5 lokalnych oddziałów Wyborczej co roku przyznaje nagrody najbardziej twórczym i zaangażowanym artystom, społecznikom czy sportowcom miasta i regionu. "Warto", "Szczecińskie Szczupaki", "Stołki i Nogi od Stołka", "Pomorskie Sztormy" i "Wiosła Kultury" przy wsparciu partnerów i sponsorów współkształtują kulturalną i społeczną rzeczywistość Wrocławia, Szczecina, Warszawy, Trójmiasta i Łodzi.

Idea

Wyborcza od zawsze stawia na lokalność. 30 serwisów lokalnych i wiele lokalnych projektów to gwarancja bycia blisko codziennych spraw ludzi, wiarygodnych informacji i dotarcia do świetnie dopasowanej grupy celowej. Odbiorcy mediów Wyborczej właśnie wiadomości lokalnych poszukują najchętniej -  to aż 82.4% naszych czytelników i użytkowników, czyli 6 milionów 824 tysięcy osób*.

"Warto", "Pomorskie Sztormy", "Wiosła Kultury", "Szczecińskie Szczupaki" oraz "Stołki i Nogi od Stołka" - 5 lokalnych nagród Wyborczej -  to wyróżnienie i promocja osób, miejsc czy wydarzeń najbardziej wartościowych w krajobrazie danego miasta i regionu.

Nagrody:

  • wzmacniają markę laureatów
  • integrują społeczność
  • uruchamiają dialog świata sztuki, nauki czy sportu z włodarzami i mieszkańcami
  • promują lokalną kulturę
  • są szansą dla rozwoju regionu i miasta
ZA DUŻO CZYTANIA? ZOBACZ CASE W WERSJI GRAFICZNEJ
Zobacz

Cele i korzyści Partnerów i Sponsorów

Partnerzy i Sponsorzy wspierający nagrody lokalne Wyborczej:

  • współkształtują kulturalny, sportowy, społeczny czy gospodarczy pejzaż miast i regionów
  • udowadniają swoje zaangażowanie w docenienie i promowanie lokalnych twórców czy działaczy
  • wzmacniają swój wizerunek firm, władz i instytucji aktywnie dbających o rozwój swoich miast i regionów
  • pozycjonują się jako liderzy odpowiedzialnego biznesu
  • zwiększają swoją rozpoznawalność w lokalnym środowisku
  • przyczyniają się do wzmacniania tkanki społecznej
  • wspierają lokalną gospodarkę

Grupa celowa

Nagrody lokalne Wyborczej skierowane są do lokalnych społeczności, włodarzy, biznesu oraz twórców, naukowców czy aktywistów, którzy rywalizują o trofeum i zdobywają laury. Czytelnicy i użytkownicy Wyborczej bardzo chętnie śledzą lokalne wydarzenia, dlatego oni również są trafnie dobranym targetem projektów-nagród lokalnych.

Realizacja

POMORSKIE SZTORMY

Trójmiejska nagroda przyznawana jest w 9 kategoriach; są to Sztormy: Kulturalny, Sportowy, Obywatelski, Ekologiczny, Naukowy, Europejski – Infrastruktura, Europejski – Kapitał Ludzki, Urbanistyczny oraz Kulinarny. Dodatkowym wyróżnieniem jest Medal Karty Trójmiasta, przyznawany za działania integrujące metropolię. Otrzymują go osoby, firmy i instytucje w największym stopniu przyczyniające się do realizacji postulatów Karty Trójmiasta.

W 2024 roku pomorskie laury wręczano już po raz 19.! 2 kwietnia w  Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku redakcja "Wyborczej Trójmiasto", wspierana głosami czytelników, wręczyła zwycięzcom mosiężne statuetki. Jak wyjaśnia redakcja,

Statuetki z tajemniczą postacią, która wywołuje sztormową falę, odzwierciedlają nieustępliwość w dążeniu do sukcesu.
embed

Galę wręczenia "Pomorskich Sztormów" 2024 uświetnił występ zespołu Tomasz Chyła Quintet

Partnerem głównym "Pomorskich Sztormów" został Samorząd Województwa Pomorskiego; partnerem: Miasto Sopot, a sponsorami: Ergo Hestia oraz Ziaja.  

Pełną relację z gali wręczenia Pomorskich Sztormów można przeczytać i zobaczyć tutaj.

STOŁKI I NOGI OD STOŁKA

Redakcja stołecznej Wyborczej - potocznie nazywana "Stołkiem" - w 2024 roku już po raz 17. przyznała swoje wyróżnienie "Stołki i Nogi od Stołka". Podsumowując 2023 r., po raz pierwszy nagrodziła - poza miejskimi bohaterami i antybohaterami - również miejsce i wydarzenie.

"Stołki i Nogi od Stołka" przyznało zarówno redakcyjne jury, jak i czytelnicy. 

Wręczane na scenie trofea to prawdziwe drewniane stołki i takież same nogi. Co roku dekoruje je inny artysta lub artystka.

W 2024 r. Stołki i Nogi od Stołka pomalował Bolesław Chromry - kultowy rysownik, autor powieści graficznych, malarz, grafik, twórca okładek i plakatów.

Muzyczną oprawę gali zapewnił zespół ZUTA.

embed

Relację z wydarzenia można przeczytać i obejrzeć tutaj.

