Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
1 z 31
Boeing 787 Dreamliner w barwach Quatar Airways prezentowany na wystawie statycznej Paris Air Show - największej tego typu imprezy na świecie.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
2 z 31
W tegorocznej - jubileuszowej edycji - weźmie udział 2,2 tyś. firm związanych z lotnictwem...
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
3 z 31
...i 350 tyś. gości. Deszcz im nie straszny.
Fot. Bob Edme AP
4 z 31
W centrum uwagi jest najnowsze dziecko koncernu Airbus - model A350. Odrzutowiec jest w fazie testów i eksperymentalny, dziewiczy lot odbył tuż przed rozpoczęciem Paris Air Show.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
5 z 31
Bezpośredni konkurent - amerykański Boeing 787 Dreamliner (n/z w barwach Air India Airlines)- po wielomiesięcznym przymusowym uziemieniu ostro startuje. Na świecie lata już 60 tych maszyn, a koncern szczyci się zamówieniami na 833 kolejne.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
6 z 31
Najwiekszy obecnie samolot pasażerski Airbus A380 pomyślany jako "uderzenie" w Boeinga z jego ikoną - Jumbo Jetem (nawet - potocznie - nazwano ten model "SuperJumbo" ). Airbus produkuje cztery takie w ciągu miesiąca. Oficjalna cena samolotu to 403,9 mln $.
Fot. Francois Mori AP
7 z 31
Liniom lotniczym dostarczono nieco ponad sto egzemplarzy. N/z - w powietrzu - barwach British Airways.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
8 z 31
Myśliwiec Suchoj Su-35 z czerwoną gwiazdą na ogonie - najnowsza wersja, produkowana od 2010r.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
9 z 31
Rosyjskie lotnictwo wojskowe oficjalnie zamówiło 48 sztuk Su-35 (n/z)z planowaną dostawą do 2015.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
10 z 31
Producent utrzymuje, że Su-35 (n/z) ustępuje jedynie amerykańskiemu F-22 "Raptor" (ten jednak nie jest oferowany na międzynarodowym rynku ,lata na nim jedynie US Air Force).
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
11 z 31
Wzmocniona konstrukcja Su-35 (n/z podczas startu) pozwala na długi resurs - do 6000h (lub 30 lat użytkowania)i wydłuża okres między przeglądami głównymi nawet do 1500h.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
12 z 31
Dwa silniki Su-35 (AL-37F Saturn 117S)z niezależnymi dyszami o wektorowanym ciągu, zapewniają moc 86,3/142 kN (ciąg maksymalny 14 500 kg)
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
13 z 31
Su-35 Osiągi:
Prędkość maks.:2390 km/h
Prędkość wznoszenia: 280 m/s
Pułap praktyczny: 17 700 m
Zasięg: 3600 km (4500 km z podwieszanymi zbiornikami).
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
14 z 31
Su-35 - w kodowej nazwa Nato - "Flanker E". "W kuluarach" Paris Air show mówi się że Rosja i Chiny negocjują kontrakt na dostarczenie nieustalonej jeszcze partii tych myśliwców.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
15 z 31
Boeing 787 Dreamliner w barwach Air India Airlines (z tyłu) kołuje po lądowaniu. W centrum zdjęcia wojskowy transportowiec Antonow An-70.
Fot. Remy de la Mauviniere AP
16 z 31
An-70 miał być produkowany wspołnie na Ukrainie i w Rosji. W kwietniu b.r. Rosjanie się wycofali - "sami zbudujemy ten samolot" - deklaruje premier Ukrainy Mykoła Azarow.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
17 z 31
An-70 - w nowym wojskowym malowaniu - wciąż ma na kadłubie, prócz ukraińskiej - flagę Rosji.
Fot. Remy de la Mauviniere AP
18 z 31
Dron "Harop", prezentowany przez Izrael na swoim "stoisku". Bezzałogowiec jest wyposażony w 23 kilogramową głowicę przeznaczoną do niszczenia stacji radiolokacyjnych. Jest zdolny również do zwalczania celów w ruchu.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
19 z 31
Dassault Rafale - dwusilnikowy, wielozadaniowy myśliwiec ze skrzydłami w układzie "delta" - na wystawie statycznej.
Fot. Remy de la Mauviniere AP
20 z 31
Modele samolotów produkowanych przez AirbusIndustry na stoisku firmy.
Fot. Francois Mori AP
21 z 31
"Projekt Zero" - AgustaWestland. prototyp wiropłatu o napędzie elektrycznym, łączący w unikalnej kombinacji osiągi samolotu i zalety helikoptera.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
22 z 31
Wojskowy A400M w towarzystwie Alphajet-ów "Patrouille de France" (zespół akrobacyjny Francuskich Sił Powietrznych) uświetnia imprezę powietrzna paradą.
Fot. Remy de la Mauviniere AP
23 z 31
Dassault Rafale w barwach Francuskich Sił Powietrznych, podczas prezentacji umiejetności pilota i możliwości maszyny.
Fot. Francois Mori AP
24 z 31
Dassault Rafale w barwach Francuskich Sił Powietrznych, podczas prezentacji umiejetności pilota i możliwości maszyny.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
25 z 31
Dassault Rafale w barwach Francuskich Sił Powietrznych, podczas prezentacji umiejetności pilota i możliwości maszyny.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
26 z 31
Dassault Rafale w barwach Francuskich Sił Powietrznych, podczas prezentacji umiejetności pilota i możliwości maszyny.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
27 z 31
Cywile nie nie ustępują wojskowym pilotom - Extra 330SC.
Fot. Francois Mori AP
28 z 31
Breitling Extra 300 podczas kręcenia / akrobacji.
Fot. Francois Mori AP
29 z 31
Francuz (na górze) i Niemiec (niżej) - helikoptery Tiger w locie demonstracyjnym.
Fot. PASCAL ROSSIGNOL REUTERS
30 z 31
Airbus A380 w barwach British Airways - na ziemi...
Fot. Francois Mori AP
31 z 31
...i w ostatniej fazie startu.
Wszystkie komentarze