Wszyscy myślimy o przyszłości: osobistej, lokalnej i - coraz częściej - globalnej. W czasach pełnych niepewności i wyzwań zgłębienie scenariuszy przyszłości w różnych obszarach życia i próba pokazania sposobów adaptacji do niej są kluczowe. I o tym właśnie był projekt Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl "Przyszłości do życia".
  • 1 682 mln

    szacowanych kontaktów z publikacjami w prasie

  • 134 272 tys.

    wyświetleń materiałów wideo

  • 104 tys. UU

    czytało teksty w serwisach

  • 41 250

    odsłuchań podcastów

embed

Cele Partnera 

Mecenasem i partnerem merytorycznym akcji została firma Invest Komfort, twórca programu Insight Studio.   

Partner chciał wesprzeć wartościową akcję, poszerzającą wiedzę i wrażliwość dotyczącą największych wyzwań, z jakimi będziemy się mierzyć w bliższej i dalszej przyszłości. 

Zależało mu też na wzmocnieniu wizerunku odpowiedzialnego społecznie eksperta, zaangażowanego w zrównoważony rozwój i współtworzenie miejsc do życia w zmienionych warunkach demograficznych, klimatycznych, politycznych czy gospodarczych.

ZA DUŻO CZYTANIA? ZOBACZ CASE W WERSJI GRAFICZNEJ
Zobacz

Idea projektu 

Od kilku lat żyjemy pod presją globalnych, kryzysowych wydarzeń. Z tego powodu dziś wyjątkowo mocno interesuje nas przyszłość. Jak zapewnić bezpieczny świat - bez wojen i katastrofy klimatycznej, ze stabilną gospodarką i przyjazną polityką - nam i młodszym pokoleniom? 

Ten superważny temat podjęła akcja trzech redakcji Wyborczej: Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl - "Przyszłości do życia". Eksperci i ekspertki na łamach naszych tytułów prasowych i w serwisach dyskutowali o możliwych scenariuszach m.in. w obszarach urbanistyki, medycyny, kultury, edukacji czy technologii. 

Grupa celowa

Invest Komfort, twórca programu Insight Studio, jako grupę docelową założył wszystkich czytelników i użytkowników mediów Wyborczej. Chciał dotrzeć do szerokiego grona ludzi, którzy pragną pogłębiać swoją wiedzę o wyzwaniach przyszłości.

Nasi czytelnicy interesują się światem, są wykształceni i otwarci na nowe koncepcje. Dodatkowo, jako osoby zamożne, mogą korzystać z jak najlepszych, jakościowych rozwiązań we wszystkich sferach życia.

65% (5 mln 371 tys.) odbiorców mediów Wyborczej niepokoją zmiany klimatu

78.6% (6 mln 508 tys.) naszych czytelników i użytkowników poszukuje treści poświęconych ważnym tematom społecznym*

Realizacja projektu 

Projekt "Przyszłości do życia" trwał od 24 sierpnia 2024 do 14 lutego 2025 r. Złożyło się na niego: 

  • 11 publikacji online 
  • 5 publikacji w prasie 
  • 5 podcastów 
  • 1 debata 

Ponadto redakcja działu Wyborczapl BiQdata przygotowała serię infografik. 

Przykładowe tematy tekstów spod szyldu "Przyszłości do życia": 

  • Jaka będzie szkoła przyszłości? 
  • Czy emigracja klimatyczna ominie Polskę? 
  • Etyczny deweloper: transparentność i partycypacja 

Wszystkie artykuły można przeczytać tutaj.

