Reprezentanci różnych generacji mają swój specyficzny styl pracy, różne potrzeby związane z benefitami, inne wybory dotyczące konsumowanych treści. Zetki, milenialsi i osoby z pokolenia X pracują ramię w ramię, wnosząc do teamów cenną jakość - różnorodność.
W trudnym, niepewnym czasie wielokryzysu wszyscy potrzebujemy narzędzi do pielęgnowania dobrostanu, wskazówek, jak rozwijać swoją karierę, zachowując work-life balance czy też przewodnika po wartościowych wydarzeniach kulturalnych, które pogłębiają nasze doświadczenie i odrywają od codzienności.
Te potrzeby zaspokaja unikalny benefit Wyborczej – subskrypcja serwisów Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl. Profesjonalne dziennikarstwo, wkład uznanych ekspertów, różnorodne formaty, szeroka paleta tematów przyciąga odbiorczynie i odbiorców wszystkich pokoleń.
Na rynku pracy mamy obecnie trzy pokolenia: X, Y (milenialsi) i Z. Wiele ich różni, ale są też punkty wspólne. Najważniejszym jest głód kultury. Reprezentanci każdej generacji mają potrzebę uczestnictwa w kulturze – tak wysokiej, jak i popularnej. Chcą wiedzieć, jaki serial jest wart obejrzenia, na jaki koncert warto się wybrać, który festiwal najbardziej trafi w ich gusta.
Prześledźmy po kolei profile i potrzeby informacyjne X-ów, Y-greków i Z-etek.
Pokolenie X
To osoby w wieku 44-59 lat. Najczęściej poszukują newsów oraz treści dotyczących finansów i emerytur, zdrowia i wellnessu, edukacji, kultury, rynku pracy i psychologii.
X-owie znani są z pracowitości i lojalności wobec pracodawców.
Zmiana technologiczna działa się na ich oczach, nie byli w niej zanurzeni od zawsze. Dlatego cenią tradycyjne formaty treści, takie jak dłuższe, pogłębione teksty.
Cenią sprawdzone marki prasowe z długim stażem - a jedną z najważniejszych jest Wyborcza.
Pokolenie Y
Inaczej nazywani milenialsami. Mają 30 do 43 lat i interesują się przede wszystkim: nowinkami technologicznymi, pracą i karierą, stylem życia, kulturą, rynkiem pracy i mieszkaniowym, gospodarką, lokalnością oraz psychologią, z naciskiem na relacje i związki.
Tak jak X-owie i w odróżnieniu od zoomerów, nie urodzili się ze smartfonami w ręku. Jednak są biegli w nowych technologiach i stoją gdzieś pomiędzy tradycyjną konsumpcją treści a korzystaniem z najnowszych formatów i platform.
Reprezentanci generacji Y w pracy cenią elastyczność i możliwość samorealizacji. Ważne są dla nich nowoczesne wartości, takie jak inkluzywność i różnorodność. Milenialsi o wiele bardziej niż X-owie (choć nieco mniej niż zetki) dbają o swoje zdrowie psychiczne i work-life balance.
Pokolenie Z
Zetki, iGen bądź zoomerzy sa ulubionym tematem narzekań niektórych starszych pracowników oraz licznych publikacji medialnych z sensacyjnymi nagłówkami. Wokół najmłodszego pokolenia na rynku pracy narosło wiele mitów i szkodliwych stereotypów. Ponoć są leniwi, roszczeniowi i mają małe kompetencje. Jednak rzeczywistość - ujęta chociażby w raportach, takich jak „Społecznicy czy egoiści? Pokolenie Z na rynku pracy" (2023) firmy well.hr - tego nie potwierdza.
Zoomerki i zoomerzy oczekują treści z taki obszarów jak: duże newsy, edukacja, kultura, rynek pracy i mieszkań, wakacje, lokalność oraz... informacje o absurdach.
Osoby w wieku 14 do 24 lat są oczywiście cyfrowymi tubylcami – nie znają świata bez internetu, aplikacji i smartfonów. Czują się tam jak ryby w wodzie i na ich pomoc w dziedzinie technologii zawsze mogą liczyć starsi pracownicy.
Zetki cechuje co prawda krótszy czas uwagi i koncentracji, ale również: elastyczność, wrażliwość na problemy społeczne i ekologię oraz duża świadomość swoich potrzeb i granic psychologicznych. Przedstawiciele tego pokolenia świadomie i intensywnie dbają o swoją kondycję fizyczną i dobrostan psychiczny.
