Dzięki projektowi Partner pokazał się jako ekspert i pionier w dziedzinie pielęgnacji skóry dojrzałej oraz marka zaangażowana w problemy kobiet 50+, inspirująca je do "osiędbania".

Projekt w liczbach

  • 237 tys.

    kobiet 50+ zetknęło się z projektem

  • 4 min. 27 sek.

    średni czas na artykule

  • 143 tys.

    UU

  • 160 tys.

    PV

Klimakterium, przekwitanie, menopauza – na sam dźwięk tych słów większość kobiet przebiega dreszcz przerażenia. W ich głowach automatycznie pojawiają się skojarzenia ze starością i końcem kobiecości. "Wysokie Obcasy" razem z VICHY NEOVADIOL podjęły akcję przeciwdziałania tym lękom i stereotypom. Projekt pokazał zmiany towarzyszące menopauzie jako naturalne i możliwe do oswojenia, a nawet - przekucia w atut.

Jaka idea nam przyświecała?

Menopauza stanowi temat tabu – nikt nie chce o niej rozmawiać głośno. Zmiany fizyczne i psychiczne, które przynosi ta faza życia, są dla kobiet bardzo często nie do zaakceptowania. My chcieliśmy pokazać, że - z jednej strony - poprzez odpowiednie "osiędbanie" niechciane zmiany można złagodzić, a z drugiej - że zaakceptowanie ich i cieszenie się życiem jest podczas menopauzy jak najbardziej możliwe.

Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
ZOBACZ

Do kogo kierowaliśmy przekaz?

Pragnęliśmy dotrzeć - oczywiście - głównie do kobiet: w wieku 50+, wykształconych i zamożnych, bo to właśnie one przykładają dużą wagę do dbania o siebie – na wielu płaszczyznach. Przy okazji są to typowe czytelniczki i użytkowniczki "Wysokich Obcasów".

Jak to zrealizowaliśmy?

Główne tematy projektu:

  1. Menopauza to naturalna faza życia kobiet, pełna wyzwań, ale też jasnych stron
  2. Skuteczne, udowodnione naukowo sposoby na poprawę kondycji skóry w tym przełomowym okresie
  3. Praktyczne porady dotyczące dbania o swoje ciało (skóra, sylwetka) i psychikę (samopoczucie, relacje)
  4. Eksperci i produkty VICHY NEOVADIOL idealnie odpowiadają na obawy i potrzeby kobiet 50+

Akcja trwała od 1 do 31 października 2021 roku. Projekt miał swoją pierwszą odsłonę w 2020 roku. W 2022 poprowadzimy go po raz trzeci. Wszystkie edycje łączy ten sam temat, cel i Partner. 

"Menopauza - zmiany są piękne" objęła cykl publikacji: w "Wysokich Obcasach" (4), "Wysokich Obcasach Extra" (1), poradniku "Gazety Wyborczej" "Tylko Zdrowie" (2) oraz 1 materiał promocyjny na Wysokieobcasy.pl.

Wszystkie artykuły pojawiły się w serwisie Wyborcza.pl/Tylko Zdrowie oraz na stronie tagowej Wysokieobcasy.pl/menopauza.     

Nasze dziennikarki pisały między innymi o takich aspektach menopauzy, jak:

  • życie seksualne
  • skokowość zmian skórnych
  • waga regularnej pielęgnacji skóry
  • zmniejszone zapotrzebowanie na kalorie

Rozmawialiśmy również z ekspertkami Partnera, np. z prof. dr hab. n. med. Violettą Skrzypulec-Plintą, ginekolożką-położniczką, endokrynolożką i seksuolożką. Przeprowadziliśmy wywiad z Katarzyną Dowbor, Ambasadorką VICHY NEOVADIOL, która opowiedziała nam o swoim pozytywnym podejściu do menopauzy i o tym, ilu zahamowaniom i stereotypom trzeba stawić czoła, żeby zdobyć się na afirmację menopauzy i siebie samej.

Artykuły nt. menopauzy stanowiły temat przewodni w serwisie i newsletterze "Wysokich Obcasów" 18 października - w Światowym Dniu Menopauzy.

Dodatkowo tego dnia Partner projektu przejął wszystkie formaty reklamowe na Wysokieobcasy.pl. 

Kolejnym elementem projektu było spotkanie live we Wrocławiu w ramach cyklu Kobiety Wiedzą, co Robią. Dziennikarka Wysokich Obcasów rozmawiała z ekspertkami VICHY o tym, dlaczego dzisiaj 50-tka to nowa 30-tka.

"Wysokie Obcasy" objęły patronatem cykl warsztatów nt. menopauzy zorganizowanych przez markę VICHY NEOVADIOL; poprowadziła je dziennikarka Instytutu Dobrego Życia. 

Projekt "Menopauza - Zmiany są piękne" promowaliśmy na HP Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl; na FB i IG; w newsletterze WO i zdrowotnym; poprzez płatną kampanię reklamową online. 

Jak Partner był obecny w projekcie? 

Marka VICHY NEOVADIOL była obecna logotypem, reklamowo oraz poprzez swoich ekspertów i ambasadorów w publikacjach. Partner zorganizował cykl wyjątkowych warsztatów, które "Wysokie Obcasy" objęły patronatem.

embed

Jaki efekt osiągnęliśmy? 

Dotarliśmy do bardzo szerokiej grupy kobiet zainteresowanych tematyką menopauzy. Odczarowaliśmy ten trudny, wstydliwy temat, pokazując - m.in. dzięki ekspertkom i ambasadorkom Partnera - że kobieta dojrzała może umiejętnie łagodzić efekty menopauzy, a zarazem - akceptować siebie. Przedstawiliśmy markę VICHY NEOVADIOL jako pioniera w dziedzinie badań nad wpływem menopauzy na starzenie się skóry oraz eksperta pielęgnacji skóry, odpowiadającego na potrzeby kobiet 50+.

Partner projektu

Vichy to lider pielęgnacji anti-age w aptekach w Polsce i w Europie. Marka jest pionierem badań nad wpływem menopauzy na skórę. Produkty gamy Neovadiol, dedykowane kobietom w okresie menopauzy, posiadają rekomendację Polskiego Towarzystwa Menopauzy i Andropauzy. Formuły kosmetyków są hipoalergiczne i odpowiednie również dla skóry wrażliwej.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.