Akcja społeczna, której celem było przywrócenie godności i szacunku pielęgniarkom i położnym. Redakcja poruszała trudne tematy związane z niskim, systemowym postrzeganiem zawodu pielęgniarki i położnej, postulowała o poprawę ich warunków pracy oraz szacunek dla tych zawodów. Głównym Partnerem projektu była Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych.
embed

Projekt w liczbach

  • 31

    publikacji w prasie

  • 43

    publikacji w serwisach

  • 416 tys. UU
  • 485 tys. PV
Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
ZOBACZ

Cele Partnerów

Partnerzy pragnęli podpisać się pod niezwykle ważną społecznie akcją, wzmocnić swój wizerunek ekspertów oraz dotrzeć do środowiska lekarskiego i szpitalnego.

Idea projektu

W 2020 r. 20 tys. pielęgniarek wyjechało do pracy za granicę, 55 tys. w każdej chwili jest gotowych na emeryturę. Na 1000 mieszkańców przypada zaledwie 5,2 pielęgniarki, podczas kiedy średnia europejska to prawie 10 pielęgniarek.

W naszej akcji zainicjowaliśmy dyskusję i próbę znalezienia sposobów na zmianę społecznego odbioru zawodu pielęgniarki i położnej.

Grupa celowa

Przekaz kierowaliśmy tak naprawdę do wszystkich Polaków, bo każdy z nas prędzej czy później znajdzie się w szpitalu i ma bezpośredni kontakt z pielęgniarkami lub położnymi. I to obecnych i przyszłych pacjentów szpitali uwrażliwialiśmy na to, jak postrzegają ten zawód i jak traktują osoby wykonujące tę pracę.


Zależało nam także na promocji zawodów pielęgniarki i położnej wśród młodych osób, które stoją przed wyborem zawodu, a także na zainicjowaniu dyskusji wśród obecnych pracowników służby zdrowia.

Realizacja projektu

Główne tematy akcji, wokół których prowadziliśmy dyskusje:

  1. Społeczny odbiór zawodu
  2. Rola pielęgniarki w relacji z lekarzem, pacjentem i jego rodziną
  3. Wypalenie zawodowe i skutki zdrowotne pracy zmianowej
  4. Odpowiedzialność za błędy lekarskie

Akcja społeczna „Pod dobrą opieką" trwała ponad rok. W tym czasie zorganizowaliśmy siedem debat eksperckich z udziałem 22 prelegentów związanych ze środowiskiem lekarskim.

Projekt prowadziliśmy na łamach "Gazety Wyborczej" i jej magazynów oraz w serwisie Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl – w akcję zaangażowanych było siedem redakcji: "Gazety Wyborczej", "Dużego Formatu", "Tylko Zdrowie", "Wysokich Obcasów", "Wysokich Obcasów Praca", "Wysokich Obcasów Extra" oraz "Magazynu Dziecko".
Projekt szeroko promowaliśmy w mediach społecznościowych na profilach "Gazety Wyborczej" oraz "Wysokich Obcasów", a także wykorzystując płatne kampanie, dzięki czemu dotarliśmy do młodych odbiorców – osób szukających swojej drogi zawodowej oraz do środowiska pielęgniarek i położnych.

Obecność Partnerów w projekcie

embed
embed

Partnerzy projektu brali aktywny udział w debatach, dzięki czemu wypozycjonowali swoje marki w środowisku lekarskim. Jako eksperci mieli możliwość zaprezentowania sprzętu medycznego szpitalom. Przez cały czas trwania projektu byli obecni ze wskazaniem graficznym i słownym w całej komunikacji dotyczącej akcji „Pod dobrą opieką".

Efekt projektu

Akcja społeczna "Pod dobrą opieką"  wpłynęła na świadomość odbiorców, pokazując rangę pielęgniarek i położnych w zmieniającym się świecie.

Poprawiła odbiór społeczny tych dwóch zawodów i zwiększyła szacunek do pracowników szpitali.

Redakcja włączyła w dyskusję i promocję akcji czytelników. Odbiorcy chętnie komentowali artykuły, udostępniali je w mediach społecznościowych i przesyłali listy do redakcji.

Korzyści Partnerów

Partnerzy akcji, m.in. biorąc aktywny udział w debatach towarzyszącym "Pod dobrą opieką", zaprezentowali się w środowisku lekarskim jako eksperci i najlepsi dostawcy sprzętu medycznego.

Partnerzy projektu

Arjo – globalny producent sprzętu medycznego. Wspiera opiekę nad osobami o ograniczonej sprawności ruchowej poprawiając jakość życia starszych osób.

Novamed – dystrybutor sprzętu medycznego. Od wielu lat wspiera liczne inicjatywy prozdrowotne, edukacyjne i sportowe.

Skamex - dystrybutor sprzętu medycznego. Wspiera lokalne i ogólnokrajowe akcje charytatywne współpracując z organizacjami, które angażują się w pomoc dla innych.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.

DISCLAIMER

Prezentacja materiałów na tej stronie ma jedynie charakter poglądowy. Niektóre ze starszych prezentowanych materiałów mogą nie odpowiadać aktualnym standardom, ofercie handlowej lub polityce redakcji. Umieszczenie ich tutaj nie jest równoznaczne z deklarowaniem realizacji analogicznych przedsięwzięć w przyszłości.