Pokazaliśmy piękno i atrakcyjność Szwajcarii na przykładzie górskiej trasy samochodowej Grand Tour. Udowodniliśmy, że sportowe auta AUDI idealnie sprawdzają się w tych warunkach.

Projekt w liczbach

  • 136 tys.

    egzemplarzy WO

  • 199 tys.

    zasięg Instagram

  • 90 tys.

    zasięg Facebook

  • 42 tys.

    relacje Instagram

Poprzez projekt Wyborczej przekonywaliśmy zmotoryzowane Polki i Polaków, że widowiskowa szwajcarska trasa stanowi idealną destynację, a marka Audi doskonale wpasowuje się w uroki Grand Tour. Prezentowaliśmy rozliczne turystyczne atrakcje towarzyszące 1643-kilometrowej szosie, dzieliliśmy się praktycznymi poradami dla kierowców. Partnerami projektu byli Audi Polska oraz Switzerland Tourism.

Jaka idea nam przyświecała? 

Chcieliśmy przekonać odbiorców do wybrania się w urokliwą trasę Grand Tour, jak w soczewce pokazującą piękno i różnorodność Szwajcarii. To droga unikalna na skalę Europy, optymalnie przystosowana do podróży autem, a dodatkowo – bardzo "instagramowa". Szwajcaria wciąż nie jest dla Polek i Polaków popularną destynacją - naszym celem było to zmienić. Projekt został zrealizowany w czasie pandemii, kiedy to samochód stanowił coraz częściej wybierany środek transportu. Pragnęliśmy przedstawić sportowe auta marki Audi w malowniczej, zapierającej dech w piersi scenerii, zachęcając do wielkiej samochodowej przygody. 

Do kogo kierowaliśmy przekaz? 

Targetem projektu byli wszyscy Polacy i Polki, szczególnie ci zmotoryzowani i z zasobnymi portfelami - skłonni do ekskluzywnych podróży. Takie cechy ma większość odbiorców Wyborczej. Chcieliśmy trafić do młodych osób ze sportową żyłką i żądzą przygód, ciekawych nowych miejsc i doznań, a do tego - chętnych do relacjonowania swoich eskapad w mediach społecznościowych. Jako że Szwajcaria nie jest zbyt znana przez rodzimych turystów, była to szansa zaciekawienia ich atrakcjami tego kraju. 

Jak to zrealizowaliśmy? 

W ramach publikacji redakcyjnych poruszyliśmy takie tematy, jak: 

  1. Atrakcyjność szwajcarskiej trasy Grand Tour
  2. Dopasowanie sportowych aut marki Audi do tej trasy 
  3. Historia, przyroda i atrakcje turystyczne Szwajcarii 
  4. Praktyczne wskazówki dla turystów 

Clue "Audi Grand Tour" stanowił pełen rozmachu wyjazd redakcyjny Wyborczej sportowymi samochodami Audi w szwajcarską trasę Grand Tour.

Dziennikarkom towarzyszyła ekipa wideo (dziennikarz i operator) oraz fotograf. Dzięki temu auta partnera zostały uchwycone i uwiecznione w oryginalnej, atrakcyjnej scenerii.

Podróż była na bieżąco relacjonowana w mediach społecznościowych Wyborczej.
Bogato okraszone zdjęciami reportaże na kanwie tego wyjazdu ukazały się jako: materiał prasowy w "Wysokich Obcasach", materiał prasowy w "Wysokich Obcasach Extra" oraz trzy artykuły online - w serwisach Wyborcza.pl, Wysokieobcasy.pl i Gazeta.pl. Na Wyborcza.pl pojawiły się dwa atrakcyjne materiały wideo. Poza tym w social mediach Wyborczej – na Facebooku i Instagramie - prowadzona była relacja z wydarzenia. 

SPRAWDŹ PUBLIKACJE.

Materiały redakcyjne "Audi Grand Tour" promowaliśmy szeroko na HP Wyborcza.pl, HP WysokieObcasy.pl, HP Wyborcza.pl Wideo i w kanałach społecznościowych Wyborczej.
Wyjazd trwał w dniach 18-25 września 2020 roku. 

Jak Partnerzy byli obecni w projekcie? 

Współpraca z Audi miała niestandardowy charakter – Partner w sposób naturalny był obecny w foto i wideo relacjach ze szwajcarskiej podróży. Aktywnie uczestniczył w działaniach redakcji. Marka pojawiła się w materiałach redakcyjnych ze wskazaniem słownym i graficznym. Partner był obecny w projekcie również reklamowo – pakiet świadczeń umożliwił jeszcze większe wyeksponowanie marki. Dzięki temu samochody Audi wyraziście zaprezentowały się jako idealny wybór na sportową, pełną wrażeń podróż.

Jaki efekt osiągnęliśmy? 

Dzięki niestandardowemu projektowi udało się pokazać Szwajcarię jako atrakcyjny cel samochodowej podróży. W szeregu publikacji i relacji zgłębiliśmy najciekawsze elementy historii, przyrody i atrakcji podróżniczych tego kraju. Dostarczyliśmy wielu praktycznych porad, ułatwiających odbiorcom organizację i przebieg wyjazdu. W sposób wiarygodny i nienachalny zaprezentowaliśmy sportowe samochody marki Audi jako środek transportu idealny dla takiej – a w domyśle: nie tylko takiej - niepowtarzalnej podróży.

Źródła danych

Dane własne wydawcy (Data Ocean, Sare, GAM, kanały: Facebook, Instagram, YouTube), Google Analitycs, Polskie Badania Czytelnictwa. Opracowanie Agora S.A.