odwiedzili tym razem Wrocław, Kazimierz Dolny, Chełmno, Augustów, Rzeszów, Bydgoszcz, Sandomierz, Tarnowskie Góry, Uniejów, Lidzbark Warmiński, Zamość i Krynicę.

Obecność Partnerów w projekcie

Partnerzy akcji "Miasto na jedną noc" byli obecni reklamowo i logotypami przy publikacjach i w materiałach promocyjnych.

embed

Efekt projektu

Redakcje Wyborczej pokazały wybrane polskie miasta jako atrakcyjne cele weekendowych wypadów. Udowodniły, że w niczym nie ustępują one zachodnim czy egzotycznym metropoliom i tak samo jak one potrafią zaskakiwać i dostarczać silnych wrażeń. Projekt przekonał odbiorców, że podróże po Polsce są - podczas pandemii, ale nie tylko! - bezpieczną i wygodną opcją.

Korzyści Partnerów

Miasta partnerskie wzmocniły dzięki akcji Wyborczej wizerunek atrakcyjnych celów weekendowych wypadów - miejsc, w których weekendowy pobyt można wypełnić bogactwem aktywności.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.

DISCLAIMER

Prezentacja materiałów na tej stronie ma jedynie charakter poglądowy. Niektóre ze starszych prezentowanych materiałów mogą nie odpowiadać aktualnym standardom, ofercie handlowej lub polityce redakcji. Umieszczenie ich tutaj nie jest równoznaczne z deklarowaniem realizacji analogicznych przedsięwzięć w przyszłości.