Firmy, które odniosą sukces w XXI wieku, to te, które zrozumieją, że przyszedł czas kobiet - powiedział były szef Coca-Coli Muthar Kent. Jakie zatem są nowoczesne kobiety, do czego aspirują i w jaki sposób najlepiej można do nich dotrzeć?

Na przestrzeni lat to, jak kobiety postrzegają siebie i swoją rolę w świecie, uległo znaczącej zmianie. Coraz śmielej realizują one swój potencjał i nie godzą się na podrzędne miejsce w społeczeństwie. Po wiekach walki o swoje prawa kobiety są gotowe, by śmiało urzeczywistniać swoje cele. 

Kobiety oczekują równości - także w reklamie 

Możemy powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że swój przekaz warto kierować do kobiet. Takie działanie się opłaca. Współczesne kobiety oczekują, że reklamy będą się do nich zwracały w bezpośredni i niedyskryminujący sposób. Co szczególnie wybrzmiewa w badaniach, kobiety doceniają marki stawiające na równość. 

Zgodnie z raportem "What women want" aż 85% kobiet nie odnajduje siebie i swoich wartości w reklamach. Z tego powodu nie chcą one kupować produktów marek, które je dyskryminują, utrwalając nierówność płci. Z raportu wynika więc, że stawianie na równowagę płci w reklamach się opłaca: firmy, które to robią, są znacznie więcej warte od tych ignorujących potrzeby kobiet. W Wielkiej Brytanii ta różnica wynosi już 774 miliardy funtów.

Firmy, które odniosą sukces w XXI wieku, to te, które zrozumieją, że przyszedł czas kobiet.

Muthar Kent, były szef Coca-Coli 

Wpływ pandemii na życie kobiet. Bilans zysków i strat 

Temat pandemicznej "nowej normalności" jest bliski wszystkim i chętnie omawiany w mediach. Jak pokazują badania na całym świecie, w wielu obszarach to właśnie kobiety odczuły najsilniej negatywne skutki pandemii. 

Co straciły? 

  • Zdrowie – wiele Polek pracuje w zawodach opiekuńczych, najbardziej narażonych na COVID-19
  • Pracę – kobiety dominują też w sektorze usług, a ten mocno ucierpiał w czasie lockdownu. Również w innych branżach dużo kobiet straciło pracę; dotyczy to zarówno pracownic, jak i przedsiębiorczyń
  • Czas – podczas pandemii kobiety zostały przeciążone obowiązkami: niejedna łączyła pracę zawodową i domową z - na przykład - edukacją domową i opieką nad dziećmi

Czy coś zyskały?

W tej chwili aż 88% Polek uważa, że ojcowie powinni mocniej angażować się w obowiązki opiekuńcze. Opinia Polaków na ten temat jest w zasadzie podobna: 75% z nich również jest za zwiększeniem swojej opieki nad dziećmi. Zdecydowanie można przypuszczać, że ten odsetek będzie rósł. 

Praca zdalna pozwoliła mężczyznom zobaczyć, i to dosłownie, swoje partnerki w nowej roli - zawodowej. Jeśli dotąd z jakiegoś powodu lekceważyli pracę kobiet, pandemia zmusiła ich do opamiętania. Mężczyźni dostrzegli wreszcie, jak mocno przeciążone obowiązkami są ich partnerki, siostry, matki: jednocześnie pracują, dbają o dom i opiekują się dziećmi. Ten zwrot w myśleniu oznacza przyspieszenie równouprawnienia płci. 

Dom – oaza spokoju i uważności

 

Polki, wierne tutaj tradycji, lubią przebywać w domu. Życie w czasie pandemii zwolniło, a to przyniosło nieoczekiwane korzyści - prawie połowa kobiet właśnie w przestrzeni domowej odnalazła spokój, radość życia i uważność (48%). Czas spędzony z bliskimi i troska o dom dała im poczucie sprawczości i kontroli nad życiem (53%). Polki uznały, że nadeszła pora, by o siebie zadbać: 31% z nich intensywnie kultywuje swoje pasje – jogę, medytację, fitness oraz czytanie. 

Kobiety postawiły na przedsiębiorczość 

Kobiety postanowiły pracować na własnych zasadach. "Nowa normalność" sprawiła, że nie mają oporów, by porzucić stresującą, wypalającą pracę. Te z nich, które pracę straciły, chętniej niż dotychczas zakładają własne firmy - niewielkie biznesy stacjonarne lub online. 

