Perturbacje ostatnich lat - pandemia, wojna, inflacja, kryzys klimatyczny - znacząco zmieniły rzeczywistość pracowników i pracodawców. Nowa sytuacja stała się wyzwaniem dla naszej równowagi psychicznej, zdrowia, relacji i produktywności. W związku z tym dawne benefity pracownicze w dużej mierze straciły na atrakcyjności. Pojawiły się nowe potrzeby i oczekiwanie, że pracodawcy mądrze je zaspokoją.

Wyborcza wyszła naprzeciw temu wyzwaniu – nasza oferta prenumeraty cyfrowej jako benefitu trafia w samo sedno aktualnych potrzeb pracowników. Dostęp do serwisów Wyborcza.pl, WysokieObcasy.pl, Wyborcza.biz i InstytutDobregoŻycia.pl to możliwość wsparcia psychicznego i podnoszenia kompetencji zawodowych.

Dlaczego owocowe czwartki już nie wystarczą

Ostatnie lata nas nie rozpieszczały; wszyscy lepiej lub gorzej przeszliśmy przez ciąg ekstremalnych doświadczeń – jak pandemia, wojna tuż za miedzą, inflacja, fale upałów zwiastujące ekologiczny kryzys. Co więcej, te wszystkie potencjalnie traumatyczne wydarzenia trwają nadal, stały się "nową normalnością".

Nic dziwnego, że hierarchia potrzeb i wartości pracujących Polek i Polaków również poważnie się zmieniła. Żyjemy w czasach VUCA – zmiennych, niepewnych, złożonych i niejednoznacznych (z angielskiego: volatility, uncertainty, complexity, ambiguity). Do takiej rzeczywistości trzeba odpowiednio się przystosować, nabyć nowych umiejętności, tak aby skutecznie radzić sobie stresem, utrzymać równowagę między pracą i życiem prywatnym, uniknąć wypalenia zawodowego, zachować zdrowie tak fizyczne, jak i psychiczne.

Raport Activy "Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych. Nowe porządki" (2020) pokazał, że chociaż dla pracowniczek i pracowników zdrowie i sport nadal znajdują się na szczycie listy potrzeb związanych z dobrostanem, to jednak najbardziej ostatnio wzrosło dla nich znaczenie psychicznej równowagi.

  • 90,6% pracowników (pracujących zdalnie) wskazuje, że bardzo pożądany przez nich benefit to dostęp do portalu, gdzie umieszczane są artykuły, filmy, porady i szkolenia z obszaru wellbeing*
  • 86% zatrudnionych chciałoby, aby pracodawca przekazywał im wiedzę dotyczącą sposobów walki ze stresem*
  • 72% pracowników uważa, że ich pracodawca powinien wprowadzić benefity związane z kondycją psychiczną**
  • 55% pracujących oczekuje, że firmy będą ich wspierać emocjonalnie**

*"Trendy HR 2020", Deloitte

**Raport Activy "Przyszłość wellbelingu i benefitów" 2020

Wellness to nie koszt, tylko inwestycja

Ludzie lepiej oceniają pracodawcę, jeśli ten inwestuje w ich dobrostan psychiczny (Activy). Z kolei dla pracodawcy holistyczne podejście do dbania o pracowników również stanowi korzyść. Wypalenie zawodowe, które w Polsce poszybowało niedawno w górę (badanie ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View" wskazuje, że co czwarty pracujący Polak czuje się wypalony), przynosi firmom straty, jest chociażby przyczyną częstych absencji czy szybkiej rotacji pracowników.

Pracownik zdrowy, spokojny, wypoczęty, kultywujący dobre relacje z innymi, rozwijający się zawodowo – to zaangażowany, produktywny i lojalny pracownik. Dbając o siebie na wszelkich możliwych polach, rozwija również nasz biznes.

Jak widać, benefity związane z wellbeingiem to już prawdziwy must have. W Stanach Zjednoczonych zdążyły już stać się normą – Europa stawia tutaj raczej pierwsze kroki.

Wiemy już, że dbanie o dobrostan fizyczny i psychiczny pracownika to dla pracodawcy długofalowa, trafiona inwestycja. Tylko w jaki sposób firmy mogą najskuteczniej zapewnić wsparcie pracownikom oraz inwestować w ich samorozwój?

Typy benefitów wellbeingowych

Na dobrostan psychiczny składa się wiele elementów i każdy z nich powinien zostać w ramach odpowiedniego benefitu dobrze zagospodarowany. Według raportu Activy polscy pracownicy jako najważniejsze potrzeby związane z kondycją psychiczną zgłaszają (malejąco):

  • Zarządzanie stresem
  • Wyciszenie, spokój, mindfulness
  • Radzenie sobie z presją zawodową
  • Nawiązywanie i utrzymywanie relacji
  • Dbanie o zdrowie
  • Godzenie pracy z opieką nad dzieckiem
  • Łagodzenie strachu i lęku

Jak pracodawcy odpowiadają na to niełatwe wyzwanie? W wielu firmach postawiono na zdalne zajęcia sportowe, webinary dotyczące stresu czy lęku, sportowe wyzwania, półkolonie dla dzieci, zapewnienie ergonomicznych foteli biurowych do pracy zdalnej, aplikacje mające (na powrót) integrować pracowników czy dopłaty do wizyt u psychologa lub psychiatry. Działania te można przypisać do kategorii employee assistance program.

