Partnerzy pragnęli podpisać się pod niezwykle ważną społecznie akcją, wzmocnić swój wizerunek ekspertów oraz dotrzeć do środowiska lekarskiego i szpitalnego.
W 2020 r. 20 tys. pielęgniarek wyjechało do pracy za granicę, 55 tys. w każdej chwili jest gotowych na emeryturę. Na 1000 mieszkańców przypada zaledwie 5,2 pielęgniarki, podczas kiedy średnia europejska to prawie 10 pielęgniarek.
W naszej akcji zainicjowaliśmy dyskusję i próbę znalezienia sposobów na zmianę społecznego odbioru zawodu pielęgniarki i położnej.
Przekaz kierowaliśmy tak naprawdę do wszystkich Polaków, bo każdy z nas prędzej czy później znajdzie się w szpitalu i ma bezpośredni kontakt z pielęgniarkami lub położnymi. I to obecnych i przyszłych pacjentów szpitali uwrażliwialiśmy na to, jak postrzegają ten zawód i jak traktują osoby wykonujące tę pracę.
Zależało nam także na promocji zawodów pielęgniarki i położnej wśród młodych osób, które stoją przed wyborem zawodu, a także na zainicjowaniu dyskusji wśród obecnych pracowników służby zdrowia.
Główne tematy akcji, wokół których prowadziliśmy dyskusje:
Akcja społeczna „Pod dobrą opieką" trwała ponad rok. W tym czasie zorganizowaliśmy siedem debat eksperckich z udziałem 22 prelegentów związanych ze środowiskiem lekarskim.
Projekt prowadziliśmy na łamach "Gazety Wyborczej" i jej magazynów oraz w serwisie Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl – w akcję zaangażowanych było siedem redakcji: "Gazety Wyborczej", "Dużego Formatu", "Tylko Zdrowie", "Wysokich Obcasów", "Wysokich Obcasów Praca", "Wysokich Obcasów Extra" oraz "Magazynu Dziecko".
Projekt szeroko promowaliśmy w mediach społecznościowych na profilach "Gazety Wyborczej" oraz "Wysokich Obcasów", a także wykorzystując płatne kampanie, dzięki czemu dotarliśmy do młodych odbiorców – osób szukających swojej drogi zawodowej oraz do środowiska pielęgniarek i położnych.
Partnerzy projektu brali aktywny udział w debatach, dzięki czemu wypozycjonowali swoje marki w środowisku lekarskim. Jako eksperci mieli możliwość zaprezentowania sprzętu medycznego szpitalom. Przez cały czas trwania projektu byli obecni ze wskazaniem graficznym i słownym w całej komunikacji dotyczącej akcji „Pod dobrą opieką".
Akcja społeczna "Pod dobrą opieką" wpłynęła na świadomość odbiorców, pokazując rangę pielęgniarek i położnych w zmieniającym się świecie.
Poprawiła odbiór społeczny tych dwóch zawodów i zwiększyła szacunek do pracowników szpitali.
Redakcja włączyła w dyskusję i promocję akcji czytelników. Odbiorcy chętnie komentowali artykuły, udostępniali je w mediach społecznościowych i przesyłali listy do redakcji.
Partnerzy akcji, m.in. biorąc aktywny udział w debatach towarzyszącym "Pod dobrą opieką", zaprezentowali się w środowisku lekarskim jako eksperci i najlepsi dostawcy sprzętu medycznego.
Arjo – globalny producent sprzętu medycznego. Wspiera opiekę nad osobami o ograniczonej sprawności ruchowej poprawiając jakość życia starszych osób.
Novamed – dystrybutor sprzętu medycznego. Od wielu lat wspiera liczne inicjatywy prozdrowotne, edukacyjne i sportowe.
Skamex - dystrybutor sprzętu medycznego. Wspiera lokalne i ogólnokrajowe akcje charytatywne współpracując z organizacjami, które angażują się w pomoc dla innych.
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.