Wyeksponowaliśmy Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową jako eksperta w dziedzinie chorób nowotworowych dzieci, edukującego społeczeństwo na temat białaczki. Pokazaliśmy Partnera jako organizację zaangażowaną w ratowanie zdrowia i życia najmłodszych.

Projekt w liczbach

  • 30 dni

    trwania projektu

  • 1 mln

    nakładu GW i WO

  • 657 tys.

    os. widziało co najmn. 1 reklamę lub info

  • 13 tys. PV

    materiałów zw. z projektem

Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl objęły patronatem medialnym ważną akcję edukacyjną - Kampanię Złotej Wstążki - prowadzoną przez Fundację Na Ratunek Dzieciom Z Chorobą Nowotworową. Złota Wstążka to symbol najważniejszej wartości, cennej niczym złoto - zdrowia dzieci.

Jaka idea nam przyświecała?

Białaczka jest najczęstszym nowotworem rozpoznawanym wśród dzieci; stanowi niemal 30% wszystkich takich diagnoz. Niestety, liczba zachorowań na ten nowotwór w Polsce rośnie. Są też dobre wiadomości: chorobę da się pokonać - aż 85% małych pacjentów wraca do zdrowia. Wiedza na temat nowotworu krwi wieku dziecięcego nie jest powszechna. Razem z Fundacją Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową chcieliśmy to zmienić. Akcja była ważna i potrzebna, ponieważ w zwalczeniu białaczki kluczowa jest szybka diagnoza – a o tę trudno, kiedy rodzice/opiekuni są nieświadomi pierwszych objawów. 

Kampania miała więc cel edukacyjny - chcieliśmy dostarczyć szerokiemu gronu naszych Czytelniczek i Czytelników wiarygodnej wiedzy na temat białaczki u dzieci, co przełożyłoby się na większą wykrywalność choroby. Pragnęliśmy umożliwić chorym dzieciom, ich rodzicom i opiekunom lepsze radzenie sobie z białaczką na wielu płaszczyznach (w tym – psychologicznej). Chcieliśmy realnej zmiany sytuacji chorych dzieci w Polsce.

Do kogo kierowaliśmy przekaz?

Chcieliśmy dotrzeć do rodziców i opiekunów dzieci – chorych i zdrowych – i wesprzeć ich wartościowym contentem, nie tylko edukacyjnym, ale też w formie porad medycznych i psychologicznych. Odbiorczynie i Odbiorcy "Wysokich Obcasów" i "Wyborczej" to osoby interesujące się tematami zdrowia i opieki nad dziećmi. Chętnie inwestują w zdrowie fizyczne i psychiczne swoje i bliskich. Nasze Czytelniczki i Czytelnicy lubią poszerzać swoje horyzonty, cenią wiarygodne, pogłębione i rzetelne treści. 

Jak to zrealizowaliśmy? 

Projekt przeprowadziliśmy we wrześniu - Światowym Miesiącu Świadomości Nowotworów Wieku Dziecięcego (1-30 IX 2021). 

Poruszyliśmy takie tematy, jak: 

  1. Symptomy, profilaktyka i leczenie białaczki 
  2. Historie Onkomocnych – dzieci, które wygrały z chorobą
  3. Co się dzieje z dziećmi chorymi na białaczkę, kiedy skończą 18 lat? 

Pod szyldem "Kampanii Złotej Wstążki" redakcja przygotowała 5 publikacji – w "Gazecie Wyborczej", "Wysokich Obcasach", na Wyborcza.pl, Wyborcza.pl/Nauka, Wyborcza.pl/TylkoZdrowieWysokieobcasy.pl./ByćRodzicem.  

W artykułach: 

  • Przedstawiliśmy inspirujące historie Onkomocnych: dzieci, które pokonały chorobę we wrocławskim Przylądku Nadziei – szpitalu powołanym do życia z inicjatywy Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową  
  • Zapytaliśmy specjalistkę Przylądka, jak wygląda optymalne leczenie pacjentów 18+ i gdzie powinno się ono odbywać
  • Mówiliśmy o tym, z jakimi chorobami można pomylić białaczkę
  • Poddaliśmy analizie fakty i mity na temat choroby
  • Przedstawiliśmy przebieg choroby – od rozpoznania do leczenia – na przykładzie 6-letniej Hani
  • Przekonywaliśmy, że opieka psychologiczna nad małymi pacjentami jest bardzo istotnym elementem terapii

Projekt promowaliśmy w social mediach. Na naszych łamach pojawił się materiał promocyjny Partnera na temat znaczenia opieki psychologicznej dla dzieci dotkniętych białaczką. W serwisie zamieściliśmy również wideo ze zorganizowanej przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową konferencji, w ramach której najwybitniejsi specjaliści onkologii dziecięcej dyskutowali o wyzwaniach terapii białaczki w Polsce i na świecie. Kolejnym elementem promocji był materiał Partnera w formie wideo, umieszczony w serwisie Wyborcza.pl. 

W roku 2022 Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl po raz drugi nawiązały współpracę z Fundacją Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową - przy projekcie "Dziecko Odporne Psychicznie". Tematem akcji było zdrowie psychiczne dzieci. 

Jak Partner był obecny w projekcie? 

Partner był obecny poprzez logotyp przy materiałach redakcyjnych. Eksperci Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową wypowiadali się w artykułach i materiałach wideo. Partner był również obecny niestandardowo - logotyp Złotej Wstążki pojawił się obok logotypu Wyborcza.pl wraz z informacją o kampanii. Ponadto powstały materiały promocyjne w formie artykułu i wideo. 

embed

Jaki efekt osiągnęliśmy?

Udowodniliśmy eksperckość Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, pokazaliśmy rozmach i skuteczność jej działań na rzecz leczenia dzieci z nowotworami. Dotarliśmy do dużej grupy odbiorców, zwiększając ich świadomość na temat najczęściej występującego u małych Polek i Polaków nowotworu. Odbiorcy "Wysokich Obcasów" i "Wyborczej" to grupa ludzi wykształconych, aktywnych zawodowo, płacących za dostęp do treści wysokiej jakości. Wykazują się oni zaangażowaniem w życie społeczne i chętnie udzielają pomocy potrzebującym. Dlatego wiemy, że akcja naszych redakcji i Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową osiągnęła zamierzone cele.

Partner projektu

Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową pomaga małym pacjentom największego ośrodka przeszczepowego dla dzieci - wrocławskiej Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej – Przylądek Nadziei