Ciekawym pomysłem jest tworzenie platform psychologicznych online, hubów z contentem wspierającym pracownika. Pytanie tylko – czy wszystkie te narzędzia gwarantują długofalowy dostęp do najwyższej jakości materiałów z dziedziny wellbeing i rozwoju zawodowego?

"Wyborcza" uwalnia potencjał pracownika

Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: niekoniecznie. Dlatego my postanowiliśmy wypełnić tę lukę, tworząc specjalną ofertę prenumeraty cyfrowej jako benefitu pracowniczego. Nasze hasło i myśl przewodnia to: Odblokuj potencjał pracownika! Wierzymy, że wiedza z wiarygodnego źródła to odpowiedź na wszelkie dręczące dzisiejsze pracowniczki i pracowników problemy.

W rzeczywistości VUCA na co dzień mierzymy się z pytaniami, na które wcale nie jest łatwo znaleźć sensowną, pomocną i godną zaufania odpowiedź. Internet zalewają samozwańczy coachowie, fake newsy i clickbaity, na które tracimy tylko cenny czas i nerwy. Bez odpowiedzi na nasze poważne wątpliwości czujemy się jednak w wielu sferach zablokowani – zarówno prywatnie, jak i zawodowo. Nasza kreatywność i motywacja spadają, nieraz spadamy w czarną dziurę frustracji.

Przypomnijmy, że aż 90,6% pracujących zdalnie oczekuje w ramach benefitu dostępu do portalu z informacjami i szkoleniami z dziedziny wellbeingu, z których mogliby korzystać samodzielnie. I tu pojawia się "Wyborcza".

Opracowaliśmy pakiet subskrypcji umożliwiający nieograniczone korzystanie z treści czterech serwisów: Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, WysokieObcasy.pl i InstytutDobregoŻycia.pl. Tworzą je profesjonalne, doświadczone redakcje. Stale rozbudowujemy content związany ze wzmacnianiem dobrostanu psychicznego i rozwojem kariery. Nie zapominamy o żadnym z obszarów wellbeingu: społecznym, fizycznym, psychicznym ani zawodowym. Obejmuje on nie tylko artykuły, ale również:

  • Webinary
  • Wideo
  • Podcasty
  • Warsztaty
  • Quizy

Nawiązaliśmy owocną współpracę z trzema zewnętrznymi ambasadorami, którzy wzbogacają nasze treści o użyteczne, eksperckie porady i informacje, również w formie e-kursów:

  1. Taisja Laudy – światowej klasy ekspertka pomagająca rozwijać nasze mocne strony
  2. Tomek Kryszczyński – psycholog, trener, nauczyciel mindfulness
  3. Ula Radzińska – doświadczona nauczycielka jogi i medytacji
 

Nie kupujesz kota w worku

Przygoda z naszym benefitem zaczyna się od 90-dniowego bezpłatnego dostępu dla pracowników. Na każdym etapie "Wyborcza" służy pracodawcy wsparciem, pomagając zaangażować pracowników i zachęcić ich do wlogowań – zapewniamy onboarding oraz spotkania wprowadzające pracowników w korzyści i zasady działania subskrypcji.

Zanim pracodawca zdecyduje się na zakup prenumeraty, dostaje od nas wyniki i omówienie ankiety przeprowadzonej wśród pracowników korzystających z 90-dniowego darmowego dostępu. W ten sposób pracodawca nie kupuje w ciemno – ma wiedzę, czy jego pracownicy faktycznie potrzebują tego benefitu.

Jeśli decyzja brzmi "Tak", przystępujemy do negocjacji, z możliwością ELASTYCZNEGO DOPASOWANIA WARUNKÓW do potrzeb klienta.

Dodamy tutaj nieskromnie, że nasz benefit cieszy się wśród firm dużą popularnością.

"Wyborcza" edukuje też rynek:

  • obejmujemy patronatem medialnym najciekawsze branżowe wydarzenia
  • nasi eksperci są na nich obecni (konferencje HR Evolution, HR Master i Meet Benefit)
  • będziemy obecni w prestiżowych raportach (Digital HR)

Więcej informacji oraz formularz zamówienia prenumeraty znajdziesz TUTAJ

Zachęcamy do posłuchania i/lub obejrzenia rozmowy z autorką tego artykułu na temat ekonomii subskrypcji w ramach podcastu Jowity Michalskiej "DIGITALKS".

 
Agnieszka Połońska
Kierowniczka ds. Sprzedaży i Rozwoju Cyfrowej Prenumeraty Instytucjonalnej