Ten trend zaczynają dostrzegać przedsiębiorstwa, co daje znakomite rezultaty: firmy obsadzające kobiety na kierowniczych stanowiskach notują duże zyski. Wszystko to dzięki empatycznemu zarządzaniu - właśnie ono stanowi optymalną metodę radzenia sobie z kryzysem. W efekcie firma nie traci pieniędzy, przeciwnie: osiąga o 50% wyższe zyski (badanie McKinsey "Women in the Workplace"). 

Kobiety są silne 

Kobiety cechuje coraz większa odwaga; coraz śmielej mówią o swoich potrzebach. Nie chcą dłużej milczeć ani mierzyć się z nieustannymi oczekiwaniami środowiska. Wiedzą, że będą szczęśliwe tylko pod warunkiem, że będą żyły po swojemu i mówiły własnym głosem. Kobiety oczekują szacunku dla siebie, do swojego ciała i własnych decyzji. Pragną też poczucia wspólnoty z innymi kobietami.  

Kobiety chcą mądrze kupować 

Polki aż w 80% odpowiadają za domowe zakupy. Stąd w dużej mierze wzięły się trendy na ekologię i współdzielenie. To kobiety chcą kupować świadomie i oszczędnie; preferują produkty wysokiej jakości, najlepiej przyjazne dla środowiska. Oczekują porad od wiarygodnych ekspertów; częściej stawiają na dostęp zamiast posiadania - subskrybują, pożyczają, dzielą się. 

Czym są "Wysokie Obcasy" dla kobiet? 

Czytelniczki "Wysokich Obcasów" od zawsze wyróżniały się właśnie tymi cechami, o których tutaj mowa. Jeszcze przed czasami pandemii oczekiwały szacunku, chciały żyć uważnie i w poczuciu kobiecej wspólnoty. Teraz przyszedł moment, w którym coraz więcej Polek czuje, że to są również ich potrzeby. Świat dogania Czytelniczki "Wysokich Obcasów". 

Nasz tygodnik to nie tylko prasa i serwis online. To cały ekosystem dla kobiet; możesz go zobaczyć na poniższych slajdach. 

Każde z tych miejsc stanowi punkt styku, w którym możesz spotkać się z Twoją klientką, a naszą Czytelniczką. W psychologii znane jest od lat pojęcie efektu czystej ekspozycji: częstszy kontakt z marką budzi większą sympatię jej odbiorców. W "Wysokich Obcasach" zrealizujesz z nami spójną kampanię 360 stopni pozwalającą dotrzeć do naszych odbiorczyń i przekonać je do Twojego produktu. 

Dlaczego warto reklamować się w "Wysokich Obcasach"?  

Rozumiemy, że chcesz, aby Twój komunikat docierał do prawdziwych odbiorców – nie do ciasteczek czy botów. I właśnie o to dbamy: stawiamy na dane o użytkowniku, wiarygodność, bezpieczeństwo, komunikację human-to-human i wysoką jakość treści. 

Sprawdzamy wszystkie nasze newsy przed ich publikacją, jak ognia unikamy trollingu i clickbaitów. Umożliwiamy też publikowanie Twoich reklam z pominięciem wrażliwych tematów (Sensitive Subjects) oraz stawiamy na Brand Suitability. 

Wiemy, że nie chodzi tylko o page views, ale również o wiarygodność, bezpieczeństwo, zaangażowanie odbiorcy oraz o czas, który spędza w naszych serwisach. Dopiero te wszystkie dane pokazują, czy treści naprawdę odpowiadają czytelnikom. Dbamy o jakość naszego contentu – bo to właśnie ona decyduje o zaangażowaniu użytkowników oraz o ich identyfikacji z artykułami. Wybitne treści sprawiają też, że odbiorca chce do nich powracać. 

To wszystko sprawiło, że w tej chwili możemy się pochwalić aż 280 tysiącami subskrybentów prenumeraty cyfrowej Wyborcza.pl. To lojalni, płacący za dostęp do naszych artykułów czytelnicy, którzy zaangażowali się i zaufali nam. Chętnie spędzają czas z naszymi treściami (i to aż 15 dni w miesiącu!), chętnie je udostępniają oraz komentują. W takim właśnie wiarygodnym otoczeniu możesz reklamować swoją markę, prezentując ją super userom "Wyborczej" jako w pełni godną zaufania. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz nagranie webinaru Grupy Wyborcza "Kobiety 2021. Czego pragną w nowych czasach?".