Projekt redakcyjny, w którym State Street Bank pokazał się jako mentor kobiet oraz zbudował społeczność Polek nieustraszonych w pracy.
embed

Projekt w liczbach

  • 7 redakcji

    zaangażowanych w projekt

  • 30 tys.

    wyświetleń każdego spotkania

  • 300 tys.

    UU w 1. edycji

  • 1,2 mln

    potencjalnych kontaktów z projektem w prasie

Akcja społeczna przygotowana przez redakcje "Wysokich Obcasów", "Wysokich Obcasów Praca" oraz serwisu Wysokieobcasy.pl. Wraz z partnerem projektu State Street Bank zainicjowaliśmy dyskusję o sytuacji Polek na rynku pracy. Wspieraliśmy kobiety, które wciąż muszą walczyć o to, by w obszarze zawodowym traktowano je na równi z mężczyznami. Motywowaliśmy Polki i rozwijaliśmy u nich konkretne zachowania i postawy, które przybliżą je do sukcesów zawodowych.

Jaka idea nam przyświecała?

Przyjrzeliśmy się zatrważającym statystykom, które mówią, że 50 proc. kobiet nie wierzy w siebie, 85 proc. rzadziej niż mężczyźni prosi o podwyżkę lub awans, że mamy tylko 6 proc. prezesek zarządu, a w 63 proc. firm w ogóle nie ma żadnej kobiety w zarządzie. Wiedząc też, że kobiety otrzymują o 20 proc. niższe wynagrodzenie na tych samych stanowiskach co mężczyźni, chcieliśmy dodać kobietom odwagi do podążania za swoimi aspiracjami.
Zależało nam na tym, by podkreślić cechy i nastawienie, które umożliwiają sukces bez względu na wykonywany zawód. Są to: siła, mądrość, śmiałość, nieustępliwość, asertywność, empatia, współpraca, pracowitość, zdecydowanie. Naszej akcji towarzyszyło motto "Znajdź w sobie siłę i bez strachu walcz o to, co słuszne".
Projekt miał na celu stworzenie wspierającej się społeczności i pokazanie autentycznych, angażujących historii kobiet "nieustraszonych", które zainspirują Polki do działania.

Za dużo czytania? Zobacz case w wersji graficznej
ZOBACZ

Do kogo kierowaliśmy przekaz?

Zamierzaliśmy dotrzeć przede wszystkim do kobiet aktywnych zawodowo, bo to są odbiorczynie mediów z portfolio "Wysokich Obcasów", by rozmawiać z nimi o realnych wyzwaniach stojących na ścieżce kariery i by wspierać je w rozwoju zawodowym. Myśleliśmy jednak też o kobietach niepracujących, których jest w Polsce aż 54 proc., by je wzmocnić i zainspirować do zmiany swojej sytuacji.

Jak to zrealizowaliśmy? 

Pierwsza edycja projektu była prowadzona w 2020 r. i trwała dziesięć miesięcy. W tym czasie opublikowaliśmy 38 artykułów redakcyjnych o ogólnopolskim zasięgu. Poruszaliśmy takie wątki jak: 

  • Odwaga i śmiałość w dążeniu do własnych celów
  • Kobiecy styl przywództwa 
  • Jak wzmocnić wiarę w siebie 
  • Jak wybrać mentorkę, by odnieść sukces
  • Szkodliwe mity o kobiecym multitaskingu
  • Wyzwania stojące przed pracującymi kobietami
  • Równość płac a polityka firm
  • Współczesna firma oparta na różnorodności

Pokazaliśmy szerokie spektrum tematów - od relacji osobistych w życiu zawodowym, przez problem "niewidzialnej pracy" (czyli nieodpłatnych prac domowo-opiekuńczych), po sprawczość polskich sołtysek.  

Aby maksymalizować zasięg, publikacje ukazywały się w tygodniku "Wysokie Obcasy", w dwumiesięczniku "Wysokie Obcasy Praca", w magazynie "Wysokie Obcasy Extra" i w tygodniku "Duży Format". W sekcji online nad publikacjami pracowały redakcje Wyborcza.pl, InstytutDobregoZycia.pl, a całość zebraliśmy w serwisie akcji "Nieustraszona w pracy" dostępnym na Wysokieobcasy.pl/nieustraszonawpracy.

W komunikacji wykorzystywaliśmy też nasze kanały w social mediach oraz redakcyjne newslettery. 

