Jak pokazuje zamówione przez LEGO badanie Instytutu Geeny Davis ds. Płci w Mediach, aż 90 proc. małych Polek zgadza się ze stwierdzeniem: "To OK, jeśli dziewczynki chcą grać w piłkę nożną, a chłopcy tańczyć w balecie". Niestety otoczenie nie zawsze się z tym zgadza. Kampania LEGO, którą wsparły "Wysokie Obcasy", miała na celu to zmienić.
"Wysokie Obcasy" w swoim DNA mają zapisane inspirowanie kobiet i dziewczynek do niezależności, kreatywności i wiary w siebie. Dlatego podjęcie współpracy z LEGO przy akcji społecznej "Dziewczynki mogą wszystko" było dla nas czymś naturalnym. Wszystkie kobiety były kiedyś dziewczynkami i wiedzą, z iloma stereotypami i przeszkodami muszą się mierzyć małe Polki. Na przekór mitowi, że chłopcy wolą klocki, a dziewczynki lalki, razem z LEGO chcieliśmy udowodnić, że zabawa klockami może symbolicznie pokazać zapał dziewczynek do budowania i przebudowywania świata. Projekt miał też zwrócić uwagę na międzynarodową akcję LEGO "Ready for Girls".
Celowaliśmy przede wszystkim w rodziców i opiekunów dzieci, w sposób naturalny zainteresowanych problemami wychowania. Dodatkowo wiemy, że Czytelniczkom i Czytelnikom "Wysokich Obcasów" bliski jest temat zwalczania nierówności płci i znoszenia ograniczeń tradycyjnie narzucanych dziewczynkom i kobietom.
Główne tematy akcji:
Projekt trwał od 5 marca 2022 r. do końca miesiąca. Punktem kulminacyjnym był Dzień Kobiet 8 marca. Powstały publikacje: dwa w tygodniku "Wysokie Obcasy", trzy w "Gazecie Wyborczej" oraz dwa materiały promocyjne Partnera w serwisie LOGO24.pl.
Artykuły prasowe przenieśliśmy do parentingowej sekcji "Być rodzicem" serwisu Wysokieobcasy.pl.
W publikacjach zapytaliśmy projektantkę klocków LEGO, jak i co budują dzieci i czy ograniczają je w tym stereotypy dotyczące płci. Pokazaliśmy, że zgodnie z badaniem zleconym przez LEGO dziewczynki boją się rozczarować rodziców niespełnianiem tradycyjnych ról przypisanych ich płci, a to może ograniczać ich wybory. Zainspirowaliśmy rodziców i opiekunów do "nieprzeszkadzania" - nienarzucania córkom naszych wyobrażeń o tym, kim powinny być. Martyna Wojciechowska opowiedziała nam, jakie przeszkody musiała pokonać, żeby spełnić swoje zawodowe marzenia.
Akcję "Dziewczynki mogą wszystko" promowaliśmy poprzez materiały redakcyjne z kontekstem reklamowym w "Gazecie Wyborczej", "Wysokich Obcasach", na Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl, w newsletterach i social mediach.
Partner – firma LEGO - był obecny w projekcie reklamowo i merytorycznie. Pokazaliśmy, że aktywnie wspiera nie tylko dziewczynki, ale także rodziców i opiekunów: małym Polkom dodaje odwagi w swobodnym, nieskrępowanym rozwoju, a rodziców i opiekunów inspiruje do wychowywania dzieci w duchu otwartości i zrozumienia.
Udowodniliśmy szerokiej grupie odbiorców, że w dziewczynkach drzemią pasje, pragnienia i ambicje przekraczające tradycyjne stereotypy. Zainteresowaliśmy rodziców i opiekunów tematem "nieprzeszkadzania" dziewczynkom w swobodnym samorozwoju. Pokazaliśmy LEGO jako markę, której misję stanowi wspieranie dziewczynek i ich rodziców/opiekunów oraz kreowanie nowej społecznej rzeczywistości. Nagłośniliśmy międzynarodową akcję LEGO "Ready for Girls".
LEGO – przedsiębiorstwo zabawkarskie. Misją firmy jest tworzenie lepszego świata dla dzieci. Wspiera i wzmacnia prawa dzieci inicjując akcje społeczne.