Większy, bardziej ekskluzywny, mobilny - zmiany w "Dużym Formacie"

01.05.2012 12:13
A A A
Od 20 czerwca 2013 roku czwartkowy magazyn reporterów "Gazety Wyborczej" proponuje więcej reportaży prezentowanych w magazynowej formie, większym formacie i objętości. Zmieniony "Duży Format" ukazuje z "Gazetą Wyborczą" oraz w wersji na iPada.
Nad nowym "Dużym Formatem" pracuje wzmocniony zespół ze stałymi autorami, m.in. Mariuszem Szczygłem, Krzysztofem Vargą, Jackiem Hugo-Baderem, Lidią Ostałowską, Ewą Winnicką z "Polityki", która co tydzień przedstawi portret Polaka w pracy, Małgorzatą Kolińską-Dąbrowską z klasycznym reportażem interwencyjnym oraz Michałem Matysem z cyklem reportaży ekonomicznych "Przychodzi Matys do milionera". Autorami będą także młodzi reporterzy z lokalnych oddziałów "Gazety Wyborczej", absolwenci Polskiej Szkoły Reportażu i pisarze młodego pokolenia.

W każdym wydaniu "Dużego Formatu" czytelnicy znajdą około 20 tekstów polskich i zagranicznych, prezentowany z rozmachem fotoreportaż, komiks "Polska Mistrzem Polski", lubianą przez czytelników jolkę i kolumnę o najlepszych filmach dokumentalnych. Magazyn zyskał bardziej nowoczesny i dynamiczny layout przygotowany przez Magdalenę Mamajek-Mich, zastępcę dyrektora artystycznego "Gazety".

Rozwój "Dużego Formatu" - jedynego w Polsce magazynu reportażu - to kolejny krok w promowaniu tej formy dziennikarskiej na łamach "Gazety Wyborczej". "Gazeta", podobnie jak "The New York Times" i "The Guardian", stawia na klasyczne reportaże. Jako pierwsza w Polsce wprowadziła m.in. serię minibooków zawierających skomponowane w spójną całość teksty, reportaże i wywiady autorstwa najlepszych polskich felietonistów i dziennikarzy dostępne w internetowej księgarni Publio.pl.

"Duży Format" ukazuje się równolegle w wersji na iPada. W wydaniu cyfrowym towarzyszy mu lubiana przez czytelników interaktywna krzyżówka - jolka.