Zorganizowaliśmy dla kobiet siedem spotkań online, podczas których swoją wiedzą i doświadczeniem dzieliły się psycholożki, prawniczki, trenerki biznesu, menedżerki, właścicielki firm oraz znane kobiety, które motywowały do walki o swój sukces (m.in. Dorota Warakomska, Hanna Zdanowska, Natalia de Barbaro). Prelegentki na żywo rozmawiały z uczestniczkami spotkań, podpowiadały, jak budować pewność siebie i wykorzystać kobiecy kapitał.  

Przygotowaliśmy wyjątkowy konkurs "Moja Nieustraszona", w którym czytelniczki dzieliły się swoimi historiami i opowiadały o sylwetkach własnych mentorek – kobiet, które je dopingowały i wpłynęły na ich życie zawodowe. Nagrodą w konkursie był wyjazd do Nowego Jorku, miasta Nieustraszonej Dziewczynki (posąg z brązu stojący przed siedzibą Giełdy Papierów Wartościowych).  

By poznać prawdziwą opinię Polek, zrealizowaliśmy również sondę uliczną, a cały projekt podsumowaliśmy w materiale wideo. 

W 2021 r. projekt "Nieustraszona w pracy" miał swoją drugą odsłonę, opierał się na badaniu przeprowadzonym przez naszą redakcję wspólnie z pracownią Kantar i dotyczył sytuacji zawodowej kobiet podczas pandemii. Celem drugiej edycji było wzmacnianie kompetencji zawodowych Polek w obliczu nowej covidowej rzeczywistości. Z kolei w 2022 roku ideą przewodnią "#Nieustraszonej" jest zdrowie psychiczne kobiet w kontekście work-life balance. W trzeciej edycji realizowany jest cykl webinarów i podcastów, konferencja online oraz wydarzenie pod nazwą Mental Health Day. 

Jak Partnerzy byli obecni w projekcie?

State Street Bank był wskazany słownie i graficznie jako Partner przy wszystkich publikacjach redakcyjnych - prasowych oraz internetowych. Ekspertki Banku, m.in. liderki rozwoju i szkoleń czy szefowa działu Inclusion & Diversity, wypowiadały się w artykułach i brały udział w spotkaniach w roli panelistek. Pokazaliśmy partnera akcji jako firmę wspierającą Polki w ich wyzwaniach zawodowych, dbającą o równość w miejscu pracy i budującą kobiecą solidarność.

embed

Jaki efekt osiągnęliśmy?

Zwróciliśmy uwagę szerokiej opinii publicznej na nierówności dotykające kobiety na rynku pracy. Przyciągnęliśmy do projektu znane nazwiska i autorki sukcesów, by zwiększyć wpływ na Polki i przełamać stereotypy dotyczące kobiet. Wprowadziliśmy interaktywne formy, by mieć realny kontakt z naszymi odbiorczyniami. Nasze czytelniczki i użytkowniczki chętnie brały aktywny udział w spotkaniach online, dzieliły się też swoimi przemyśleniami i pomysłami w social mediach oraz w komentarzach pod tekstami. Zmotywowaliśmy kobiety do wiary we własne siły i stawiania czoła przeciwnościom. Zbudowaliśmy społeczność #Nieustraszonych, które mają w sobie asertywność i sprawczość. Pokazaliśmy Partnera projektu jako firmę zaangażowaną w życie Polek – mentora, który dodaje sił oraz dostarcza zawodowych i osobistych inspiracji.

Partnerzy projektu

State Street z siedzibą w Bostonie to światowy lider wśród dostawców usług finansowych współpracujący z klientami instytucjonalnymi. State Street Bank jest pracodawcą znanym ze swojej działalności na rzecz włączania różnorodności wśród swoich pracowników i lokalnych społeczności.Misją firmy jest edukowanie i wspieranie pracowników oraz aktywizacja zawodowa grup wykluczonych poprzez współpracę z fundacjami, wolontariat pracowniczy, programy podnoszące kompetencje oraz kampanie społeczne.

Wellbee to platforma online, za pomocą której zadbasz o swój wellbeing i kondycję psychiczną. Zweryfikowani specjaliści zatroszczą się o Twoje samopoczucie - od profesjonalnego wsparcia w trudnych momentach, aż po rozwój emocjonalny i lepsze rozumienie siebie.