Odkryliśmy na nowo dla Polek i Polaków 10 polskich miast - w tym mniej znanych i popularnych - jako atrakcje turystyczne, idealne na weekendowe wypady, mogące konkurować z zagranicznymi stolicami czy kurortami.
embed

"Miasto na jedną noc" było częścią projektu Wyborczej "Wakacje 2021". Chcieliśmy przekonać Polki i Polaków do odwiedzenia podczas letnich weekendów wybranych miast Polski. Pokazywaliśmy, że nawet krótki wypad do jednego z rodzimych miast może być atrakcyjną przygodą - kulturalną, sportową, kulinarną. Przedstawiliśmy jako cele podróży miejsca mniej znane i nieoczywiste - jak Rybnik czy Legnicę. Partnerami akcji były m.in. miasta: Legnica, Poznań, Rybnik, Rzeszów i Wrocław.

  • 689 073

    PV na wszystkich artykułach

  • 387 079

    UU na wszystkich artykułach

  • 519 157

    wizyt

  • 00:00:58

    śr. czas na artykule

Cele Partnerów

Miasta będące Partnerami akcji pragnęły zaprezentować bogactwo swoich atrakcji, zachęcić czytelników i użytkowników Wyborczej do odwiedzin i korzystania z dobrodziejstw zarówno lokalnej natury, jak i kultury.

Idea projektu

Polacy uwielbiają zagraniczne podróże, ale pandemia mocno ograniczyła możliwości dalekich wyjazdów. Ta sytuacja stała się znakomitą okazją do pokazania polskich perełek turystycznych – mniej i bardziej znanych miast, w których spędzenie nawet tylko weekendu może być niezapomnianym przeżyciem.

Akcja Wyborczej miała ambicję wypromować 10 rodzimych miast - przedstawić je jako atrakcyjny cel turystyczny, a odbiorcom ułatwić pobyt i podróż poprzez przydatne wskazówki dotyczące dojazdu, noclegów, zachowania reżimu sanitarnego, gastronomii i miejscowych atrakcji. 

Celem "Miasta na jedną noc" było również pokazanie lokalnych inicjatyw i wydarzeń kulturalnych oraz wsparcie polskiej turystyki i lokalnych biznesów. 

Grupa celowa

Akcja zwrócona była się do wszystkich, ale szczególnie do tych planujących krótkie wakacyjne wypady (czyli w praktyce - wykształconych i dysponujących funduszami na wyjazd). Miałą zachęcić do podróży zarówno młodszych, jak i starszych Polaków - obu płci; singli, pary, paczki znajomych i rodziny z dziećmi. Twórcom projektu zależało w równej mierze na turystach preferujących aktywne, jak i "leniwe" spędzanie urlopu. Dlatego wybrane cele turystyczne zostały przedstawione bardzo wszechstronnie. 

Realizacja projektu

Główne tematy akcji: 

  1. Co atrakcyjnego mają do zaoferowania turystom Wrocław, Kazimierz Dolny, Chełmno, Augustów, Gdańsk, Rybnik, Poznań, Rzeszów, Bydgoszcz i Legnica?  
  2. Na czym się skupić, zwiedzając, żeby podczas krótkiego pobytu nie umknęły nam najciekawsze atrakcje?
  3. Praktyczne wskazówki dotyczące m.in. dojazdu, noclegów, najlepszych restauracji
  4. Bezpieczne i odpowiedzialne podróżowanie w trakcie pandemii 

Relacje z weekendowych wypadów tworzyli dziennikarze lokalnych redakcji odwiedzający miasta spoza swojego regionu. 10 wakacyjnych weekendów przyniosło opisy pobytów w 10 polskich miastach.
Od piątku do poniedziałku publikowaliśmy teksty (reportaże, poradniki, informatory, rankingi, wywiady, fotogalerie) na łamach ogólnopolskiego wydania "Gazety Wyborczej" i w serwisach lokalnych. Publikacje zostały zebrane na dedykowanej stronie projektu pod adresem Wyborcza.pl/Miastonajednanoc.
W piątek pojawiała się całostronicowa zapowiedź redakcyjnego wyjazdu, w sobotę opowiadaliśmy o wybranych atrakcjach, a w poniedziałek zamieszczaliśmy obszerną relację z całego pobytu i podsumowanie.

Do wybranych miast zapraszaliśmy również znanych i lubianych, jak Mariusz Szczygieł, Robert Makłowicz czy Grażyna Torbicka, co dodatkowo uwiarygodniło i uatrakcyjniło nasz przekaz. Do stworzenia jednego z rankingów zaprosiliśmy blogerów.

W publikacjach wypowiadali się przedstawiciele naszych Partnerów.


Odbiorców  Wyborczej zachęcaliśmy do pisania listów i maili do redakcji i podsuwania własnych pomysłów, polecania atrakcji w poszczególnych miastach, których dotyczył projekt.

Promocja "Miasta na jedną noc" odbywała się na HP Wyborczej i w serwisach lokalnych oraz w social mediach i newsletterach. Dodatkowo zastosowaliśmy marketing szeptany w grupach lokalnych i wakacyjnych na FB (55 tekstów o zasięgu 4 mln) oraz redakcyjne wejścia na antenie "Radia Złote Przeboje". 

W 2022 roku kontynuowaliśmy ten świetnie przyjęty projekt. Redaktorzy odwiedzili tym razem Wrocław, Kazimierz Dolny, Chełmno, Augustów, Rzeszów, Bydgoszcz, Sandomierz, Tarnowskie Góry, Uniejów, Lidzbark Warmiński, Zamość i Krynicę.

Obecność Partnerów w projekcie

Partnerzy akcji "Miasto na jedną noc" byli obecni reklamowo i logotypami przy publikacjach i w materiałach promocyjnych.

embed

Efekt projektu

Pokazaliśmy wybrane polskie miasta jako atrakcyjne cele weekendowych wypadów. Udowodniliśmy, że w niczym nie ustępują zachodnim czy egzotycznym metropoliom i tak samo jak one potrafią zaskakiwać i dostarczać silnych wrażeń. Przekonaliśmy, że podróże po Polsce są - podczas pandemii, ale nie tylko! - bezpieczną i wygodną opcją.

Korzyści Partnerów

Miasta partnerskie wzmocniły lub wykreowały dzięki akcji Wyborczej wizerunek atrakcyjnych celów weekendowych wypadów - miejsc, w których weekendowy pobyt można wypełnić bogactwem aktywności.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.