Akcja pokazała, z jakimi problemami mierzą się dziewczynki, od najwcześniejszych lat ograniczane w rozwijaniu swoich pasji przez stereotypy związane z płcią. Projekt dostarczył również narzędzi do zmiany tej sytuacji.

Projekt w liczbach

  • 3,2 mln

    potencjalnych kontaktów z kampanią w prasie

  • 416 tys. osób

    szacowany zasięg kampanii

  • 3 min.

    średni czas na artykule

  • 50 tys.

    PV

Cele Partnera

Jak pokazuje zamówione przez LEGO BADANIE Instytutu Geeny Davis ds. Płci w Mediach, aż 90 proc. małych Polek zgadza się ze stwierdzeniem: "To OK, jeśli dziewczynki chcą grać w piłkę nożną, a chłopcy tańczyć w balecie". Niestety otoczenie nie zawsze się z tym zgadza. Kampania LEGO, którą wsparły "Wysokie Obcasy", miała na celu to zmienić.

Nasz Partner chciał dotrzeć do dużej grupy rodziców i opiekunów małych Polek, aby przekonać ich o istnieniu problemu i pokazać sposoby stawienia mu czoła. Odbiorczynie Wysokich Obcasów są kobietami zainteresowanymi równością płci i treściami parentingowymi, dlatego nasze media były trafionym wyborem. 

Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
ZOBACZ

Idea projektu

"Wysokie Obcasy" w swoim DNA mają zapisane inspirowanie kobiet i dziewczynek do niezależności, kreatywności i wiary w siebie. Dlatego podjęcie współpracy z LEGO przy akcji społecznej "Dziewczynki mogą wszystko" było dla nas czymś naturalnym.

Wszystkie kobiety były kiedyś dziewczynkami i wiedzą, z iloma stereotypami i przeszkodami muszą się mierzyć małe Polki.

Na przekór mitowi, że chłopcy wolą klocki, a dziewczynki lalki, razem z LEGO chcieliśmy udowodnić, że zabawa klockami może symbolicznie pokazać zapał dziewczynek do budowania i przebudowywania świata. Projekt miał też zwrócić uwagę na międzynarodową akcję LEGO "Ready for Girls".

Grupa celowa

Celowaliśmy przede wszystkim w rodziców i opiekunów dzieci, w sposób naturalny zainteresowanych problemami wychowania. Dodatkowo wiemy, że Czytelniczkom i Czytelnikom "Wysokich Obcasów" bliski jest temat znoszenia ograniczeń tradycyjnie narzucanych dziewczynkom i kobietom.

Realizacja projektu

Główne tematy akcji:

  1. Dziewczynki mogą rozwijać się w takim kierunku, w jakim zechcą, nie oglądając się na przestarzałe stereotypy.
  2. Rodzice i opiekuni mają ogromny wpływ na to, czy dziewczynki będą się realizować swobodnie i w zgodzie ze sobą.
  3. Porady psychologiczne dla rodziców i opiekunów dotyczące wspierania małych Polek w odważnym budowaniu własnej tożsamości.
  4. Wyniki badania zleconego przez LEGO Instytutowi Geeny Davis ds. Płci w Mediach

Projekt trwał od 5 marca 2022 r. do końca miesiąca. Punktem kulminacyjnym był Dzień Kobiet 8 marca. Powstały publikacje: dwa w tygodniku "Wysokie Obcasy", trzy w "Gazecie Wyborczej" oraz dwa materiały promocyjne w serwisie LOGO24.pl. 

Artykuły prasowe przenieśliśmy do parentingowej sekcji "Być rodzicem" serwisu Wysokieobcasy.pl. 

W publikacjach zapytaliśmy projektantkę klocków LEGO, jak i co budują dzieci i czy ograniczają je w tym stereotypy dotyczące płci.

Pokazaliśmy, że zgodnie z badaniem zleconym przez LEGO dziewczynki boją się rozczarować rodziców niespełnianiem tradycyjnych ról przypisanych ich płci, a to może ograniczać ich wybory. Zainspirowaliśmy rodziców i opiekunów do "nieprzeszkadzania" - nienarzucania córkom naszych wyobrażeń o tym, kim powinny być. Martyna Wojciechowska opowiedziała nam, jakie przeszkody musiała pokonać, żeby spełnić swoje zawodowe marzenia. 

Akcję "Dziewczynki mogą wszystko" promowaliśmy poprzez materiały redakcyjne z kontekstem reklamowym w "Gazecie Wyborczej", "Wysokich Obcasach", na Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl, w newsletterach i social mediach. 

Obecność Partnera

Partner – firma LEGO - był obecny w projekcie reklamowo i merytorycznie. Ekspertka marki opowiedziała Wysokim Obcasom o kulisach swojej pracy. Powstały dwa materiały promocyjne, opublikowane w serwisie LOGO24.pl. 

embed

Efekt projektu

Udowodniliśmy szerokiej grupie odbiorców, że w dziewczynkach drzemią pasje, pragnienia i ambicje przekraczające tradycyjne stereotypy. Zainteresowaliśmy rodziców i opiekunów tematem "nieprzeszkadzania" dziewczynkom w swobodnym samorozwoju. Zachęciliśmy dziewczynki i rodziców do samodzielnej i wspólnej zabawy klockami - zabawką nadal postrzeganą przez wielu jako chłopięca.

Korzyści Partnera

Pokazaliśmy LEGO jako markę, której misję stanowi wspieranie dziewczynek i ich rodziców/opiekunów oraz kreowanie nowej społecznej rzeczywistości. Partner zainspirował małe Polki do nieskrępowanego rozwoju wbrew stereotypom, a rodzicom i opiekunom dał narzędzia do wychowywania w duchu zrozumienia i otwartości.

Poprzez nasza akcję redakcyjną nagłośniliśmy również międzynarodową akcję LEGO "Ready for Girls". 

Partner projektu

LEGO – przedsiębiorstwo zabawkarskie. Misją firmy jest tworzenie lepszego świata dla dzieci. Wspiera i wzmacnia prawa dzieci inicjując akcje społeczne.

W 2022 roku agencja Clue PR zdobyła nagrodę Golden World Awards w kategorii Publications w międzynarodowym konkursie zorganizowanym przez IPRA (International Public Relations Association).

Laur przyznano za stworzenie oprawy PR dla kampanii wizerunkowej LEGO "Dziewczynki mogą wszystko".

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.