SZCZECIŃSKIE SZCZUPAKI

15 stycznia 2025 r. w szczecińskim Centrum Dialogu Przełomy odbyła się gala wieńcząca plebiscyt szczecińskiej Wyborczej "Szczecińskie Szczupaki 2024". 10 finalistów i laureat odebrali dyplom i około 5-kilogramową statuetkę drapieżnej ryby.

Kandydatów do szczecińskiego lauru zgłosili czytelnicy Wyborczej, a w następnym kroku wyboru dokonało dziennikarskie jury.

Trofeum w 2024 odebrał dr Marek Łuczak -pasjonat historii Szczecina, w tym historii jej dawnych niemieckich mieszkańców.
embed

Partnerem plebiscytu "Szczecińskie Szczupaki" w 2024 r. był Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

Relację z gali wręczenia nagrody można przeczytać tutaj.

WARTO

16. edycja nagrody przyznawanej przez wrocławską Wyborczą - "Warto", czyli "Wrocławskie Artystyczne Odkrycia", przyniosła trofea dla młodych twórców z dziedziny sztuk wizualnych, teatru, muzyki i filmu. Laureaci otrzymali po 10 tys. zł. Fundatorem tej nagrody, jak tez partnerem wydarzenia, było Miasto Wrocław.

Wrocławskie "Warto" od swoich początków miało ambicję, by

stworzyć artystom, którzy się nie znają, okazję do spotkania, rozmowy, a w konsekwencji - potencjalnie do wspólnych działań.
embed

Nagroda została przyznana w czterech kategoriach: film, muzyka, sztuki wizualne i teatr. Zwycięzców wytypowały składy jurorskie, złożone z artystów, naukowców, krytyków i recenzentów.

Wszystko o edycji 2024 plebiscytu "Warto" możecie znaleźć tutaj.

WIOSŁA KULTURY

"Wiosła Kultury" to rozpoznawalna i prestiżowa nagroda na mapie kulturalnej Łodzi i województwa łódzkiego. W 2024 r. przypadła ich 5. edycja, zorganizowana przez łódzką Wyborczą oraz Monopolis.

Jak podkreśla redakcja

Chcemy, aby gala "Wioseł Kultury" była świętem ludzi kultury. Zależy nam na docenieniu tych, którzy pozwalają wypłynąć Łodzi na szerokie wody. 
embed

Na Debiutantów i Animatorów kultury głosowali czytelnicy Wyborczej, a w kategoriach Mecenas, Wydarzenie oraz Wiosło Specjalne wyróżnienie przyznało jury.

Jak przekonuje redakcja, kategoria debiutów jest bardzo istotna, ponieważ wyróżnia często

oddolne inicjatywy, które stają się inspiracją dla innych. Tworzą je ludzie z pasją, którzy zmieniają świat, zaczynając od małych ojczyzn.

Statuetkę w plebiscycie "Wiosła Kultury" zastępują prawdziwe wiosła – drewniane, pomalowane przez artystów, a więc unikalne i wykonane specjalnie dla laureatów.

Wieczór w Scenie Monopolis uświetnił występ Joanny Szczepkowskiej w monodramie "Goła Baba".

Sponsorami edycji 2024 "Wioseł Kultury" byli: Veolia , Bartolini Air, Biliński. Factory od Colour, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna.

Z relacją z gali wręczenia nagród można zapoznać się tutaj.

Obecność Partnerów i Sponsorów

Partnerzy i Sponsorzy wspierający lokalne nagrody Wyborczej są obecni w projekcie poprzez:

  • logotyp i wskazanie partnerskie/sponsorskie w publikacjach (artykuły redakcyjne w tytułach prasowych i serwisach Wyborczej, redakcyjne materiały wideo)
  • logotyp i wskazanie partnerskie/sponsorskie w promocji nagród (np. social media i newslettery Wyborczej; reklama citylight; plakaty)
  • branding i wskazanie słowne podczas gali wręczenia nagród
  • reklamy w mediach Wyborczej (druk i serwisy)
  • obecność przedstawicieli Partnera/Sponsora na gali

Efekt

Nagrody lokalne Wyborczej co roku nagłaśniają najbardziej wartościowe inicjatywy i najbardziej twórcze postaci, kształtujące kulturę i rzeczywistość swoich miast i regionów. Projekt trafia do szczerze zainteresowanych nim odbiorców, czyli lojalnych i zaangażowanych czytelników lokalnych wydań i serwisów Wyborczej.

Nagrody eksponują również ich partnerów i sponsorów, przyczyniając się do dialogu, wymiany i zacieśnienia relacji m.in. między lokalnymi twórcami, społecznikami, władzami i biznesem. Gala wręczenia nagród Wyborczej to świetna przestrzeń do nawiązania nowych kontaktów.

Laureaci nagród wzmacniają swoją rozpoznawalność, zyskując jeszcze większe pole do twórczego, wartościowego i skutecznego działania. 

Przypisy

*Polskie Badania Czytelnictwa, badanie "Zaangażowanie w reklamę", X 2023- IX 2024, N = 21 651(gc: all 15+), wskaźnik CCS (Prasa), WWWU30 - Użytkował w ciągu 30 dni (serwis) . Opracowanie Agora S.A.