Za nami intensywny rok obfitujący w zmiany, nowe pomysły i wdrożenia. Jednak z azymutu nie straciliśmy tego, co dla Grupy Wyborcza jest najważniejsze: zaangażowania w projekty i akcje społeczne, które mają znaczenie i dostarczania naszym klientom innowacyjnych rozwiązań.

W dobie fake newsów i miałkich, clikbaitowych treści, jakościowe materiały tworzone przez dziennikarzy Wyborczej, Wysokich Obcasów i Wyborczej BIZ oraz zaangażowanie w ważne społecznie tematy to duża przewaga na rynku. Wartościowy kontekst dla kampanii reklamowych naszych klientów sprawia, że marka ma zapewnioną uwagę odbiorcy, brand safety i dotarcie do jakościowych odbiorców – Super Userów, czyli subskrybentów Wyborczej. Jak pokazują badania – Super Userzy to świadomi konsument, wydający znacząco więcej pieniędzy na zakup produktów i usług w internecie.

65% naszych treści w serwisach internetowych odnosi się do stylu życia: społeczeństwo, psychologia, zdrowie, nauka, ekologia, sport, kultura czy biznes.

Naszym atutem jest nie tylko jakość, ale także i różnorodność treści.

ESG w Grupie Wyborcza

W 2024 r. zrealizowaliśmy około 100 projektów, które dotykały ważnych społecznie tematów. Nasze projekty wpisują się także w cele zrównoważonego rozwoju ONZ.

W ub. roku zrealizowaliśmy projekty, które dotykały ważnych obszarów:

  • Inkuzywność – np. Silna jak dziewczynka czy Zaprojektowane po ludzki
  • Siła kobiet – np. Nieustraszona, Superbohaterka
  • Wyzwania społeczne – m.in. Czysta Moc i Poruszmy przyszłość naszych dzieci
  • Troska o klimat – Jedna Planeta. Jedno Życie czy testy Wiedzy o Klimacie
  • Zdrowie i dobrostan psychiczny – m.in. Pod dobrą opieką czy Żyć lepiej
  • Lokalne społeczności – np. Supermiasta, Miasta Idei i lokalne nagrody

Eventy i festiwale

W całej Polsce zorganizowaliśmy aż 133 eventy w wielu miastach. Gale, spotkania i warsztaty – razem z naszymi klientami angażujemy się w różny sposób.

Zorganizowaliśmy gale w naszych sztandarowych projektach, m.in. galę konkursu Zaprojektowane po ludzku, nagrody literackiej Nike czy Superbohaterki.

Przeprowadzaliśmy na żywo Wielki Test Wiedzy o Klimacie dla uczniów szkół średnich równocześnie w ośmiu miastach, cykl lokalnych spotkań Kobiety Wiedzą, Co Robią czy spotkania w ramach projektu Miasta Idei.

Zorganizowaliśmy także dwa duże festiwale, które już na stałe wpisały się kalendarz muzycznych wydarzeń:

  • Olsztyn Green Festival - najbardziej eko festiwal w Polsce
  • Co Jest Grane Festival, czyli festiwal o piknikowej atmosferze dla całych rodzin
55 tys.
osób
bawiło się podczas naszych festiwali

Obecność sponsorów i partnerów na festiwalach ma ogromne znaczenie dla ich marek - 40% badanych uważa, że jak jakaś marka jest sponsorem ulubionego artysty lub festiwalu chcę dowiedzieć się  o niej i jej produktach więcej (Grupa Havas oraz Universal Music Polska, maju 2019 r. N = 1018, wiek 18+, metodologia CAWI)

Nowe oferty dla kampanii w internecie

Dbamy o komfort naszych subskrybentów i nasze serwisy -  Wyborcza.pl, Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.biz wciąż wyróżniają się na rynku nieinwazyjną siatką reklamową, dzięki której emitowane kampanie reklamowe są bardziej widoczne i charakteryzują się większym skupieniem niż średnia rynkowa.

Aby zapewnić naszym klientom wysoką skuteczność, ciągle optymalizowaliśmy wskaźniki i w wprowadzaliśmy nowe rozwiązania dla kampanii internetowych:

  1. Takeover, czyli przejęcie wszystkich formatów w serwisie na jeden dzień
  2. Max Impact łączący w jednej ofercie zasięg serwisów Grupy Wyborcza oraz Grupy Eurozet, wykorzystujący siłę grupy
  3. Pakiet High Attention, który pozwala na wykorzystanie najbardziej jakościowych placementów reklamowych
  4. Premiumboard XL - ekskluzywny format premium, który gwarantuje mocną ekspozycję marki przez cały czas trwania kampanii

 Działo się w prasie

Grupa Wyborcza to także znaczące tytuły prasowe – poza „Gazetą Wyborczą" w swoim portfolio mamy „Wysokie Obcasy", Wysokie Obcasy Extra" i unikatowy magazyn „Książki. Magazyn do czytania".

Choć co i rusz w dobie ekspansji internetu zapowiada się śmierć prasy, ona wciąż wzbudza duże zainteresowanie czytelników. Tak, sprzedaż prasy spada. Ale równocześnie prasa zyskuje na znaczeniu – czytanie prasy skupia znacznie większą uwagę odbiorcy niż internet.

Prasowa odsłona Grupy Wyborcza w 2024 to m.in.

  • Obłożenia reklamowe  - kilkukrotnie nasi klienci zaskoczyli czytelników oryginalnym pomysłem na obłożenie , m.in. Disney Plus promując serial Szogun treści napisał po polsku, ale za to tekst  był złożony w tradycyjnym zapisie japońskim, czyli pionowo (tategaki).
  • Dodatki prasowe – wydaliśmy ponad 300 dodatków do „Gazety Wyborczej" - zarówno redakcyjnych, przy których obecni byli sponsorzy oraz natywnych
  • Wysokie Obcasy Extra  wciąż na podium - utrzymały wysoką, 3. pozycję w rankingu czytelnictwa magazynów luksusowych.

Zobaczcie, co jeszcze działo się u nas w 2024