Jak więc konkretnie wdrażać z sukcesem nowoczesny content marketing? W jaki sposób skutecznie komunikować się z... człowiekiem? Garść podpowiedzi znajdziecie poniżej.
Aby osiągnąć zamierzone cele, kluczowe jest dopasowanie przekazu do:
Te trzy zmienne - naturalnie dopasowane i odpowiednio zharmonizowane - pozwalają osiągnąć wyznaczone cele. Niedopasowanie przekazu do odbiorcy nie przyniesie oczekiwanych efektów, wręcz przeciwnie - z pewnością wywoła niepożądane emocje.
Kluczowym zadaniem content marektingu jest budowanie określonego wizerunku marki czy brandu - bardzo często poprzez zaangażowanie potencjalnych klientów. Jednocześnie równoległym celem jest efektywność, która przekłada się np. na konkretną sprzedaż. W dobie walki o uwagę, zaangażowanie odbiorców, jest to nie lada wyzwanie. Nie wystarczy jednorazowa aktywność - musimy postawić na długofalową relację.
Łatwiejsze zadanie mają tu wydawcy funkcjonujący w modelu subskrypcyjnym. Na przykład Wyborcza.pl posiada 290 000 subskrybentów, którzy zapłacili za subskrypcję i regularnie odwiedzają serwis. Analizy pokazują, że subskrybenci na Wyborcza.pl w stosunku do nie-subskrybentów:
Koncentrując się na budowaniu relacji z subskrybentami, wydawca jest w stanie dostarczać reklamodawcom efektywnych rozwiązań.
Rozwój content marketingu wymusił na wydawcach i marketerach jakościowe podejście do tematu. To zdecydowanie służy markom, ale przede wszystkim - odbiorcom. Działania content marketingowe coraz częściej mają charakter edukacyjny; w połączeniu z dopasowaniem do grupy docelowej wpływa to pozytywnie na realizację postawionych celów.
Najbliższy czas to dynamiczne zmiany w online marketingu, a poprzez to - również w content marketingu. Obecne trendy wymagają wyzwolenia kreatywności marketerów, poprzez intensywne wykorzystanie możliwości audio i wideo, a w przyszłości - technologii metaverse. Jeśli dodatkowo zaangażujemy ludzi emocjonalnie, połączymy ich w dobrej sprawie, to zamierzone cele osiągniemy z nawiązką.