Pokazaliśmy naszego Partnera, firmę Answear.com, jako markę zaangażowaną w sprawy kobiet, wspierającą je w walce o siebie - swoje pragnienia i aspiracje.

Projekt w liczbach

  • 6,3 mln RC

    wartość kampanii

  • 6,1 mln

    kontaktów z kampanią

  • 435

    info o festiwalu

  • 252,4 mln

    zasięg informacji

Grupa Wyborcza organizuje festiwale od 2014 roku. W naszym portfolio poza Women’s Voices figurują: Co Jest Grane Festival, Olsztyn Green Festival, Re: Rzeszów Festival (od 2022 r.) oraz Białystok New Pop Festival. 

Za Women’s Voices Bydgoszcz Festival stały Wysokieobcasy.pl i Agora SA. Współorganizatorem było Miasto Bydgoszcz. Patronat nad imprezą objęła firma Answear.com, której misją jest inspirowanie Polek do szczęśliwego, spełnionego życia; życia - zgodnie z hasłem festiwalu - "Od nowa". Womens’ Voices było idealnym miejscem do stworzenia takich skojarzeń.

Jaka idea nam przyświecała?

Jak powiedziała Paulina Przybysz, dyrektorka artystyczna Women’s Voices Bydgoszcz Festival, ideą wydarzenia było rozbudzanie w kobietach - zwłaszcza młodych - poczucia mocy i sprawczości. Na scenie festiwalu wystąpiły artystki znane z poruszania w swojej twórczości aktualnych problemów Polek. Zgodnie z hasłem festiwalu - "Girl Power / Od nowa" - chcieliśmy zachęcić kobiety do pozytywnych, twórczych zmian, dodać im odwagi w łamaniu stereotypów związanych z płcią. Piosenkarki, które uświetniły Womens’ Voices, swoją muzyką trafiają we wrażliwość kobiet i opowiadają - również poza studiem i sceną - o najbardziej aktualnych wyzwaniach stojących przed Polkami.

Naszym celem było też edukowanie w kilku ważnych dla kobiet obszarach tematycznych, zainteresowanie ich modą "od kobiet dla kobiet" oraz inspirowanie do działań charytatywnych. Pragnęliśmy dać uczestniczkom festiwalu przestrzeń do wytworzenia "siostrzeńskich" więzi, wymiany doświadczeń, a przez to – do wzmocnienia ich wiary w siebie i poczucia wspólnoty.

Do kogo kierowaliśmy przekaz?

Targetem festiwalu były oczywiście - przede wszystkim - kobiety. Chcieliśmy zainspirować je do pozytywnych zmian. Odbiorczynie "Wysokich Obcasów" to kobiety wykształcone, zamożne, dbające o swój dobrostan - tak fizyczny, jak psychiczny (kultywujące "osiędbanie"), zainteresowane kulturą i modą. Dlatego nasz przekaz miał dobre warunki do skutecznego oddziaływania na Uczestniczki i Uczestników wydarzenia.

Jak to zrealizowaliśmy?

Impreza miała miejsce w weekend 9-10 października 2021 roku w Hali Immobile Łuczniczka. Była to już 3. edycja Womens’ Voices, ale pierwszy raz w formule festiwalu. Wcześniej wydarzenie miało postać trasy koncertowej – pierwsza odsłona pod hasłem „Kobiece głosy mają moc" nawiązywała do obchodów 100-lecia praw wyborczych kobiet, druga - dotyczyła ekologii i walki o zrównoważony rozwój.   

W 2021 roku na scenie „Wysokich Obcasów" wystąpiły gwiazdy: Paulina Przybysz, Natalia Szroeder, Hela Me Ry, Zalia, Shyness!, Maria Peszek, Brodka, Margaret, Ania Karwan, Natalia Przybysz. 

Zwieńczeniem festiwalu był koncert specjalny "Women's Voices Girl Power", w ramach którego artystki wykonały najbardziej poruszające światowe power songi. Na scenie wystąpiły: Paulina Przybysz, Rosalie, Margaret, Ryfa Ri, Ania Karwan, Monika Borzym i Kasia Lins. Piosenkarki wystąpiły solo i w duetach, a utwory przeplatały nagrania wideo, w których wykonawczynie opowiadały, czym jest dla nich wolność, feminizm czy sukces. Całość zakończyło wspólne wykonanie utworu Beyoncé "Freedom". 

Women’s Voices to nie tylko muzyka – festiwalowiczki mogły odwiedzić wyjątkową strefę spotkań "Od nowa – inspired by Answear.com", gdzie toczyły się dyskusje i miały miejsce wywiady z inspirującymi postaciami: dziennikarkami, artystkami czy psycholożkami. Z kim i o czym rozmawialiśmy? 

