Subskrypcja serwisów grupy Wyborcza.pl to unikalny na polskim rynku benefit, niosący wiele korzyści tak dla pracowników, jak i pracodawcy. Dostęp do różnorodnych, rzetelnych i użytecznych treści z obszarów takich jak psychologia, kultura, finanse, społeczeństwo czy rozwój zawodowy spełnia potrzeby pracowniczek i pracowników ze wszystkich pokoleń.

Reprezentanci różnych generacji mają swój specyficzny styl pracy, różne potrzeby związane z benefitami, inne wybory dotyczące konsumowanych treści. Zetki, milenialsi i osoby z pokolenia X pracują ramię w ramię, wnosząc do teamów cenną jakość - różnorodność. 

W trudnym, niepewnym czasie wielokryzysu wszyscy potrzebujemy narzędzi do pielęgnowania dobrostanu, wskazówek, jak rozwijać swoją karierę, zachowując work-life balance czy też przewodnika po wartościowych wydarzeniach kulturalnych, które pogłębiają nasze doświadczenie i odrywają od codzienności. 

Te potrzeby zaspokaja unikalny benefit Wyborczej subskrypcja serwisów Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl. Profesjonalne dziennikarstwo, wkład uznanych ekspertów, różnorodne formaty, szeroka paleta tematów przyciąga odbiorczynie i odbiorców wszystkich pokoleń. 

Trzy pokolenia - zbieżności i różnice

Na rynku pracy mamy obecnie trzy pokolenia: X, Y (milenialsi) i Z. Wiele ich różni, ale są też punkty wspólne. Najważniejszym jest głód kultury. Reprezentanci każdej generacji mają potrzebę uczestnictwa w kulturze – tak wysokiej, jak i popularnej. Chcą wiedzieć, jaki serial jest wart obejrzenia, na jaki koncert warto się wybrać, który festiwal najbardziej trafi w ich gusta.

Prześledźmy po kolei profile i potrzeby informacyjne X-ów, Y-greków i Z-etek.

Pokolenie X

To osoby w wieku 44-59 lat. Najczęściej poszukują newsów oraz treści dotyczących finansów i emerytur, zdrowia i wellnessu, edukacji, kultury, rynku pracy i psychologii.

X-owie znani są z pracowitości i lojalności wobec pracodawców.

Zmiana technologiczna działa się na ich oczach, nie byli w niej zanurzeni od zawsze. Dlatego cenią tradycyjne formaty treści, takie jak dłuższe, pogłębione teksty.

Cenią sprawdzone marki prasowe z długim stażem - a jedną z najważniejszych jest Wyborcza.

Pokolenie Y

Inaczej nazywani milenialsami. Mają 30 do 43 lat i interesują się przede wszystkim: nowinkami technologicznymi, pracą i karierą, stylem życia, kulturą, rynkiem pracy i mieszkaniowym, gospodarką, lokalnością oraz psychologią, z naciskiem na relacje i związki.

Tak jak X-owie i w odróżnieniu od zoomerów, nie urodzili się ze smartfonami w ręku. Jednak są biegli w nowych technologiach i stoją gdzieś pomiędzy tradycyjną konsumpcją treści a korzystaniem z najnowszych formatów i platform.

Reprezentanci generacji Y w pracy cenią elastyczność i możliwość samorealizacji. Ważne są dla nich nowoczesne wartości, takie jak inkluzywność i różnorodność. Milenialsi o wiele bardziej niż X-owie (choć nieco mniej niż zetki) dbają o swoje zdrowie psychiczne i work-life balance.

Pokolenie Z

Zetki, iGen bądź zoomerzy sa ulubionym tematem narzekań niektórych starszych pracowników oraz licznych publikacji medialnych z sensacyjnymi nagłówkami. Wokół najmłodszego pokolenia na rynku pracy narosło wiele mitów i szkodliwych stereotypów. Ponoć są leniwi, roszczeniowi i mają małe kompetencje. Jednak rzeczywistość - ujęta chociażby w raportach, takich jak „Społecznicy czy egoiści? Pokolenie Z na rynku pracy" (2023) firmy well.hr - tego nie potwierdza.

Zoomerki i zoomerzy oczekują treści z taki obszarów jak: duże newsy, edukacja, kultura, rynek pracy i mieszkań, wakacje, lokalność oraz... informacje o absurdach.

Osoby w wieku 14 do 24 lat są oczywiście cyfrowymi tubylcami – nie znają świata bez internetu, aplikacji i smartfonów. Czują się tam jak ryby w wodzie i na ich pomoc w dziedzinie technologii zawsze mogą liczyć starsi pracownicy.