Pracodawca zapewniający swojej kadrze subskrypcję Wyborcza.pl jako benefit otwiera przed nią skarbiec wiarygodnej wiedzy, praktycznych porad i bilet wstępu do bogactwa kultury.
Treści Wyborczej obejmują nie tylko pojedyncze publikacje w takich formatach jak artykuł, podcast, wideo, event czy webinar, ale również duże projekty społeczne i edukacyjne z udziałem sponsorów, spinające działania klamrą ważnej idei. Akcje Wyborczej, Wysokich Obcasów i Wyborcza.biz w dużej części wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ 2030.
Wspólne dla wszystkich pokoleń zainteresowanie kulturą serwisy grupy Wyborcza.pl zaspokajają na wiele sposobów. Na Wyborcza.pl będzie to dział Kultura i Książki, podcasty "Książki. Magazyn do słuchania" oraz poświęcony filmom i serialom podcast "Sobotni seans".
Do jakich treści i formatów bliskich różnym pokoleniom daje jeszcze dostęp do naszych serwisów w ramach benefitu?
Pokolenie X:
Pokolenie Y:
Pokolenie Z:
Podsumowując - bogactwo obszarów tematycznych i formatów Wyborczej jest tak wielkie, że pracowniczki i pracownicy z każdego pokolenia znajdą tu ważne, atrakcyjne, użyteczne dla siebie treści. Redakcje dbają o rozwój działów i projektów wokół najistotniejszych dzisiaj sfer i zagadnień, takich jak wsparcie psychologiczne, kultura czy rozwój zawodowy.
Jesteśmy najsilniejszą marką prasową w Polsce, z 35 latami doświadczenia, blisko 300 tys. subskrybentów oraz 400 profesjonalnymi dziennikarkami i dziennikarzami, tworzącymi miesięcznie około 500 publikacji.
Wyborcza to lider cyfrowej transformacji w Polsce – pod względem liczby cyfrowych prenumerat plasuje się na 10. miejscu w Europie i 33. na świecie.
Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów Gazeta Wyborcza była we wrześniu 2024 roku najbardziej opiniotwórczym medium, z 3 900 cytowaniami. Podkreślmy, że dziennik rywalizował nie tylko z prasą i portalami informacyjnymi, ale też z programami telewizyjnymi i stacjami radiowymi.
Wyborcza.pl (ze zdigitalizowanymi magazynami Książki, Ale Historia, Wolna Sobota, Duży Format oraz 30 serwisami lokalnymi), Wyborcza.biz., WysokieObcasy.pl (a w ich ramach Żyć Lepiej. Psychologia codziennie i Instytut Dobrego Życia) dostarczają treści w różnych formatach, są to np. e-booki, e-kursy, webinary, wideo, quizy, konkursy, plebiscyty, interaktywne raporty, podcasty, poradniki, eventy, rozbudowane infografiki, felietony, wywiady, reportaże.
Obszary tematyczne obecne w serwisach grupy Wyborcza.pl to m.in.: rozwój osobisty, styl życia, zdrowie, psychologia, kariera, rynek pracy, finanse, własna firma, ekologia, nowinki technologiczne, kompetencje przyszłości, równouprawnienie, różnorodność, inkluzywność, opinie ekspertek i ekspertów, polemiki autorytetów, motoryzacja, zapowiedzi i recenzje filmów, seriali, koncertów czy książek, historia i ważne rocznice.
Wygodną i atrakcyjną opcją konsumpcji treści Wyborczej jest aplikacja, która zapewnia:
Sprawdziliśmy, jak benefit w formie subskrypcji Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl oceniają sami pracownicy. Co było dla nich najbardziej wartościowe?
Subskrypcja serwisów grupy Wyborcza.pl to świetna inwestycja. Pracownicy:
Pracodawca:
Warto podkreślić, że benefit Wyborczej – idealny dla wszystkich pokoleń - to doskonałe narzędzie do polepszenia komunikacji między pracownikami w różnym wieku. Mając podobny zasób wiedzy i wspólną platformę z treściami, mogą wymieniać się informacjami, opiniami, odczuciami. To buduje prawdziwą społeczność, otwartą, zintegrowaną, pracującą w pozytywnej atmosferze wzajemnego zrozumienia i wsparcia.