  • z Pauliną Przybysz (dyrektorką artystyczną festiwalu) o kobietach w przemyśle muzycznym;
  • z Katarzyną Jaworską (dyrektorką Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest) o kobietach w przemyśle filmowym;
  • z psycholożką Katarzyną Kucewicz o ciałopozytywności;
  • z Iloną Adamską (autorką książek, wydawczynią i redaktorką naczelną "Law Business Quality" i "Imperium Kobiet", prezeską Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu) o sytuacji kobiet w biznesie.

W strefie mody uczestniczki wydarzenia mogły kupić ubrania z niezwykłej i limitowanej kolekcji – stworzonej we współpracy z Answear.com - „Girl Power". Dyrektorka artystyczna festiwalu Paulina Przybysz była twarzą kolekcji, a obsługa festiwalu nosiła pochodzące z niej stroje. 

Atrakcyjności wydarzeniu dodał również zlot food trucków. 

Spotkania i koncerty Women’s Voices przez dwa dni streamowaliśmy na profilu FB Women’s Voices. Dodatkowo streamy z wybranych spotkań i koncertów wyemitowaliśmy na FB "Wysokich Obcasów", FB "Wyborczej", YT "Wyborczej", HP Wyborcza.pl oraz profilach FB artystek. 

Promocja wydarzenia objęła: 

  • prasa: łącznie 60 reklam w wydaniach ogólnopolskich "Gazety Wyborczej", "Wysokich Obcasów", "Wysokich Obcasów Extra" i lokalnych tygodników "Gazety Wyborczej";
  • internet: ponad 25 000 000 odsłon i 56 tys. klików banerów;
  • kino – reklama w ciągu 2 tyg. dotarła do przeszło 360 tys. widzów;
  • TV – 150 spotów w kanałach Grupy Kino Polska;
  • Radio – ponad 100 spotów w Radiu Złote Przeboje i Radiu Eska;
  • Outdoor – 50 nośników w Warszawie, Trójmieście, Bydgoszczy i Toruniu. W Bydgoszczy dodatkowo nośniki miejskie i reklamy na przystankach autobusowych.

W 2022 roku połączyliśmy Co jest grane Festival z Women’s Voices w jedno wydarzenie: Co Jest Grane Warsaw Festival: Women’s Voices Edition. Ton znanemu dobrze warszawiakom festiwalu nadały kobiety, które zaprosiły też męską część line-upu. Na imprezie wystąpili m.in.: Brodka, Daria Zawiałow, Maria Peszek, Zalewski, Igo, Natalia Przybysz i Karaś/Rogucki. Patronem wydarzenia po raz kolejny była firma Answear.com. 

Jak Partner był obecny w projekcie?

Partner był obecny jako partner tytularny festiwalu i partner kobiecej strefy spotkań. Przy okazji festiwalu, we współpracy z Answear.com, powstała limitowana kolekcja ubrań o nazwie „Girl Power". Co więcej, została ona stworzona przez kobiety dla kobiet. Dochód ze sprzedaży kolekcji Answear przekazał na wsparcie podopiecznych fundacji Martyny Wojciechowskiej UNAWEZA Foundation. Kolekcja była również obecna na festiwalu, jej wystawa znalazła się w przestrzeni imprezy, była obecna na scenie, a także trafiła do wybranych szczęśliwców, którzy załapali się na sampling. Ponadto na multimediach sceny wyemitowaliśmy 8 emisji spotów wideo na żywo oraz 5 emisji w streamingu z festiwalu, nośniki reklamowe Answear były obecne w całej przestrzeni imprezy, a logo znalazło się we wspólnym brandingu Women’s Voices.

embed

Jaki efekt osiągnęliśmy? 

Jak pokazało badanie Grupy Havas Warsaw oraz Universal Music Polska, 41% Polaków zdarzyło się poznać markę właśnie w roli sponsora wydarzenia muzycznego, a 41% z nas chciałoby wiedzieć więcej o marce sponsorującej ulubionego artystę czy festiwal. To pokazuje, że wydarzenia muzyczne są idealnym miejscem do promocji marki - kreują poczucie więzi, intensywne przeżycia, przyjemne wspomnienia, jak również - pozytywne skojarzenia z brandem. 

Wiarygodne artystki znane z walki ze stereotypami płci, najlepsza muzyka generująca pozytywne emocje i wspomnienia, strefa Partnera pozwalająca na bezpośredni kontakt z marką i jej wartościami - wszystko to zagwarantowało sukces przedsięwzięciu. Brand Answear.com zaprezentował się jako mentor i ambasador kobiet, aktywnie wspierający je w spełnianiu ich aspiracji, dodający odwagi do przeprowadzania w swoim życiu wyzwalających zmian. Answear.com przekonał Polki do ich sprawczości i poczucia wspólnoty, promując działania charytatywne i angażując uczestniczki wydarzenia w ważne dyskusje na bliskie im tematy.

Partner projektu

Answear.com – polski e-commerce z ofertą ponad 500 światowych marek modowych. Spółka giełdowa, która jest obecna na 10 międzynarodowych rynkach. Answear od ponad 10 lat inspiruje swoich klientów, aby chcieli od życia więcej. Lifespiration starts here! At answear.com