Zetki cechuje co prawda krótszy czas uwagi i koncentracji, ale również: elastyczność, wrażliwość na problemy społeczne i ekologię oraz duża świadomość swoich potrzeb i granic psychologicznych. Przedstawiciele tego pokolenia świadomie i intensywnie dbają o swoją kondycję fizyczną i dobrostan psychiczny.

Subskrypcja Wyborcza.pl dla wszystkich pokoleń

Pracodawca zapewniający swojej kadrze subskrypcję Wyborcza.pl jako benefit otwiera przed nią skarbiec wiarygodnej wiedzy, praktycznych porad i bilet wstępu do bogactwa kultury.

Treści Wyborczej obejmują nie tylko pojedyncze publikacje w takich formatach jak artykuł, podcast, wideo, event czy webinar, ale również duże projekty społeczne i edukacyjne z udziałem sponsorów, spinające działania klamrą ważnej idei. Akcje Wyborczej, Wysokich Obcasów i Wyborcza.biz w dużej części wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ 2030.

Wspólne dla wszystkich pokoleń zainteresowanie kulturą serwisy grupy Wyborcza.pl zaspokajają na wiele sposobów. Na Wyborcza.pl będzie to dział Kultura i Książki, podcasty "Książki. Magazyn do słuchania" oraz poświęcony filmom i serialom podcast "Sobotni seans".

Do jakich treści i formatów bliskich różnym pokoleniom daje jeszcze dostęp do naszych serwisów w ramach benefitu?

Pokolenie X:

  • Dział Życie po pięćdziesiątce w serwisie Żyć lepiej. Psychologia codziennie (w ramach WysokieObcasy.pl)
  • Dział Poradniki na Wyborcza.pl
  • 30 serwisów lokalnych
  • Podcasty "Zdrowa rozmowa" i "Moja medyczna historia" na Wyborcza.pl
  • Dział Emerytury i Oszczędnik na Wyborcza.biz
  • Działy magazynowe na Wyborcza.pl: Wolna Sobota, Ale historia, Duży Format
  • Dział Menopauza na WysokieObcasy.pl

Pokolenie Y:

  • Działy Dobre życie, Dobre relacje, Dobra praca oraz Odblokuj swój potencjał (artykuły, wideo i e-kursy) w serwisie Instytut Dobrego Życia (część WysokieObcasy.pl)
  • Podcast i dział "Być rodzicem" na WysokieObcasy.pl
  • Dział Tech na Wyborcza.biz i Kobieta i technologie w serwisie WysokieObcasy.pl
  • Publikacje i eventy w ramach dużych projektów: "Życie zawodowe. Rozmowy o pracy", "Festiwal matematyki" (dla dzieci), "PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci", "Silna jak dziewczynka"
  • Konkursy, quizy i plebiscyty ("Kobiety w podróży", "Superbohaterka", "Supermiasta i Superregiony")
  • Działy Moda, Styl życia i Uroda na WysokieObcasy.pl

Pokolenie Z:

  • Serwis Żyć lepiej. Psychologia codziennie i Instytut Dobrego Życia na WysokieObcasy.pl
  • Psychologiczny podcast "Moja odwaga" na Wyborcza.pl
  • Publikacje i eventy w ramach projektów - "Nieustraszona w pracy", "Superbohaterka", "Kobiety w podróży", "Męskość na nowo", "Wielki test wiedzy o klimacie"
  • Podcast "Męskoosobowy" o wyzwaniach nowej, wrażliwej męskości
  • Materiały wideo w Strefie czytania i oglądania na Wyborcza.pl
  • Tik Tok Wyborcza.pl, Instagram Wysokich Obcasów i Wysokich Obcasów Extra
  • Infografiki w dziale BIQdata Wyborcza.pl
  • Dział z rysunkami satyrycznymi Andrzej rysuje

Podsumowując - bogactwo obszarów tematycznych i formatów Wyborczej jest tak wielkie, że pracowniczki i pracownicy z każdego pokolenia znajdą tu ważne, atrakcyjne, użyteczne dla siebie treści. Redakcje dbają o rozwój działów i projektów wokół najistotniejszych dzisiaj sfer i zagadnień, takich jak wsparcie psychologiczne, kultura czy rozwój zawodowy.

Dlaczego Wyborcza? 

Jesteśmy najsilniejszą marką prasową w Polsce, z 35 latami doświadczenia, blisko 300 tys. subskrybentów oraz 400 profesjonalnymi dziennikarkami i dziennikarzami, tworzącymi miesięcznie około 500 publikacji. 

Wyborcza to lider cyfrowej transformacji w Polsce – pod względem liczby cyfrowych prenumerat plasuje się na 10. miejscu w Europie i 33. na świecie. 

