4 sierpnia 2022 r. ruszyła 2. edycja projektu Wysokichobcasów.pl i Wyborczej.biz - "#Nie posiadam. Korzystam, używam, współdzielę". Ideą akcji jest popularyzowanie "życia na abonament". W tym roku tematem wiodącym będzie funkcjonowanie biznesów subskrypcyjnych.

Jeszcze do niedawna w naszym społeczeństwie popularna była postawa "mieć jak najwięcej" - wszechobecna kultura konsumpcji nakazywała nam gromadzić ciągle nowe przedmioty. Dziś wiele osób jest już tym zmęczonych, a jednocześnie dostrzega też ekologiczne zagrożenia nadmiernego posiadania. Coraz częściej więc zamiast produktu wybieramy usługę.

Śledzimy trend "życia na abonament"

Coworking, foodsharing, crowdfunding czy wymiana społeczna stały się dla wielu Polek i Polaków codziennością. Dlatego zakładanie firm opartych na modelu subskrypcyjnym lub przekształcanie swojego biznesu w subskrypcyjny to ważny i pilny temat.

Tegoroczna odsłona akcji "#Nie posiadam. Korzystam, używam, współdzielę" skupia się więc na wyzwaniach stojących przed firmami chcącymi oprzeć swój model funkcjonowania na subskrypcjach.

W ramach projektu "#Nie posiadam" na łamach "Gazety Wyborczej", "Wysokich Obcasów" oraz na Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl ukaże się cykl publikacji na ten temat. Ponadto powstanie seria podcastów udostępnianych w serwisach "Wyborczej".

Stronę projektu można znaleźć POD TYM ADRESEM. Pierwsza publikacja pod szyldem "#Nie posiadam" to wywiad z Maciejem Zawadzkim, założycielem pierwszej w Polsce firmy świadczącej usługę subskrypcji przedmiotów - RentUP Europe SA. - CZYTAJ.

Międzynarodowa konferencja częścią "#Nie posiadam"

Kamieniem milowym akcji będzie druga już międzynarodowa konferencja online SubscriptiON Day, organizowana przez zespół Wyborcza.pl, która odbędzie się 17 listopada 2022 r. Podczas wydarzenia liderzy rynku subskrypcji z całego świata opowiedzą między innymi o tym, jak założyć firmę opartą na modelu subskrypcyjnym. ZAPISZ SIĘ na konferencję.

Projekt "#Nie posiadam" miał swoją premierę w maju 2021 r. Pierwsza edycja skupiała się na kształtowaniu nowego, zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji. Materiały powstające w ramach akcji można było czytać przez 6 miesięcy - m.in. na łamach dziennika i magazynu „Wysokie Obcasy", na Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.biz oraz w specjalnym serwisie.

Wiemy co nieco o subskrypcjach

Wyborcza.pl to lider medialnego rynku subskrypcji w Polsce. 290 tys. sprzedanych cyfrowych prenumerat zapewnia nam miejsce w europejskiej czołówce tytułów oferujących subskrypcje. Według sondażu Fundacji Digital Poland Wyborcza.pl jest najbardziej znanym serwisem prasowym w modelu subskrypcyjnym. Serwis "Wyborczej" to - zaraz po Netfliksie i Spotify - ulubiona platforma subskrypcyjna Polek i Polaków.