Najbardziej popularne publikacje online: 

  1. Od kogo będziemy uczyć się sztuki życia
  2. Jaka jest przyszłość religii?
  3. Przepis na lepszą szkołę

Podcasty spod znaku "Przyszłości do życia" próbowały odpowiedzieć na pytania: 

  • Jak zawód prognostyczki trendów może wspierać biznes? (Rozmowa z Zuzanną Skalską) 
  • W jaki sposób pracować z przyszłością jako narzędziem? (Rozmowa z Rafałem Kołodziejem z firmy Greenhat Innovation) 
  • Czy Facebook i TikTok mogą być lepszymi miejscami? (Rozmowa z dr. Konradem Majem) 
  • A więc koniec religii? (Rozmowa z prof. Ireneuszem Ziemińskim) 
  • Czy deweloper może być etyczną inspiracją? (rozmowa z Michałem Ciomkiem, architektem i deweloperem, wiceprezesem firmy Invest Komfort) 

W ramach projektu "Przyszłości do życia" 5 grudnia 2024 r. odbyła się debata we wspaniałej przestrzeni nowego budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. 

Paneliści rozmawiali o tym, w jaki sposób europejskie miasta mogą adaptować się do zmian klimatu i innych trudnych wyzwań, takich jak kryzys gospodarczy, wojna czy niekorzystne tendencje w demografii. 

W dyskusji "Jak przygotować miasta na wyzwania przyszłości?" wzięli udział: 

  • Zuzanna Skalska - specjalistka od trendów i innowacji
  • Chris Bangle - wizjonerski projektant, znany m.in. z legendarnych projektów dla BMW 
  • Michał Ciomek - architekt, wiceprezes firmy Invest Komfort 
  • Jakub Szczęsny - architekt, publicysta, krytyk architektury. 

Debatę poprowadziła dziennikarka Wyborczej odpowiedzialna za projekt "Przyszłości do życia" – Natalia Mazur. 

Całe wydarzenie można obejrzeć tutaj.

"Przyszłości do życia" szeroko promowaliśmy w serwisach Wyborcza.pl (również w serwisach lokalnych), Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl; w naszych social mediach i newsletterach.

Obecność Partnera 

Mecenas i Partner merytoryczny projektu Invest Komfort - był w nim obecny poprzez: 

  • Logotyp i wskazanie partnerskie w ramce projektu przy wszystkich publikacjach, podczas debaty oraz w całej komunikacji autopromocyjnej
  • Jako fundator prenumerat cyfrowych (wolnych dostępów do tekstów spod znaku akcji) 
  • W kampanii reklamowej na łamach Gazety Wyborczej i w serwisach grupy Wyborcza.pl

Efekt projektu 

"Przyszłości do życia" otworzyły szeroką dyskusję na kluczowy dla nas wszystkich temat - przyszłość, we wszystkich jej odcieniach.  

Szerokie grono odbiorców mogło zapoznać się z opiniami ekspertów, ciekawymi faktami, analizami i przewidywaniami trendów w medycynie, duchowości, edukacji czy architekturze. 

Korzyści Partnera 

Invest Komfort zwiększył swoją widoczność dzięki obecności w szeroko promowanym projekcie, przeprowadzonym w jednym z najbardziej rozpoznawalnych mediów w Polsce. 

Dotarł do odpowiedniej grupy celowej, złożonej z ludzi wykształconych, świadomych, otwartych na nowe idee, troszczących się o klimat, a przy okazji zamożnych. 

Partner poprzez wsparcie "Przyszłości do życia" pokazał swoje zaangażowanie społeczne w najważniejsze wyzwania przyszłości - klimat, edukację czy urbanistykę. 

Dzięki obecności przy akcji Wyborczej i Wysokich Obcasów Invest Komfort stworzył skojarzenie swojej marki z rzetelnym, wiarygodnym dziennikarstwem i projektem z udziałem ekspertów. 

Partner wzmocnił swój wizerunek lidera innowacji

Przypis 

* Polskie Badania Czytelnictwa, badanie "Zaangażowanie w reklamę", X 2023- IX 2024, N = 21 651(gc: all 15+), wskaźnik CCS (Prasa), WWWU30 - Użytkował w ciągu 30 dni (serwis). Opracowanie Agora S.A. 

Źródła danych  

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie: Wyborcza sp. z o. o.