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów Gazeta Wyborcza była we wrześniu 2024 roku najbardziej opiniotwórczym medium, z 3 900 cytowaniami. Podkreślmy, że dziennik rywalizował nie tylko z prasą i portalami informacyjnymi, ale też z programami telewizyjnymi i stacjami radiowymi.

Wyborcza.pl (ze zdigitalizowanymi magazynami Książki, Ale Historia, Wolna Sobota, Duży Format oraz 30 serwisami lokalnymi), Wyborcza.biz., WysokieObcasy.pl (a w ich ramach Żyć Lepiej. Psychologia codziennie i Instytut Dobrego Życia) dostarczają treści w różnych formatach, są to np. e-booki, e-kursy, webinary, wideo, quizy, konkursy, plebiscyty, interaktywne raporty, podcasty, poradniki, eventy, rozbudowane infografiki, felietony, wywiady, reportaże. 

Obszary tematyczne obecne w serwisach grupy Wyborcza.pl to m.in.: rozwój osobisty, styl życia, zdrowie, psychologia, kariera, rynek pracy, finanse, własna firma, ekologia, nowinki technologiczne, kompetencje przyszłości, równouprawnienie, różnorodność, inkluzywność, opinie ekspertek i ekspertów, polemiki autorytetów, motoryzacja, zapowiedzi i recenzje filmów, seriali, koncertów czy książek, historia i ważne rocznice. 

Wygodną i atrakcyjną opcją konsumpcji treści Wyborczej jest aplikacja, która zapewnia: 

  • Personalizację
  • Funkcję odsłuchu
  • Tryb jasny/ciemny
  • Powiadomienia
  • Wyszukiwarkę
  • Wybór czcionki
  • Schowek
  • Podcasty

Nasz benefit: korzyści dla kadry i pracodawcy

Sprawdziliśmy, jak benefit w formie subskrypcji Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl oceniają sami pracownicy. Co było dla nich najbardziej wartościowe?

  • "Dostęp do niezależnych informacji, śledztw dziennikarskich, komentarzy i opinii,a także o ważnych wydarzeniach kulturalnych, inicjatywach obywatelskich."
  • "Pogłębione teksty, np. reportaże, recenzje książek, filmów, seriali."
  • "Dostęp do ciekawych i wiarygodnych artykułów z kategorii historia, nauka, kultura, reportaże."
  • "Informacje z Polski (mieszkam za granicą), ze szczególnym uwzględnieniem działów kultura, magazyn Wysokie Obcasy, reportaże etc."
  • "Dostęp do niezależnych informacji, śledztw dziennikarskich, komentarzy i opinii, a także o ważnych wydarzeniach kulturalnych, inicjatywach obywatelskich."
  • "Dostęp do bieżących info plus reportaże/pogłębione artykuły z magazynu Duży Format."
  • "Bieżące, wiarygodne informacje z kraju i świata w jednej gazecie. Możliwość korzystania z archiwum."

Subskrypcja serwisów grupy Wyborcza.pl to świetna inwestycja. Pracownicy:

  • Zwiększają swoje zaangażowanie, produktywność i lojalność
  • Świadomie pielęgnują swój dobrostan, co przekłada się również na dobre funkcjonowanie w zespołach
  • Podnoszą swoje kompetencje zawodowe i komunikacyjne
  • Pogłębiają wiedzę z różnych obszarów, także tych związanych z branżą, w której pracują
  • Wyrównują wiedzę, dzięki czemu teamy mogą bardziej efektywnie i kreatywnie współpracować
  • Pracowniczki i pracownicy czują się docenieni przez pracodawcę, a ten czynnik ma wielki wpływ na satysfakcję z pracy

Pracodawca:

  • Wzmacnia swój wizerunek eksperta i atrakcyjnego pracodawcy
  • Inwestując w rozwój kadry, inwestuje w sukces swojej organizacji
  • Przyciąga i zatrzymuje talenty
  • Dając kadrze narzędzie do rozwoju osobistego i zawodowego, buduje wartościową kulturę organizacyjną
  • Zwiększa poziom integracji i produktywności zespołów

Warto podkreślić, że benefit Wyborczej – idealny dla wszystkich pokoleń - to doskonałe narzędzie do polepszenia komunikacji między pracownikami w różnym wieku. Mając podobny zasób wiedzy i wspólną platformę z treściami, mogą wymieniać się informacjami, opiniami, odczuciami. To buduje prawdziwą społeczność, otwartą, zintegrowaną, pracującą w pozytywnej atmosferze wzajemnego zrozumienia i wsparcia.