Raport Activate Consulting "Technology & Media Outlook 2025" przynosi ciekawe dane o rynku mediów cyfrowych i nowych technologii. Podsumowując 2024 rok, autorzy badania prognozują trendy na ten kolejny.
Jedna z sekcji raportu dotyczy Super Userów, wyjątkowo atrakcyjnych użytkowników internetu. W Wyborczej od lat używamy tego terminu w doniesieniu do naszych subskrybentów i subskrybentek. Jakie mają atuty? Zapraszamy do lektury.
Super User - ilość i jakość
Według raportu "Technology & Media Outlook 2025" Super Userzy – mimo że stanowią zaledwie 24% populacji, spędzają dziennie z mediami i technologiami (social media, podcasty, wideo itp.) aż 18:49 godzin, podczas gdy dla populacji jest to zaledwie 9:24 godzin.
Super Userzy działają na zasadzie multitaskingu. Lubią jednocześnie słuchać podcastu, przeglądać newsy i pisać do znajomych przez komunikator.

Długość zanurzenia użytkowników w treściach to oczywiście świetna prognoza dla reklamodawców. Jednoczesne korzystanie z wielu mediów umożliwia z kolei potencjalny kontakt super userów z większą liczbą kreacji reklamowych.
Super Users: zakupowicze i ambasadorzy
Super Users – czyli 24% użytkowników cyfrowych mediów - kupują online chętniej niż zwykli użytkownicy; robi to 55% nich (dla nie-tak-super-userów jest to 45%).
Ogromna różnica dzieli procent Super Userów i po-prostu-userów kupujących jako pierwsi nowe urządzenia/technologie (88% kontra 33%).
Co ciekawe i nieoczywiste, Super Użytkownicy są bardziej chętni (82%) do dzielenia się danymi z firmami mediowymi w zamian za różne benefity (zwykli użytkownicy: 48%).

Kolejna świetna cecha Super Userów to ich skłonność do bycia ambasadorami marek - chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami konsumenckimi, rekomendują produkty czy usługi:
- 74% z nich aktywnie rekomenduje marki osobom, które ich zdaniem skorzystałyby na kupieniu danego produktu/usługi
- 72% Super Userów dzieli się bezpośrednio z innymi swoim doświadczeniem z marką
- 71% super użytkowników dzieli się swoim doświadczeniem zakupowym w social mediach
Pośród zwykłych internautów powyższe wartości nie wykraczają poza 34%).
Super Użytkownicy - digitalowe persony
Super Użytkownicy świetnie czują się w sieci, cyfrowa tożsamość jest dla nich czymś namacalnym i oczywistym. Jak to się przejawia?
- 82% Super Userów lubi być na bieżąco z trendami i newsami dotyczącymi cyfrowych mediów/usług/produktów i nowych technologii. Jedynie 50% przeciętnych internautów przyznaje się do tego samego
- 77% Super Użytkowników czuje, że może lepiej wyrazić siebie online (kontra 36% "normalsów")
- 77% Super Userów przyznaje, że ich wizerunek w sieci jest dla nich równie ważny albo ważniejszy niż ten offline
Skoro nieprzeciętni użytkownicy internetu są otwarci, jak się przekonaliśmy, na nowinki technologiczne, nie zszokuje nas fakt, że są również w awangardzie osób korzystających z technologii AI.
- 2.9 razy chętniej niż zwykły użytkownik (co najmniej raz w miesiącu) wchodzą na platformy z funkcjami sztucznej inteligencji
- 3.8 razy częściej niż przeciętny user tworzyli (w ostatnich 12 miesiącach) obrazy z pomocą AI
- 4 razy częściej niż "normal users" wybierają platformy AI jako pierwszą ścieżkę wyszukiwania informacji
Super User ceni swoją cyfrową tożsamość i inwestuje w jej rozwijanie, Grafika: Mariusz Spica
Ile lat ma Super User i czy chętnie wychodzi z domu?
Super Userów przybywa w każdym kolejnym pokoleniu, z jednym wyjątkiem. Dla baby boomers to tylko 24%. Czy w tej konkurencji wygrywa słynna generacja Z? Zaskakująco - nie. Najwięcej super użytkowników znajduje się wśród milenialsów: aż 45%.
Drugi zaskakujący fakt, który znaleźliśmy w raporcie "Technology & Media Outlook 2025" firmy Raport Activate Consulting, to ten, że Super Users uwielbiają imprezy na żywo. Mimo ich zadomowienia w internecie.
Różnice w liczbach są duże. Badani Super Użytkownicy w ciągu ostatniego roku byli:
- na koncercie/festiwalu muzycznym: 80% (mniej-super-userów – tylko 41%)
- w parkach tematycznych/rozrywkowych: 78% (normalnych internautów: 34%)
- na wydarzeniu sportowym life: 75% (zwykli userzy: 32%)
- w teatrze: 70% [!] (przeciętni użytkownicy: 33%)
- na show komediowym – 71% (dla porównania: normal users – 25%)

Super Userzy Wyborcza.pl
Bez przesady możemy powiedzieć, że Wyborcza Super Userami stoi. Wystarczy spojrzeć na liczby:
Wizyty subskrybentek i subskrybentów serwisów grupy Wyborcza.pl są:
- 2.3 razy głębsze
- 6.4 razy dłuższe
niż anonimowych użytkowników.
Tylko prenumeratorzy cyfrowi Wyborczej mogą komentować treści. I robią to bardzo chętnie - miesięcznie zostawiają średnio 148 000 komentarzy.
Kolejna dobra wiadomość jest taka, że Super Userzy i Super Userki są wyjątkowo przywiązani do swojego medium.
W serwisach Wyborczej manifestuje się to tak:
- 9.8 razy więcej czasu (niż przeciętny użytkownik) spędzają na naszych stronach
- 14 dni w miesiącu odwiedzają serwisy grupy Wyborcza.pl
Użytkowniczka i użytkownik płacący za treści doceniają jakość i bardziej się angażują. Nie tylko jako czytelnicy, widzowie i słuchacze - również jako konsumenci.
Serwisy subskrypcyjne Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i WysokieObcasy.pl dostarczają tylko High Quality Content - tworzą je prawdziwi, nagradzani i znani dziennikarze.
Kampanie reklamowe w serwisach subskrypcyjnych mają więc dużą efektywność, bo docierają do elitarnej, atrakcyjnej grupy celowej.
Subskrybenci-Super Userzy angażują się w treści, poświęcają im dużo uwagi, co przekłada się także na ich sposób konsumowania reklam.

Na koniec dodajmy, że kampanie reklamowe online prowadzone z użyciem autorskiego narzędzia Wyborczej - Context AI – algorytmu opartego na sztucznej inteligencji - pozwalają dotrzeć do naszych Super Userów autentycznie zainteresowanych obszarem tematycznym, którego dotyczy kreacja reklamowa. ContextAI precyzyjnie dopasowuje reklamę do czytanej przez użytkownika treści, zwiększając skuteczność kampanii nawet 2.5 razy.