Cele Partnera
Mecenasem i partnerem merytorycznym akcji została firma Invest Komfort, twórca programu Insight Studio.
Partner chciał wesprzeć wartościową akcję, poszerzającą wiedzę i wrażliwość dotyczącą największych wyzwań, z jakimi będziemy się mierzyć w bliższej i dalszej przyszłości.
Zależało mu też na wzmocnieniu wizerunku odpowiedzialnego społecznie eksperta, zaangażowanego w zrównoważony rozwój i współtworzenie miejsc do życia w zmienionych warunkach demograficznych, klimatycznych, politycznych czy gospodarczych.
Idea projektu
Od kilku lat żyjemy pod presją globalnych, kryzysowych wydarzeń. Z tego powodu dziś wyjątkowo mocno interesuje nas przyszłość. Jak zapewnić bezpieczny świat - bez wojen i katastrofy klimatycznej, ze stabilną gospodarką i przyjazną polityką - nam i młodszym pokoleniom?
Ten superważny temat podjęła akcja trzech redakcji Wyborczej: Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl - "Przyszłości do życia". Eksperci i ekspertki na łamach naszych tytułów prasowych i w serwisach dyskutowali o możliwych scenariuszach m.in. w obszarach urbanistyki, medycyny, kultury, edukacji czy technologii.
Grupa celowa
Invest Komfort, twórca programu Insight Studio, jako grupę docelową założył wszystkich czytelników i użytkowników mediów Wyborczej. Chciał dotrzeć do szerokiego grona ludzi, którzy pragną pogłębiać swoją wiedzę o wyzwaniach przyszłości.
Nasi czytelnicy interesują się światem, są wykształceni i otwarci na nowe koncepcje. Dodatkowo, jako osoby zamożne, mogą korzystać z jak najlepszych, jakościowych rozwiązań we wszystkich sferach życia.
65% (5 mln 371 tys.) odbiorców mediów Wyborczej niepokoją zmiany klimatu
78.6% (6 mln 508 tys.) naszych czytelników i użytkowników poszukuje treści poświęconych ważnym tematom społecznym*
Realizacja projektu
Projekt "Przyszłości do życia" trwał od 24 sierpnia 2024 do 14 lutego 2025 r. Złożyło się na niego:
- 11 publikacji online
- 5 publikacji w prasie
- 5 podcastów
- 1 debata
Ponadto redakcja działu Wyborczapl BiQdata przygotowała serię infografik.
Przykładowe tematy tekstów spod szyldu "Przyszłości do życia":
- Jaka będzie szkoła przyszłości?
- Czy emigracja klimatyczna ominie Polskę?
- Etyczny deweloper: transparentność i partycypacja
Wszystkie artykuły można przeczytać tutaj.
Najbardziej popularne publikacje online:
- Od kogo będziemy uczyć się sztuki życia?
- Jaka jest przyszłość religii?
- Przepis na lepszą szkołę
Podcasty spod znaku "Przyszłości do życia" próbowały odpowiedzieć na pytania:
- Jak zawód prognostyczki trendów może wspierać biznes? (Rozmowa z Zuzanną Skalską)
- W jaki sposób pracować z przyszłością jako narzędziem? (Rozmowa z Rafałem Kołodziejem z firmy Greenhat Innovation)
- Czy Facebook i TikTok mogą być lepszymi miejscami? (Rozmowa z dr. Konradem Majem)
- A więc koniec religii? (Rozmowa z prof. Ireneuszem Ziemińskim)
- Czy deweloper może być etyczną inspiracją? (rozmowa z Michałem Ciomkiem, architektem i deweloperem, wiceprezesem firmy Invest Komfort)
W ramach projektu "Przyszłości do życia" 5 grudnia 2024 r. odbyła się debata we wspaniałej przestrzeni nowego budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Paneliści rozmawiali o tym, w jaki sposób europejskie miasta mogą adaptować się do zmian klimatu i innych trudnych wyzwań, takich jak kryzys gospodarczy, wojna czy niekorzystne tendencje w demografii.
W dyskusji "Jak przygotować miasta na wyzwania przyszłości?" wzięli udział:
- Zuzanna Skalska - specjalistka od trendów i innowacji
- Chris Bangle - wizjonerski projektant, znany m.in. z legendarnych projektów dla BMW
- Michał Ciomek - architekt, wiceprezes firmy Invest Komfort
- Jakub Szczęsny - architekt, publicysta, krytyk architektury.
Debatę poprowadziła dziennikarka Wyborczej odpowiedzialna za projekt "Przyszłości do życia" – Natalia Mazur.
Całe wydarzenie można obejrzeć tutaj.
"Przyszłości do życia" szeroko promowaliśmy w serwisach Wyborcza.pl (również w serwisach lokalnych), Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl; w naszych social mediach i newsletterach.
Obecność Partnera
Mecenas i Partner merytoryczny projektu Invest Komfort - był w nim obecny poprzez:
- Logotyp i wskazanie partnerskie w ramce projektu przy wszystkich publikacjach, podczas debaty oraz w całej komunikacji autopromocyjnej
- Jako fundator prenumerat cyfrowych (wolnych dostępów do tekstów spod znaku akcji)
- W kampanii reklamowej na łamach Gazety Wyborczej i w serwisach grupy Wyborcza.pl
Efekt projektu
"Przyszłości do życia" otworzyły szeroką dyskusję na kluczowy dla nas wszystkich temat - przyszłość, we wszystkich jej odcieniach.
Szerokie grono odbiorców mogło zapoznać się z opiniami ekspertów, ciekawymi faktami, analizami i przewidywaniami trendów w medycynie, duchowości, edukacji czy architekturze.
Korzyści Partnera
Invest Komfort zwiększył swoją widoczność dzięki obecności w szeroko promowanym projekcie, przeprowadzonym w jednym z najbardziej rozpoznawalnych mediów w Polsce.
Dotarł do odpowiedniej grupy celowej, złożonej z ludzi wykształconych, świadomych, otwartych na nowe idee, troszczących się o klimat, a przy okazji zamożnych.
Partner poprzez wsparcie "Przyszłości do życia" pokazał swoje zaangażowanie społeczne w najważniejsze wyzwania przyszłości - klimat, edukację czy urbanistykę.
Dzięki obecności przy akcji Wyborczej i Wysokich Obcasów Invest Komfort stworzył skojarzenie swojej marki z rzetelnym, wiarygodnym dziennikarstwem i projektem z udziałem ekspertów.
Partner wzmocnił swój wizerunek lidera innowacji.
Przypis
* Polskie Badania Czytelnictwa, badanie "Zaangażowanie w reklamę", X 2023- IX 2024, N = 21 651(gc: all 15+), wskaźnik CCS (Prasa), WWWU30 - Użytkował w ciągu 30 dni (serwis). Opracowanie Agora S.A.
Źródła danych
Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie: Wyborcza sp. z o. o.